1.5 Vappupäivä
linjalla 2/3/7 453 vuorossa 126, 440 vuorossa 131, 448, 425 Vuorossa 121, 404 Vuorossa 122, 444 Vuorossa 130, 460, 445, 415, 431, 425, 456 vuorossa 127, 418 vuorossa 111, 416 vuorossa 120, 461 Vuorossa 128,
Linjalla 2B/3B 449, 421 Vuorossa 261, 446, 448,
Linjalla 5 79 vuorossa 250
Linjalla 10B 78 vuorossa 272, 81,
N.10:30 aikaan Rautatientorilla ei mahtunut edes puolet pysäkillä odottavista Linjan 3 kyytiin. Tässä vaiheessa 10B kulki, mutta 3B tai 2B:tä ei näkynyt vaikka olin niiden reitillä vuoroväliä pitenpään. 12 aikaan oli Työväenmarrsi Hakaniemestä Rautatientorille, jonka aikana sekä bussit, että raitiovaunut seisoivat tällä välillä. esim 2B:tä näkyi nyssen livekartassa 4 kappaletta seisomassa Linjojen päätepysäkillä. Samaisessa ohjelmassa näkyi häiriöilmoitus "Yleisötapahtuma" joka koski linjoja 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 ja 11 ja oli ilmoitettu kestävän aluksi 14:30 asti, ja myöhemmin 14:50 asti. 13 aikaan tuli virheilmoitus sähköviasta Stockmannilla, joka koski linjoja 1, 2, 3, 4, 5, 6, 6T, 7, 9, ja 10 ja loppumisajankohdaksi oli ilmoitettu klo 15.
Kun häiriöistä palauduttiin 3B:tä ei ajettu ollenkaan, vaan Tehtaankatuakin kulki 2B:tä ja kartan mukaan ei Linjoille kulkenu raitiovaunuja ollenkaan pariin tuntiin. 2B:tä ajettiin siis kumpaakin suuntaan Rautatientori-Kaivopuisto välillä. 15 jälkeen Kaivopuiston pysäkille tuli idästä Artic 421, jonka kilvissä oli vain 3 ilman määränpäätekstiä ja vuorokyltti tyhjänä. Sen kyydissä Rautatientorin pysäkiltä lähdettäessä tuli kuulutus "Mikonkatu", mutta vaunu jatkois silti Linjoille, jossa se jäi edellä olevan 449:n taakse odottamaan pysäkille pääsyä, jonka aikana kuski yritti vaihtaa linjakilpiin oikeata tekstiä. Kuskin olan yli näki tästä, että vuoronumero oli 261. Edelläolevassa vaunussa oli myöskin vuorokyltti tyhjänä, mutta linjakolvessä luki 3B ja määränpääteksti. Edellä olevan vaunun lähtiessä pysäkiltä 421:llä luki 3B linjakilvissä, muttei määränpääteksitä.
Sähköviasta ja työväenmarssista huolimatta Etelä-Helsingin ratikkaliikenne takkuili koko päivän. Ratikat ketjuuntuivat pahasti johtuen kahdesta pullonkaulasta Bulevardin ja Fredrikinkadun risteyksessä, sekä Tehtaankadun itäpään neljän tien risteys ja ratikkapysäkki yhdistelmästä. Fredrikinkadulla olivat niin bussit, ratikat kuin henkilöautotkin yhdessä hitaasti etenevässä jonossa, mutta se oli pientä verrattuna Laivasillankadun ja Tehtaankadun risteykseen jota tukki ratikkapysäkkiä ohittavat autot, jotka jäivät seisomaan väenpaljouteen odottamaan läpipääsyä tukkien koko Tehtaankadun useamman korttelin pituudelta niiden taakaa. Klo 16 aikaan Kaivopuiston pysäkille odotti lännestäpäin vuoroa 4 raitiovaunua seisoen n. 50 metrin välein autojonossa. Kaupunki voisi ensi vuonna kieltää vappupäivänä autojen läpiajon Tehtaankadulta Laivurikadulta Itään ja Bulevardin eteläpuoleiselta Fredrikinkadulta, ettei koko kantakaupungin liikenne olisi ihan tukossa, tai ainakin edes jotta julkinen liikenne kulkisi edes hieman kävelyvauhtia nopeammin.