Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Facebookin Mennään bussilla -ryhmässä on kuva neljästä uudesta Tammelundin Liikenteen teli-Yutongista. Kuvissa näkyy numerot 15 ja 17.
Saisiko kuvaa tänne? Tulevatko nämä ajoon vuodenvaihteessa? Onko pehmustetut istuimet?
Onko pehmustetut istuimet?
Saisiko kuvaa tänne? Tulevatko nämä ajoon vuodenvaihteessa? Onko pehmustetut istuimet?
TLL:n Yutongeissa ei ole vissiin ollut pahemmin linjakilpien kanssa ongelmia?
Ei kai ku PL ja Nobina koeajoi sen uudet systeemin ja niitä on sitten elokuun jälkeen päivitelty ja korjailtu todella paljon. Nykyisellään koko systeemi toimii lähes luotettavasti. Hidashan se on. Välillä voi mennä minuuttikin ennen kuin linjakilvet ilmestyy näyttöön.
Ongelmathan ei ollut millään tavalla liikennöitsijästä tai ajoneuvon valmistajasta riippuvainen vaan järjestelmästä ja sen toimittajasta. HSL suoraan myönsi ettei järjestelmää ehditty testata ennen syksyn liikennettä vaan sen kokeilu suoritettiin samalla aktiivisessa liikenteessä.
En tiedä, onko esiintynyt varsinaisia ongelmia mutta: Tänään kuvasin linjalla 54 samassa paikassa kahden peräkkäisen vuoron kyseisen hankintaerän Yutongin, kuvauspaikka oli Lassila, suunta Pitäjänmäki, #17:n määränpäänä oli "Sockenbacka via Norra Haga st.", kun taas #15:n määränpäänä luki "Gjuteriet st.". Valokuviin tallentuivat siis tuollaiset tiedot, kaipa siellä luki aina välillä samat jutut suomeksikin. Mutta tuossa ei varmaan ole kysymys viasta, vaan määränpääksi ehkä kuuluukin tulla Valimon asema tms. Pohjois-Haagan aseman ohittamisen jälkeen.TLL:n Yutongeissa ei ole vissiin ollut pahemmin linjakilpien kanssa ongelmia?
En tiedä, onko esiintynyt varsinaisia ongelmia mutta: Tänään kuvasin linjalla 54 samassa paikassa kahden peräkkäisen vuoron kyseisen hankintaerän Yutongin, kuvauspaikka oli Lassila, suunta Pitäjänmäki, #17:n määränpäänä oli "Sockenbacka via Norra Haga st.", kun taas #15:n määränpäänä luki "Gjuteriet st.". Valokuviin tallentuivat siis tuollaiset tiedot, kaipa siellä luki aina välillä samat jutut suomeksikin. Mutta tuossa ei varmaan ole kysymys viasta, vaan määränpääksi ehkä kuuluukin tulla Valimon asema tms. Pohjois-Haagan aseman ohittamisen jälkeen.
Ainakin tiistaina näkyi vielä useampi Nobinan pätkä-BYD liikenteessä etukilpi pimeänä.
Ei kai ku PL ja Nobina koeajoi sen uudet systeemin ja niitä on sitten elokuun jälkeen päivitelty ja korjailtu todella paljon.
Mutta tuossa ei varmaan ole kysymys viasta, vaan määränpääksi ehkä kuuluukin tulla Valimon asema tms. Pohjois-Haagan aseman ohittamisen jälkeen.
Todennäköisesti juuri näin tai vaihtoehtoisesti kuljettaja joutunut manuaalisyötöllä laittamaan jälkimmäisen. Vastaavia "vaihtuvia pääteasemia" löytyy etenkin täältä Sipoon alueelta useita. 787A näyttää Helsingistä lähtiessä 787A Pornainen via Nikkilä. Nikkilään saapuessa (Martinkyläntien th) vaihtuu teksti muotoon 787A Halkia via Linnanpelto. 993 taassen näyttää Nikkilästä lähtiessä 993 Söderkulla via Boxintie, Boxissa vaihtuu muotoon 993 Taasjärvi via Söderkulla. 785 & 985 on menossa Nikkilään, Nikkilään saapuessa tarkentuu Nikkilän kartanoksi.
Manuaalisyötössä voi valita minkä tahansa noista variaatioista. Itsellä esimerkiksi tapana ottaa se, missä näkyy "viimeinen määränpää" ettei tarvitse kesken ajon alkaa vaihtelemaan.
Tuollainen määränpään kokonaan vaihtuminen on minusta huono, sillä se edellyttää paikallistuntemusta matkustajalta. Matkustajan pitäisi tietää nähdessään bussin, jonka määränpäänä on "Valimo as.", että se on Pitäjänmäen suuntaan eikä Itäkeskuksen suuntaan, ja vuoron päätepysäkki ei ole jokin toinen päätepysäkki kuin mikä se normaalisti on kyseisellä linjalla, paikallistuntemuksen perusteella. Pysäkkiluettelon viimeisen pysäkin näkeminenkään ei auta asiaa, kun Valimon aseman viereinen pysäkki on oudosti nimeltään Takomotie eikä Valimon asema tai Valimon seisake.