- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,382
Olen tässä viime aikoina miettinyt, olisiko Tampereella potentiaalia yksittäisten linjojen muuttamiseksi johdinautolinjoiksi. Olen tullut lopputulokseen, että jos johdinautoja esimerkiksi kokeillaan aluksi yhdellä linjalla ennen liikenteen laajentamista, sopivin kokeilulinja olisi linja 15. Linja kulkee läheltä Nekalan hallia, asiakaspohja on riittävä 10 minuutin välein kulkevalle liikenteelle ja kasvunvaraa voidaan ennakoida hankkimalla nivelkalustoa, eikä linjalla ole tarvetta muuttaa raitiolinjaksi vielä pitkiin aikoihin.
Jos kokeilu osoittautuisi menestykseksi, voisi johdinautoja levittää muille linjoille tässä prioriteettijärjestyksessä (linjanumerot havainnollisuuden vuoksi nykyisten linjojen mukaiset):
Jos kokeilu osoittautuisi menestykseksi, voisi johdinautoja levittää muille linjoille tässä prioriteettijärjestyksessä (linjanumerot havainnollisuuden vuoksi nykyisten linjojen mukaiset):
- 13 Haukiluoma-Hermia ja 22 Pyynikintori-Annala
- XX Keskustori-Vuores
- 16 Pyynikintori-Vatiala
- 2 Pyynikintori-Rauhaniemi
- 1 Pyynikintori-Härmälä(-Kurikka?), kesäisin myös museorollikkaliikennettä