Kuljen linjoilla v53 ja v55 lähes päivittäin. Linjalla 53 ajoaika on liian tiukka ja usein Myyrmäestä lähtiessään bussit ovat myöhässä 5 - 10 min aikataulustaan. Linjalla 55 ajo-aikaa sen sijaan on reilusti, sekä Tikkurilassa että Varistossa taukoaikaa jää 15 - 20 min. Linjaa 53 ajetaan arkisin päivällä 20 min vuorovälillä kuudella autolla ja linjaa 55 30 min välein viidellä autolla.
Kummankin linjan aikataulut voitaisiin arjen päiväliikenteessä tahdistaa siten että eniten käytetyllä välillä Myyrmäki - Tikkurila olisi tasainen 15 min vuoroväli. Tämä tarkoittaisi että kumpaakin linjaa ajettaisiin päivisin 30 min välein. 53:lla 30 min väli onnistuisi viidellä autolla nykyisen kuuden sijaan ja samalla yhden linjasivun ajo-aika lisääntyisi nykyisestä 55 - 60min 70 - 80 minuuttiin. Esim. lähdöt Myyrmäestä olisivat 00/30 ja Peijaksesta 20/50. 55:n liikenne voidaan hoitaa nykyisen viiden auton sijaan neljällä, lähtöajat kummastakin päästä olisivat 00/30, linjasivun ajo-aika 60 min joka riittää päiväliikenteessä. Ajoaika Varistosta Myyrmäkeen on n.15 min, joten Myyrmäestä Tikkurilaan pääsisi tasaisin 15min välein: (lähtöminuutti/linja) 00/53 15/55 30/53 45/55. Tikkurilasta Myyrmäkeen vastaavasti 00/55 15/53 30/55 45/53. 53:n ajoajoiksi välille Peijas-Tikkurila tulee 25min, jolloin Tikkurilassa saattaa jäädä jopa muutama minuutti ajantasaukseen. Välille Tikkurila - Myyrmäki ajoaikaa tulee 45 min, joka on 10 - 15 min enemmän nykyiseen. Aikataulumuutosten plussat ja miinukset:
+ tasainen 15 min vuoroväli välille Myyrmäki-Tikkurila
+ lisää ajoaikaa linjalle 53 jolloin luotettavuus paranee
+ kummaltakin linjalta voidaan vähentää päiväliikenteestä yksi auto
- linjan 53 päiväliikenteen vuoroväli pitenee 30 minuuttiin
- linjan 55 ajoaika nykyisestä vähenee
Kummankin linjan aikataulut voitaisiin arjen päiväliikenteessä tahdistaa siten että eniten käytetyllä välillä Myyrmäki - Tikkurila olisi tasainen 15 min vuoroväli. Tämä tarkoittaisi että kumpaakin linjaa ajettaisiin päivisin 30 min välein. 53:lla 30 min väli onnistuisi viidellä autolla nykyisen kuuden sijaan ja samalla yhden linjasivun ajo-aika lisääntyisi nykyisestä 55 - 60min 70 - 80 minuuttiin. Esim. lähdöt Myyrmäestä olisivat 00/30 ja Peijaksesta 20/50. 55:n liikenne voidaan hoitaa nykyisen viiden auton sijaan neljällä, lähtöajat kummastakin päästä olisivat 00/30, linjasivun ajo-aika 60 min joka riittää päiväliikenteessä. Ajoaika Varistosta Myyrmäkeen on n.15 min, joten Myyrmäestä Tikkurilaan pääsisi tasaisin 15min välein: (lähtöminuutti/linja) 00/53 15/55 30/53 45/55. Tikkurilasta Myyrmäkeen vastaavasti 00/55 15/53 30/55 45/53. 53:n ajoajoiksi välille Peijas-Tikkurila tulee 25min, jolloin Tikkurilassa saattaa jäädä jopa muutama minuutti ajantasaukseen. Välille Tikkurila - Myyrmäki ajoaikaa tulee 45 min, joka on 10 - 15 min enemmän nykyiseen. Aikataulumuutosten plussat ja miinukset:
+ tasainen 15 min vuoroväli välille Myyrmäki-Tikkurila
+ lisää ajoaikaa linjalle 53 jolloin luotettavuus paranee
+ kummaltakin linjalta voidaan vähentää päiväliikenteestä yksi auto
- linjan 53 päiväliikenteen vuoroväli pitenee 30 minuuttiin
- linjan 55 ajoaika nykyisestä vähenee
Viimeksi muokannut moderaattori: