- Liittynyt
- 24 Tammikuu 2007
- Viestit
- 279
Kun kerran rataosan Tampere-Seinäjoki nopeus tämä kesänä nostetaan 200km/h ja akselipaino 25tn, niin miksei nopeutta nosteta samantien 220km/h?
Ratageometriahan mitä parhain: Vain muuta mutka.
Ja luulisi pohjarakenteenkin olevan kunnossa kun 25tn akselipainot tullaan sallimaan.
Ei luulisi suurten nopeuksien häiritsevän edes radanvarren asukkaita:
Kun niitä ei juuri ole Ylöjärveltä eteenpäin.
Toki ymmärrän että kyseinen rataosa on varsin vilkas yksiraiteiseksi, mutta, jos juna olisi myöhässä olisi sillä hyvä olla mahdollisuus ottaa aikataulu kiinni ajamalla 220km/h. Jos aikataulut suunniteltaisiin 220km/h mukaan olisi Tampere-Seinäjoki mahdollista ajaa alle tunnissa. Merkittävä parannus nykyisestä 1h 12 minuutista.
Ratageometriahan mitä parhain: Vain muuta mutka.
Ja luulisi pohjarakenteenkin olevan kunnossa kun 25tn akselipainot tullaan sallimaan.
Ei luulisi suurten nopeuksien häiritsevän edes radanvarren asukkaita:
Kun niitä ei juuri ole Ylöjärveltä eteenpäin.
Toki ymmärrän että kyseinen rataosa on varsin vilkas yksiraiteiseksi, mutta, jos juna olisi myöhässä olisi sillä hyvä olla mahdollisuus ottaa aikataulu kiinni ajamalla 220km/h. Jos aikataulut suunniteltaisiin 220km/h mukaan olisi Tampere-Seinäjoki mahdollista ajaa alle tunnissa. Merkittävä parannus nykyisestä 1h 12 minuutista.