Tämä vastaa kysymykseen siitä, miksi Hyökännummi kuuluu D-vyöhykkeeseen, mutta ei kysymykseen siitä, miksi kortinlukija ei toimi koko matkaa.
Nähdäkseni syy on melko ilmeinen: järjestelmä on tilattu sellaisin speksein, että sinne voidaan HSL:n toimesta ohjelmoida vain ja ainoastaan vyöhykkeiden rajat, mutta ei mitään muuta.
Pitäisi siis ohjelmoida, että linjan 665A reitti on D-vyöhykettä, mutta tuo aiheuttaisi sen, että linjan 665A kanssa risteävässä liikenteessä voi myös leimata HSL:n matkakortin, vaikka ei ole tarkoitus, että voi tehdä niin. Esimerkiksi Z-junassa voisi leimata matkakortin silloin kun se risteää linjan 665A kanssa. Sekin olisi todennäköisesti hankaluutena, että HSL:n omissa järjestelmissä reitti olisi D-vyöhykettä, mutta samalla pitäisi olla tarkkana, että avoimissa rajapinnoissa D-vyöhykkeen esitetään päättyvän Hyökännummeen.