- Liittynyt
- 29 Syyskuu 2005
- Viestit
- 82
Varmasti tästäkin on kattavasti keskusteltu jossain topicissa jota en tällä haavaa löydä täältä mutta nyt heinäkuusta 2014 olisi hyvä tilaisuus järkeistää mm. Kangasalan seudun linjanumerointi.
Kuten tiedossa on, on numeroavaruus jaettu siten, että Kangasalan liikenteen numerot olisivat 40-49 poislukien Tampere-Ruutana joka on Tampereen 90-sarjaa mikä on loogista sinänsä.
Siihen liittyen nythän linjaa Kangasala (Pikkola) - Perälän th. linjaa ajetaan myös numerolla 95 mikä ei ole loogista. Kulkeehan linja alusta loppuun Kangasalan kunnan alueella.
Myös entiset 75 ja 76 ovat liikennöitsijöiden omia oivalluksia.
Onko jossain olemassa tarkempia speksejä miten nämä korjataan.
Omasta mielestäni olisi loogisinta jättää numerot 40-43 Tampereen ja Kangasalan väliseen kolmen eri reitin runkoliikenteeseen pl. tuleva linja 50 Lempäälä-Tampere-Kangasala.
Sitten suunnittain esim.
44 Suinula-Perälä suunta
45 Ponsa-Orivesi suunta
46-47 Sahalahden-Kuhmalahden suunta
48 Pälkäneen suunta
49 Valkeakosken suunta
ajatusta voidaan jatkaa 90-sarjalla Tampereelta 9-tietä Oriveden suuntaan voisi olla vaikkapa 96 <
Näinollen numeroinnin funktio tulisi selvemmäksi ja numero todella kertoisi paremmin auton reitin vähemmillä kilpiteksteillä.
Myös Pirkkalan 60-69 numerot tulisi säilyttää samalla logiikalla Pirkkalan sisäisessä liikenteessä. Linja 16 tulisi loogisesti olla 60. Suuppa-Koskipuisto-Leinola/Lentola.
Nyt olisi oiva tilaisuus poistaa epäloogisuudet.
Kuten tiedossa on, on numeroavaruus jaettu siten, että Kangasalan liikenteen numerot olisivat 40-49 poislukien Tampere-Ruutana joka on Tampereen 90-sarjaa mikä on loogista sinänsä.
Siihen liittyen nythän linjaa Kangasala (Pikkola) - Perälän th. linjaa ajetaan myös numerolla 95 mikä ei ole loogista. Kulkeehan linja alusta loppuun Kangasalan kunnan alueella.
Myös entiset 75 ja 76 ovat liikennöitsijöiden omia oivalluksia.
Onko jossain olemassa tarkempia speksejä miten nämä korjataan.
Omasta mielestäni olisi loogisinta jättää numerot 40-43 Tampereen ja Kangasalan väliseen kolmen eri reitin runkoliikenteeseen pl. tuleva linja 50 Lempäälä-Tampere-Kangasala.
Sitten suunnittain esim.
44 Suinula-Perälä suunta
45 Ponsa-Orivesi suunta
46-47 Sahalahden-Kuhmalahden suunta
48 Pälkäneen suunta
49 Valkeakosken suunta
ajatusta voidaan jatkaa 90-sarjalla Tampereelta 9-tietä Oriveden suuntaan voisi olla vaikkapa 96 <
Näinollen numeroinnin funktio tulisi selvemmäksi ja numero todella kertoisi paremmin auton reitin vähemmillä kilpiteksteillä.
Myös Pirkkalan 60-69 numerot tulisi säilyttää samalla logiikalla Pirkkalan sisäisessä liikenteessä. Linja 16 tulisi loogisesti olla 60. Suuppa-Koskipuisto-Leinola/Lentola.
Nyt olisi oiva tilaisuus poistaa epäloogisuudet.
Viimeksi muokannut moderaattori: