Taksikuljetus

Ja konkurssipesä tietysti pyrkii realisoimaan kaiken mahdollisen omaisuutensa, jotta velkojat saisivat mahdollisimman paljon varojaan takaisin

Ensimmäiset tilausajo sprintterit tulleet jo huutokauppaan.

 
Höseli säästää mukavan summan rahaa, kun jättää Itä-Helsingin pakettiautot liikennöimättä. Ehkä ne voisi lakkauttaa ihan pysyvästikin nyt, kun näin hyvä tuuri kävi. Siellä ihan Kotikankaan suulla sanotaan, ettei niissä matkustajia juuri ole. Paljonkohan on nousijakohtaiset kustannukset?
 
Höseli säästää mukavan summan rahaa, kun jättää Itä-Helsingin pakettiautot liikennöimättä. Ehkä ne voisi lakkauttaa ihan pysyvästikin nyt, kun näin hyvä tuuri kävi. Siellä ihan Kotikankaan suulla sanotaan, ettei niissä matkustajia juuri ole. Paljonkohan on nousijakohtaiset kustannukset?
Keskellä päivää kulkevat lähdöt enemmän suosittuja kun taas ekat ja vikat lähöt lähes tyhjiä
 
Höseli säästää mukavan summan rahaa, kun jättää Itä-Helsingin pakettiautot liikennöimättä. Ehkä ne voisi lakkauttaa ihan pysyvästikin nyt, kun näin hyvä tuuri kävi. Siellä ihan Kotikankaan suulla sanotaan, ettei niissä matkustajia juuri ole. Paljonkohan on nousijakohtaiset kustannukset?
Musta tällaisessa palveluliikenteessä, mikä menee jo aika lähelle sote-palveluita, olisi ihan loogista, että kaupunki (tai jopa hv-alue, ei toki Helsingin tapauksessa) kantaisi merkittävämmän vastuun kustannuksista. Kustannukset on varmasti korkeita, kun pikkubussissa on matkustajia per kuljettaja tuulilasikuormalla huomattavasti vähemmän, kuin isoilla autoilla, minkä lisäksi linjat kiertelee niin paljon, että linnuntietä lyhyistä matkoista tulee aika pitkiä. Näillä linjoilla on varmasti paikkansa kaupunkiliikenteen sisällä, mutta HSL:n (ja soveltuu tietysti muuallekin) fokus pitäisi olla muualla.
 
Musta tällaisessa palveluliikenteessä, mikä menee jo aika lähelle sote-palveluita, olisi ihan loogista, että kaupunki (tai jopa hv-alue, ei toki Helsingin tapauksessa) kantaisi merkittävämmän vastuun kustannuksista.
Silloin kun sopivaa joukkoliikennepalvelua ei ole tarjolla, hyvinvointialue joutuu järjestämään kuljetukset työssäkäyntiin, opiskeluun, asiointiin, yhteiskunnalliseen osallistumiseen ja virkistykseen kotikunnassa ja lähialueella vammaisille, sairaille ja vähävaraisille ikääntyneille. Tämä palveluliikennetyyppinen liikenne siis vähentää suoraan hyvinvointialueen kustannuksia.
 
Silloin kun sopivaa joukkoliikennepalvelua ei ole tarjolla, hyvinvointialue joutuu järjestämään kuljetukset työssäkäyntiin, opiskeluun, asiointiin, yhteiskunnalliseen osallistumiseen ja virkistykseen kotikunnassa ja lähialueella vammaisille, sairaille ja vähävaraisille ikääntyneille. Tämä palveluliikennetyyppinen liikenne siis vähentää suoraan hyvinvointialueen kustannuksia.
Eivätköhän nuo matkat maksaisi Boltilla murto-osan HSL:n pikkubussien kustannuksista.
 
Ensimmäiset tilausajo sprintterit tulleet jo huutokauppaan.

Nyt on tullu lisää kalustoa huutokauppaan.

 
Silloin kun sopivaa joukkoliikennepalvelua ei ole tarjolla, hyvinvointialue joutuu järjestämään kuljetukset työssäkäyntiin, opiskeluun, asiointiin, yhteiskunnalliseen osallistumiseen ja virkistykseen kotikunnassa ja lähialueella vammaisille, sairaille ja vähävaraisille ikääntyneille. Tämä palveluliikennetyyppinen liikenne siis vähentää suoraan hyvinvointialueen kustannuksia.
Näin mielestäni aiheesta aika paljon tietävänä, useammalta eri kantilta, haluaisin sanoa, että loppukaneettisi on oikein, mutta VPL- ja SHL-matkojen, KELA:n sv-korvattujen (lomake SV67) matkojen ja palveluliikenteen osalta on kolme eri tahoa, jotka virittelevät omia juttujansa ja näemä eivät ole kunnollisessa suhteessa toisiinsa kustannusten, suunnittelun ja koordinaation suhteen. Esim. SV67-matkoista monia voisi hoitaa täsmällisellä palveluliikenteellä. Samoin kutsuohjaus saisi VPL-matkoja palveluliikenteeseen. Ja SHL-matkat nyt ovat muutenkin aika leveätä perustuslain tulkintaa.

Suomessa on järjestämisvastuu niin erilainen kuin Ruotsissa, että en valitettavasti usko kenelläkään olevan pelisilmää, visiota ja tahtotilaa saavuttaa mitään synergiassa toteutettua järjestelmää Suomeen. Mielestäni kaiken kaikkiaan Tuomi Logistiikka on ehkä ollut lähimpänä jotain järkevää kokonaisuutta, mutta silti ei aivan.
Ja taas rahat ulkomaille kuten alkaa olla jo liki kaikessa tässä maassa kun rikkaat on niin munattomia.....
Evättiinkö sinulta SHL-perusteinen kuljetuspalveluhakemuksesi?
 
Höseli säästää mukavan summan rahaa, kun jättää Itä-Helsingin pakettiautot liikennöimättä. Ehkä ne voisi lakkauttaa ihan pysyvästikin nyt, kun näin hyvä tuuri kävi.
Tämä oli varmaankin halventavien ja vähättelevien kommenttien uusi ennätys. Kymmenet ihmiset menettivät työpaikkansa. Matkustajilleen elintärkeä palvelu jäi pois. Täällä riemuitaan, kun "pakettiautoista" päästiin eroon.
Sitten kun liikennöinti taas jatkuu, nähdään varmaan taas lisää tölväisyjä. "Höseli" ja "pakettiautot" saavat jälleen kuulla kunniansa.
 
Tämä oli varmaankin halventavien ja vähättelevien kommenttien uusi ennätys. Kymmenet ihmiset menettivät työpaikkansa.
En mä ole mitenkään iloinen Taksikuljetuksen konkurssista, päinvastoin. Mutta jos tämä antaa vahingossa Höselille mahdollisuuden rationalisoida alati paisuvia kulujaan, niin sehän on onni onnettomuudessa.
 
Toi konkaa oli jo tiedossa koko kevään ajan ja kun vähänkin seurasi julkista dataa yrityksestä, olisin jättänyt jo uppoavan laivan kauan sitten.

Tietysti pienellä perheyrityksellä on haasteita enemmän kuin suurilla firmoilla jolla on laajemmat harteet, kuten edesmennyt helb, transdev ja jne.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

edit : Aikoinaan Westendin Linjan konkurssissa asia hoidettin kyllä paremmin, eikä liikenne noin vain katkennut. Mutta sillohan oli kyse massaltaan "isot linjat".
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös