Skurubisin
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 30 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 236
Jatkan tästä: niin jos Helsingissä otettaisiin käyttöön tasatahtiaikataulut niin eikös silloin vuorovälejä mitä on tarjottavana olisi seuraavat: 5, 10, 15, 20 ja 30.Skurubisin sanoi:Kuin kävin noin kuukausi sitten Oslossa, luin uusinta ratikoiden aikatauluvihkoa. Siellä oli esipuheessa kirjoitettu että kuin ratikoiddden tasatahtiaiaktaulut otettiin käyttöön 2.10.2005 niin matkustaja määrät yhdensuunan matkoilla on tämä vihkon julkistamisen saakka (tuli voimaan 2.4.-06) on noussut 20%, mikä on kyllä aika merkittävä nousu/piristys mielestäni. Jokaisella linjalla on arkisin kello 7-19 ja lauantaisin 11-17, 10min vuoro väli. Nyt kesäaikataulussa oli 15 min vuoroväli. Olisko jotain mitä pitäis tänne kopioida......
Jos puhutaan talviarkipäiväruuhkasta niin millä vuorovälillä ratikkapuolella pärjättäisiin nykykalustolla ilman multippeliajoa?
Linjat 4, ja 10 on selvästi 5 min linjoja. Mitkä muut linjat tarvitsevat 5 min vuorovälin? Entäs millä linjoilla selvittäisiin 10 min vuorovälillä? Entäs loppupäivän ja viikonlopun liikenne?
Kun katselin kasin sunnuntaiaikataulua niin miten sen tasatahdistaminen vaikuttaisi jos myöskin Lauttasaaren linjat tahdistettaisiin? Esim. voisi olla
H8 15 min
H20 30 min (vaikka nykyinen 25 on tiheämpi mutta kummiskin huonompi kuin 20 min sitä ennen)
H65A 15 min
Silloin saataisiin nopea yhteys mm. Töölööseen, keskelle Manskua (paljon vaihtomahdollisuuksia) ja Sörkkään.
Sunnuntaisin voi hyvinkin olla että kasilla pääsee nopeammin Salmisaaresta Wilhonvuoren bussipysäkeille kuin että kävelee metrolle ja ottaa sen Sörkkään päästäkseen Kurvin busseihin.
Kolmas vaihtoehto on ottaa 20 Erottajalle saakka ja kävellä Rautatientorin pysäkeille. Kestää aikaa...
/Skurubisin
Viimeksi muokannut moderaattori: