Re: Metroakin voi kehittää
Ovatko Stadlerin toimittamat Vauriotramit toimineet paremmin kuin Bombardierin? Onko Stadler edes valmistanut Vaurioita metrin leveydelle? En löytänyt Stadlerin sivuilta muita 1000 mm:n Vaurioita kuin Helsingin ja Mannheimin, ja niistä molemmat taitavat olla Bombardierin tuotantoa.
Onko minkäänlaista totuutta väitteessä, että korkealattiaisissa raitiovaunuissa olisi vähemmän ongelmia kuin matalalattiaisissa?
Tuo pitänee ottaa kirjaimellisesti; eikös Combinon ongelma ollutkin se, että se ratkesi? Vaunun runko ei siis kestä. Kävin Baselissa lauantaina ja Combinoita oli muutamia ajossa. Eikös Baselkin ostanut Luddeja tai Manneja korvaamaan rikkinäisiä Combinoja? En ole niin tarkkaan Baselin tilanteeseen tutustunut, että olisin osannut mahdollisen Ludden joukosta bongata (ellei se sitten erottunut keltaisella värillään).Mikko Laaksonen sanoi:1000 mm - ongelmat ovat keskittyneet Varioon ja Combinoon. Combinotkin ovat liikenteessä Freiburgissa ja Baselissa (taas) eikä siellä ole yhtä vakavia ongelmia kuin Hkissä. Combinossa taisi olla sellainen ongelma, joka jopa ratkesi.
Ovatko Stadlerin toimittamat Vauriotramit toimineet paremmin kuin Bombardierin? Onko Stadler edes valmistanut Vaurioita metrin leveydelle? En löytänyt Stadlerin sivuilta muita 1000 mm:n Vaurioita kuin Helsingin ja Mannheimin, ja niistä molemmat taitavat olla Bombardierin tuotantoa.
Onko minkäänlaista totuutta väitteessä, että korkealattiaisissa raitiovaunuissa olisi vähemmän ongelmia kuin matalalattiaisissa?