- Liittynyt
- 17 Joulukuu 2021
- Viestit
- 356
Tampereen raitiotielinjalle 1 suunnitellaan jatkoa linja-autoasemalta Pirkkalaan ja keskussairaalta Linnainmaalle. Suunnittelu tehdään Tampereen kaupungin, Pirkkalan kunnan ja Tampereen Raitiotie Oy:n yhteistyönä.
En löytänyt äkkiseltään tästä ketjua, joten avaan tämän.
Eilen oli juttu Pirkkalainen-lehdessä. Kauhuistuin kyllä kovin.
Huomioita lehtijutusta:
Tuo ratikkapysäkki ja ilmeisesti bussiterminaali olisi sitten Prisma Pirkkalan parkkipaikalla, ainakin osittain jotenkin, niin herää kysymys että mihin sitten Prisman asiakkaat pysäköidään? Jo nyt siellä ei ole yhtään tilaa, kun pihat autoja täynnä Rustan, Prisman yms. asiakkaita. Prismakin on itse asiassa remontoitu S-market. Sitä on laajennettu. Ajattelevatko Pirkkalan ja Tampereen vihreät että jatkossa kaikki asiakkaat tulisivat Ratikalla Prismaan, ei tule käymään. Älkää unta nähkö. Vähän skeptinen olen tämän tarpeellisuudesta. Näki sen toisaalta myös muualla, missä ratikkaa on, pysäkkivaraus on - mutta asiakkaat eivät siitä mitään hyödy. Vierestä katsovat kun kaunis ratikka menee ohi.
https://pirkkalainen.com/lehdet//2022/Nro 15 Pirkkalainen 13.4.2022.pdf
Minusta tänne ei tarvita ratikkaa. Bussit on toiminut hyvin, kunhan niitä ajettaisiin kohteisiin, joihin ihmismassat menevät.

Pysäkit on suorastaan huumoria, mutta jollain tavallahan ratikka täytyy saada nopeammaksi? Suunnilleen kolme pysäkkiä viiden kilometrin välein, kyllä aika moni huonojalkainen siinä luopuu yrittämisestä.
Ratikka huolettaa, koska Naistenmatkantie olisi tulossa täysin auto/ratikkakaduksi tuon jutun mukaan. Bussit tietysti häviävät ratikkareitiltä lähes täysin/kokonaan.
Ratikka vie täten ne muut pysäkit, joita väistämättä harvennetaan bussipysäkkien määristä. Ketä tämä palvelisi, saako kysyä? Kävellä 1-2 kilometriä lisää, kun nykyään pysäkki ihan vieressä?
Muita ihmetyttää miten vaihto, esim. linjalla 12 ratikkaan ja kuka viitsisi vaihtaa esim. lumimyräkässä?
Toivottavasti hanke ei toteudu. Minun puolesta ratikka voisi mennä Härmästä takaisin Tampereelle messukeskuksen kautta. Tänne sitä kastematoa ei tarvita.
Muilla sanottavaa? Tuskin se paljoa merkkaa, kun ja jos puisto-osasto niin haluaa muiden puolueiden tuella.
En löytänyt äkkiseltään tästä ketjua, joten avaan tämän.
Eilen oli juttu Pirkkalainen-lehdessä. Kauhuistuin kyllä kovin.
Huomioita lehtijutusta:
- Pirkkalaan vain 5 ratikkapysäkkiä. Tampereelle vain 6 ratikkapysäkkiä. Palvelevatko nuo kaikkia vai vain joitakin?
- Nuolialantiellä suurin muutos on suunniteltu joukkoliikennekadun osuus Härmälänrannan liittymän ja Toivonkadun välille. Autoilijat isokin haitta? Veronmaksajat?
- Muutoksia Hatanpäällä, Härmälässä ja Pirkkalassa: Kiskot keskellä ajorataa, yhdet autokaistat, pyörätiet ja jalankulku molemmin puolin.
- Partolassa ratikkapysäkki nykyiselle Prisman parkkipaikalle, viereen vaihtoterminaali bussiliikenteen ja ratikan linkiksi. Pirkkalassa päätepysäkki Suupantorilla.
- Suupantien ja Naistenmatkantien liittymään iso liikenneympyrä.
Tuo ratikkapysäkki ja ilmeisesti bussiterminaali olisi sitten Prisma Pirkkalan parkkipaikalla, ainakin osittain jotenkin, niin herää kysymys että mihin sitten Prisman asiakkaat pysäköidään? Jo nyt siellä ei ole yhtään tilaa, kun pihat autoja täynnä Rustan, Prisman yms. asiakkaita. Prismakin on itse asiassa remontoitu S-market. Sitä on laajennettu. Ajattelevatko Pirkkalan ja Tampereen vihreät että jatkossa kaikki asiakkaat tulisivat Ratikalla Prismaan, ei tule käymään. Älkää unta nähkö. Vähän skeptinen olen tämän tarpeellisuudesta. Näki sen toisaalta myös muualla, missä ratikkaa on, pysäkkivaraus on - mutta asiakkaat eivät siitä mitään hyödy. Vierestä katsovat kun kaunis ratikka menee ohi.
https://pirkkalainen.com/lehdet//2022/Nro 15 Pirkkalainen 13.4.2022.pdf
Minusta tänne ei tarvita ratikkaa. Bussit on toiminut hyvin, kunhan niitä ajettaisiin kohteisiin, joihin ihmismassat menevät.

Pysäkit on suorastaan huumoria, mutta jollain tavallahan ratikka täytyy saada nopeammaksi? Suunnilleen kolme pysäkkiä viiden kilometrin välein, kyllä aika moni huonojalkainen siinä luopuu yrittämisestä.
Ratikka huolettaa, koska Naistenmatkantie olisi tulossa täysin auto/ratikkakaduksi tuon jutun mukaan. Bussit tietysti häviävät ratikkareitiltä lähes täysin/kokonaan.
Ratikka vie täten ne muut pysäkit, joita väistämättä harvennetaan bussipysäkkien määristä. Ketä tämä palvelisi, saako kysyä? Kävellä 1-2 kilometriä lisää, kun nykyään pysäkki ihan vieressä?
Muita ihmetyttää miten vaihto, esim. linjalla 12 ratikkaan ja kuka viitsisi vaihtaa esim. lumimyräkässä?
Toivottavasti hanke ei toteudu. Minun puolesta ratikka voisi mennä Härmästä takaisin Tampereelle messukeskuksen kautta. Tänne sitä kastematoa ei tarvita.
Muilla sanottavaa? Tuskin se paljoa merkkaa, kun ja jos puisto-osasto niin haluaa muiden puolueiden tuella.
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu: