- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 275
Liekö pohdittu sellaista vaihtoehtoa, että metrorataa jatkettaisiin Ruoholahdesta Jätkäsaareen ja sieltä Etelä-Lauttasaaren kautta Keski- tai Pohjois-Lauttasaareen? Siis kolme uutta asemaa. Päättäri voisi tulla jonnekin Hyllykallion tienoville, jonne näyttäisi ainakin satelliittikuvan perusteella mahtuvan reilusti uutta rakennusmassaa.
Jätkäsaarta voisi jatkaa merta täyttämällä Lauttasaaren suuntaan, siten että metroaseman ympärille tulisi riittävästi käyttäjiä (takaisin itään päin metrolinjaa tuskin kannattaisi kiepauttaa, jolloin asema täytyisi sijoittaa jonnekin Jatkäsaaren länsiosiin). Rakentaa voisi myös suoraan meren päälle, siten että rakennukset yhdistettäisiin silloin mantereeseen. Mahdollisesti matkustajalaivaliikennettä voisi siirtää niemen itäpuolelta länsipuolelle, jolloin metrolla pääsisi suoraan terminaalialueen välittömään läheisyyteen.
Tällä metrovaihtoehdolla voisi ehkä lakkauttaa suurimman osan ellei kaikki Helsingin sisäisistä Lauttasaaren bussilinjoista yölinjoja lukuunottamatta. Espoon bussit palvelisivat Pohjois-Lauttasaaren liikennettä länsi-itä-suunnassa.
Jätkäsaarta voisi jatkaa merta täyttämällä Lauttasaaren suuntaan, siten että metroaseman ympärille tulisi riittävästi käyttäjiä (takaisin itään päin metrolinjaa tuskin kannattaisi kiepauttaa, jolloin asema täytyisi sijoittaa jonnekin Jatkäsaaren länsiosiin). Rakentaa voisi myös suoraan meren päälle, siten että rakennukset yhdistettäisiin silloin mantereeseen. Mahdollisesti matkustajalaivaliikennettä voisi siirtää niemen itäpuolelta länsipuolelle, jolloin metrolla pääsisi suoraan terminaalialueen välittömään läheisyyteen.
Tällä metrovaihtoehdolla voisi ehkä lakkauttaa suurimman osan ellei kaikki Helsingin sisäisistä Lauttasaaren bussilinjoista yölinjoja lukuunottamatta. Espoon bussit palvelisivat Pohjois-Lauttasaaren liikennettä länsi-itä-suunnassa.