- Liittynyt
- 19 Huhtikuu 2006
- Viestit
- 74
Näistä vaihteistoista; kuhan Nobina on nämä uudet Volvot sitten tilannut ZF:nä, eikä Voitheina.
Meinaa ZF:llä ajaessa tuntee, että osaa ajaa sitä autoa. Hidastin toimii kuin ajatus, jarruttaa nätisti nykimättä (ellei vaihdelaatikko sitten alaspäin vaihdossa nykäise), ja muutenkin toimii kuin ajatus tuo vaihdelaatikko. Reagoi kaasuun ja jarruun nätisti joka tilanteessa. Ja se kulkee todella nätisti, vaivattomasti ja sulavasti, vaikka ne vaihdot tuntee mutta se on sellanen asiaan kuuluva vaihtotunne kun vaihdelaatikko isompaa laittaa peliin.
VOITH taas...mistä sitä alottaisi?
Ykköseltä kakkoselle vaihto on kuin kuminauhalla vetäisi, sitten ei tapahdu mitään. Kolmonen ja nelonen tulee kyllä ihan nätisti, ellei sitten joudu kiihdyttämisen aikana nostamaan, jolloin saattaa tulla hetken pienen kestävä empimishetki ja sitten taas löytyy joku pykälä. Vaihdot kuitenkikn tapahtuvat lähes huomaamatta, alas kuin ylöskin päin yleensä.
Kaikista ilkeintä on kuitenkin se hidastimen jyrkkäisyys, jarruttamista tulee ON OFF tyylistä etenkin 60-80kmh nopeuksissa. Ja hiljaisissa vauhdeissa vaihdelaatikon "jyskyttäminen" selkään jarrutuksen loppuvaiheessa ei myöskään tunnu kivalta.
Onkos muut tätä huomanneet?
Ainakin HELB:llä uudet Volvot on VOITH:eja, ainakin äänistä päätellen ja ilmeisesti Pohjolan Liikenteen uusimmat ovat VOITheilla?
Kyllä siinä päivä on vähemmän ja enemmän ison huokasun alla, kun listan mukainen ZF auto on vaihtunut Voihtiin kun töihin menee....
Meinaa ZF:llä ajaessa tuntee, että osaa ajaa sitä autoa. Hidastin toimii kuin ajatus, jarruttaa nätisti nykimättä (ellei vaihdelaatikko sitten alaspäin vaihdossa nykäise), ja muutenkin toimii kuin ajatus tuo vaihdelaatikko. Reagoi kaasuun ja jarruun nätisti joka tilanteessa. Ja se kulkee todella nätisti, vaivattomasti ja sulavasti, vaikka ne vaihdot tuntee mutta se on sellanen asiaan kuuluva vaihtotunne kun vaihdelaatikko isompaa laittaa peliin.
VOITH taas...mistä sitä alottaisi?
Ykköseltä kakkoselle vaihto on kuin kuminauhalla vetäisi, sitten ei tapahdu mitään. Kolmonen ja nelonen tulee kyllä ihan nätisti, ellei sitten joudu kiihdyttämisen aikana nostamaan, jolloin saattaa tulla hetken pienen kestävä empimishetki ja sitten taas löytyy joku pykälä. Vaihdot kuitenkikn tapahtuvat lähes huomaamatta, alas kuin ylöskin päin yleensä.
Kaikista ilkeintä on kuitenkin se hidastimen jyrkkäisyys, jarruttamista tulee ON OFF tyylistä etenkin 60-80kmh nopeuksissa. Ja hiljaisissa vauhdeissa vaihdelaatikon "jyskyttäminen" selkään jarrutuksen loppuvaiheessa ei myöskään tunnu kivalta.
Onkos muut tätä huomanneet?
Ainakin HELB:llä uudet Volvot on VOITH:eja, ainakin äänistä päätellen ja ilmeisesti Pohjolan Liikenteen uusimmat ovat VOITheilla?
Kyllä siinä päivä on vähemmän ja enemmän ison huokasun alla, kun listan mukainen ZF auto on vaihtunut Voihtiin kun töihin menee....
Viimeksi muokannut moderaattori: