Onkohan raitiovaunujen turvallisuuskulttuurissa jotain mätää kun eilisen itsestään kaahailevan ratikan tapaisia onnettomuuksia pääsee tapahtumaan?
http://yle.fi/uutiset/aaveratikka_vaelsi_yli_puoli_kilometria__hkl_perustaa_tutkintaryhman/7171290
Melkoisen outoa on, että onnettomuuden jälkeen HKL itse ryhtyy tutkimaan onnettomuuden syytä sen sijaan että tutkinnan suorittaisi puolueeton taho. Tällöin on helppo lakaista mahdolliset puutteet omassa turvallisuudessa maton alle. Etenkin kun ratikoiden turvallisuutta ei valvo kukaan, paitsi HKL itse nimellisesti. Minkäännäköistä kaluston katsastusta ei tehdä, HKL saa ajella ihan vapaasti minkäkuntoisella kalustolla haluavat. Mielestäni raitiovaunujen turvallisuuden valvonta tulisi pikimiten siirtää esim. Trafin valvottavaksi ettei eilisen kaltaisia onnettomuuksia ala sattumaan useammin. Nyt päästiin vain materiaalisilla kuluilla kun ei ollut matkustajia onneksi kyydissä. Muuten olisi jälki ollut perin rumaa.
http://yle.fi/uutiset/aaveratikka_vaelsi_yli_puoli_kilometria__hkl_perustaa_tutkintaryhman/7171290
Melkoisen outoa on, että onnettomuuden jälkeen HKL itse ryhtyy tutkimaan onnettomuuden syytä sen sijaan että tutkinnan suorittaisi puolueeton taho. Tällöin on helppo lakaista mahdolliset puutteet omassa turvallisuudessa maton alle. Etenkin kun ratikoiden turvallisuutta ei valvo kukaan, paitsi HKL itse nimellisesti. Minkäännäköistä kaluston katsastusta ei tehdä, HKL saa ajella ihan vapaasti minkäkuntoisella kalustolla haluavat. Mielestäni raitiovaunujen turvallisuuden valvonta tulisi pikimiten siirtää esim. Trafin valvottavaksi ettei eilisen kaltaisia onnettomuuksia ala sattumaan useammin. Nyt päästiin vain materiaalisilla kuluilla kun ei ollut matkustajia onneksi kyydissä. Muuten olisi jälki ollut perin rumaa.