RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892

Matkustajamäärien kasvua selittävät muun muassa parantunut palvelutaso, kuluneena syksynä lisääntynyt turistien määrä lautoilla ja Pokemon Go -pelin suosio Suomenlinnassa.
-Liikennöinnin kannalta voi olla todella tyytyväinen, että Suomenlinna kohteena houkuttelee matkustajia näin runsaasti myös kesäkuukausien ulkopuolella. Aluksissa riittää kapasiteettia, ja matkustajapaikkoja on voitu Suomenlinna II -alukselle myös lisätä. Suomenlinnan liikenne on osa Helsingin joukkoliikenneverkkoa ja joukkoliikenteen lippujärjestelmää, mikä osaltaan mahdollistaa joustavan kulkemisen ja vaihtamisen myös liikennevälineestä toiseen. Erityisenä painopisteenä meillä on erilaisten matkustajaryhmien hyvä palvelu, ja tätä tukee myös Suomenlinnan terminaalin käynnissä oleva muutoshanke, sanoo Suomenlinnan Liikenne Oy:n toimitusjohtaja Rain Mutka.
Suomenlinnassa sijaitsevan lauttaterminaalin uudistustyöt alkoivat lokakuussa. Lauttaterminaalin odotuskatosta ja opastusta parannetaan sekä kulkuyhteyksiä selkeytetään erottamalla saapuvien ja lähtevien matkustajien kulkureitit toisistaan. Uusilla järjestelyillä pyritään vähentämään ruuhkaisuutta ja nopeuttamaan lautan tyhjentämistä ja lastaamista.
Matkustajien tyytyväisyys korkealla tasolla
Helsingin seudun liikenteen (HSL) tutkimustulosten mukaan kokonaistyytyväisyys Suomenlinnan lauttaliikenteeseen on pysynyt hyvänä. Tulos ei ole heikentynyt, vaikka lauttaliikenteen matkustajamäärät ovat kasvaneet. Viime kesänä lauttaliikenteen matkustajista 92 prosenttia oli tyytyväisiä HSL-liikenteeseen ja jopa 95 prosenttia oli tyytyväisiä lauttaliikenteen liikennöitsijöihin. Matkustajien tyytyväisyys oli samalla tasolla myös viime talven mittauksissa.
Suomenlinnan Liikenne Oy hoitaa Suomenlinnan henkilö- ja huoltoliikennettä. Suomenlinnan Liikenne Oy on HKL:n tytäryhtiö. Lauttaliikenteen tilaa ja aikataulut suunnittelee HSL.
Lue uutinen HKL:n sivuilta...