Väki- ja ilkivallantekoja busseissa

Hyvin todennäköisesti 211U. 17:35 lähtö Leppävaarasta on pysähtynyt Masalan kirjaston pysäkille klo 18:18–18:30 (aikataulun mukainen ohitusaika on 18:19), mikä vastaa hälytystehtävän kellonaikaa.
 
Kirkkonummella kulkee aika paljon enemmän kuin kaksi linjaa. Jos ei ole minkäänlaista syytä epäillä, että tämä olisi tapahtunut jollain tietyllä linjalla, niin ei varmaan kannata vetää hatusta satunnaista linjaa. Se ei tuo kauheasti lisäarvoa keskusteluun.
Siksi 171:stä epäilin kun linja kulkee Gesterbyn kautta ja siellä kulkee vähän epämäärästä väkee
 
Siksi 171:stä epäilin kun linja kulkee Gesterbyn kautta ja siellä kulkee vähän epämäärästä väkee
Onhan tuota "epämääräistä väkeä" vähän jokaisella alueella - toisilla alueilla toki enemmän kuin toisilla - ja kyllä jo kaljakin pahimmillaan laittaa väkeä sellaiseen kuntoon, että saattavat alkaa missä päin tahansa tuollaista tekemään miettimättä enempää, onko kyseessä bussikuski vai juristi.
 
Nyrkkisääntö: ne, joilla on aikaa hillua ma-pe toimistoaikaan jl-välineissä ja valmius säädyttömyyteen sekä väkivaltaan, ovat niitä, joilla on kaikkein vähiten menetettävää miekkataksin takaloosterissa tai oikeuden edessä. Heillä on siten se suurin riski olla iso riesa.

Toki en sano, että yöliikenne ei olisi esim. mamunuorisolaumaongelmien vuoksi huopatossutehtaan työmatkaliikennettä, mutta näissä kynnys on vasta tällä vuosikymmenellä mielestäni enemmän alentunut ja riskit ovat nousseet.

Ja totta tosiaan entinen Alkobussen (ts. entinen P50 - Jonneille ja Veeteille kertauksena: Granin palvelulinja, alunperin ilmainen) on varmaan eniten vaatinut jöötä ja naamarajan ylläpitoa, jos itseltäni kysytään. Mikä on kyllä hörähdyttävää, kun miettii pali- ja Grani-mielikuvia.
 
Ja totta tosiaan entinen Alkobussen (ts. entinen P50 - Jonneille ja Veeteille kertauksena: Granin palvelulinja, alunperin ilmainen) on varmaan eniten vaatinut jöötä ja naamarajan ylläpitoa, jos itseltäni kysytään. Mikä on kyllä hörähdyttävää, kun miettii pali- ja Grani-mielikuvia.
Tämä tuli minulle yllätyksenä vaikka Granissa on tullut neljännesvuosisata asuttua. Miten P50 on jäänyt mieleen noin paljon?
 
Tämä tuli minulle yllätyksenä vaikka Granissa on tullut neljännesvuosisata asuttua. Miten P50 on jäänyt mieleen noin paljon?
Granissa on paljon myös vuokra-asukkaita. Lisäksi P50 liikennöi vain parin tunnin ajan keskipäivällä, joten sen matkustajakunta on hyvin saattanut mennä ohi sinulla. Gallträskin ympäristössä on toki varmaan voinut huomata laitapuolen juopottelua kesällä, jos ei muuten ole tiedostanut mitään.

Pieni tila (rajallinen kapasiteetti, häiriköt muiden iholla jnp.), linjan ilmaisuus (siis välitön ilmaisuus, toki Granissa maksettiin veroäyriä siitä) ja kätevä tapa päästä esim. Alkoon, yhdistettynä potentiaalisiin päihdekäyttäjämatkustajiin, tekivät tuosta tasapainoilua. Samalla oli kuitenkin palveltava oikeat kohderyhmäläiset, kuten esim. entinen postineiti Heikelinkujalla ja kaikki muut, vanhemmat kansalaiset.

Kaiken kaikkiaan kyllähän P50 erosi esim. Espoon palvelulinjoista, jotka olivat sitä stereotypiaa vastavuoroisesti.
 
Takaisin
Ylös