- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Tästä se sitten lähtee, kun Pasilaan rakennetaan metrolle aihio.

On melko selvää että vaikka puhutaan metrosta, on se todellisuudessa pikaratikkaa.
Nyt vielä varsinkin kun Malmin aukeet alueet aukeni kaavoitukselle, Reilu 20 000 asukasta.
Niin sanotun "Töölön metron" voisi toisaalta poistaa hankelistoilta, mutta silloin se pitäisi nimetä uudelleen, sillä joka tapauksessa se mitä "Töölön metro" tulee olemaan, niin se aikaistuu usealla vuodella mitä on tähän asti katsottu.
Malmin aukeet laukaisevat Helsingin toisen "metro"linjan suunnittelun ja rakentamisen.
Pasilassa ei ole muuten kuin 15m tasonvaihto joka ei vaikuta matkojen pituuksiin mitenkään.
On melko selvää että Malmin päätöksen jälkeen Pasilaan ei välttämättä rakenneta metroaihiota autopaikoille vaan jo melko suoraan asemaksi.
Helsingin nyt saadessa Pisaran, "Töölön metro" (Kamppi-Pasila) voidaan louhia samalla Pisaran kanssa. Helsinki ja valtio ovat tässä jo pitkään pohjustaneet ja hekeneet säästöjä synergiahyötyjen takia. Ja malmin päätös oli ikään kuin sinetti päälle.
Toinen metrolinja kuten myös Pisara tulevat nyt, tosin sillä erotuksella että Pisara louhitaan ensin.

On melko selvää että vaikka puhutaan metrosta, on se todellisuudessa pikaratikkaa.
Nyt vielä varsinkin kun Malmin aukeet alueet aukeni kaavoitukselle, Reilu 20 000 asukasta.
Niin sanotun "Töölön metron" voisi toisaalta poistaa hankelistoilta, mutta silloin se pitäisi nimetä uudelleen, sillä joka tapauksessa se mitä "Töölön metro" tulee olemaan, niin se aikaistuu usealla vuodella mitä on tähän asti katsottu.
Malmin aukeet laukaisevat Helsingin toisen "metro"linjan suunnittelun ja rakentamisen.
Pasilassa ei ole muuten kuin 15m tasonvaihto joka ei vaikuta matkojen pituuksiin mitenkään.
On melko selvää että Malmin päätöksen jälkeen Pasilaan ei välttämättä rakenneta metroaihiota autopaikoille vaan jo melko suoraan asemaksi.
Helsingin nyt saadessa Pisaran, "Töölön metro" (Kamppi-Pasila) voidaan louhia samalla Pisaran kanssa. Helsinki ja valtio ovat tässä jo pitkään pohjustaneet ja hekeneet säästöjä synergiahyötyjen takia. Ja malmin päätös oli ikään kuin sinetti päälle.
Toinen metrolinja kuten myös Pisara tulevat nyt, tosin sillä erotuksella että Pisara louhitaan ensin.
Viimeksi muokannut moderaattori: