- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2006
- Viestit
- 359
Tehdään 4 kpl erillisiä metroreittejä heiluriperiaatteella. Mahdollistaa tasatahdituksen.
Oranssi (länsimetro+nykymetro): Espoonlahti-Raut'tori-Vuosaari
Sininen (rantarata+nykymetro): Espoonkeskus-Pasila-Sörnäinen-Mellunmäki
Punainen (vantaankoski+jatke): Vantaankoski-Raut'asema-Katajanokka
Violetti (kerava+jatke): Kerava-Pasila-Töölö-Kamppi
Edellyttäisi tietysti, että virroitusjärjestelmä olisi sama linjan alusta loppuun. Halvin ja järkevin ratkaisu olisi muuttaa kaikki lähijunat metroiksi. Sm4:n 160 kmh kun ei muutenkaan kaupunkiradoilla pysty hyväksikäyttämään, menee ihan hukkaan. Kun metro kiihtyy ihan yhtä hyvin 80 kmh asti, jota suurempaa nopeutta ei yksinkertaisesti tarvita, asemien lyhyiden välien takia. Eri väriset metrot toki takaisivat selkeyden, varsinkin satunnaisliikkujille. Ja asemilla vaikkapa ne värit, mitkä linjat kulkevat siitä ohi.
Edellyttää myös, että pasilasta tehtäisiin tunneli töölön ali kamppiin. Sekä pasilasta tunneli myös lintsin ali sörnäisiin. Mukaanluettuna katajanokalle ulottuva tunneli sanomatalon alta, nykyisten vantaankosken laiturien jatkeena. Sekä tietysti se "jo melkein varma länsimetro".
Kommentteja kiitos...
Oranssi (länsimetro+nykymetro): Espoonlahti-Raut'tori-Vuosaari
Sininen (rantarata+nykymetro): Espoonkeskus-Pasila-Sörnäinen-Mellunmäki
Punainen (vantaankoski+jatke): Vantaankoski-Raut'asema-Katajanokka
Violetti (kerava+jatke): Kerava-Pasila-Töölö-Kamppi
Edellyttäisi tietysti, että virroitusjärjestelmä olisi sama linjan alusta loppuun. Halvin ja järkevin ratkaisu olisi muuttaa kaikki lähijunat metroiksi. Sm4:n 160 kmh kun ei muutenkaan kaupunkiradoilla pysty hyväksikäyttämään, menee ihan hukkaan. Kun metro kiihtyy ihan yhtä hyvin 80 kmh asti, jota suurempaa nopeutta ei yksinkertaisesti tarvita, asemien lyhyiden välien takia. Eri väriset metrot toki takaisivat selkeyden, varsinkin satunnaisliikkujille. Ja asemilla vaikkapa ne värit, mitkä linjat kulkevat siitä ohi.
Edellyttää myös, että pasilasta tehtäisiin tunneli töölön ali kamppiin. Sekä pasilasta tunneli myös lintsin ali sörnäisiin. Mukaanluettuna katajanokalle ulottuva tunneli sanomatalon alta, nykyisten vantaankosken laiturien jatkeena. Sekä tietysti se "jo melkein varma länsimetro".
Kommentteja kiitos...