- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,125
Hesari uutisoi, että Tuusula on tilannut selvityksen raitioliikenteen kannattavuudesta 2040 Yleiskaavaa varten. Reitti ei ole varma, mutta artikkelissa on alustavasti esitetty vaihtoehdoiksi joko Hyrylästä Tuusulanväylää etelään tai jo Keravalta alkaen Hyrylään ja siitä etelään.
Suoralta kädeltä tuntuisi että ei ole kannattavaa, mutta kai minkä tahansa rataprojektin saa kannattavaski jos vain kaavoittaa mukaan tarpeeksi asutusta. Luulisi kuitenkin että niille jotka ovat valmiita asumaan niin tiiviissä kaupunkirakenteessa että ratitioliikenne kannatta, löytyy tilaa lähempääkin Helsingin keskustaa. Jos rata yhdistyy Tuusunbulevardiin suoraan Tammistossa, eikä kierrä Lentokentän ja/tai Jumbon kautta, niin vaikea kuvitella että nopeus siltikään olisi enää kilpailukykyinen junavaihtoon Ruskeasannassa tai Keravalla.
Suoralta kädeltä tuntuisi että ei ole kannattavaa, mutta kai minkä tahansa rataprojektin saa kannattavaski jos vain kaavoittaa mukaan tarpeeksi asutusta. Luulisi kuitenkin että niille jotka ovat valmiita asumaan niin tiiviissä kaupunkirakenteessa että ratitioliikenne kannatta, löytyy tilaa lähempääkin Helsingin keskustaa. Jos rata yhdistyy Tuusunbulevardiin suoraan Tammistossa, eikä kierrä Lentokentän ja/tai Jumbon kautta, niin vaikea kuvitella että nopeus siltikään olisi enää kilpailukykyinen junavaihtoon Ruskeasannassa tai Keravalla.