Nyt kun katselin uuden aikataulun ohitusaikoja, niin Lentoaseman suunnalta tultaessa ei ole annettu yhtään lisää ajoaikaa Ylästöön eikä Myyrmäkeen, ohitusajat ovat täsmälleen samat kuin ennen. Jos kerran linja kärsii myöhästelyistä niin eikö silloin pidentyneet ajoajat pitäisi näkyä myös välipisteiden ohitusajoissa? Ainakin Myyrmäkeen tultaessa bussi on ruuhka-aikaan yleensä 5-10 min aikataulusta jäljessä.
Toinen asia jota ihmettelen on linjojen 51 ja 55 tahdistaminen välillä Pähkinärinne - Myyrmäki - Ylästö - Pakkala. Kummatkin linjat ajavat tätä väliä pääosin samaa reittiä lukuunottamatta Martinlaaksossa ja Ylästössä tapahtuvia poikkeamia, kummankin linjan ajo-aika on n. 50min joten periaatteessa tahdistamisen pitäisi onnistua ainakin ruuhkan ulkopuolella kun kummallakin linjalla on 30min vuoroväli, näin yhteiselle osuudelle saisi tasaisen 15min välin. Aiemmin ohitusajat Pähkinärinteessä Lammaskujan pysäkiltä Myyrmäkeen olivat esim. 10.03/55, 12/51, 33/55, 34/50, 42/51. Nyt ohitusajat ovat vielä huonommat, 10.03/55, 27/51, 33/55, 34/50, 57/51. Linjat 51 ja 55 pystyisi tahdistamaan siten että 51 lähtisi Hämeenkylästä aina 13/43 ja linja 55 Varistosta 00/30 kuten tähänkin asti, näin olisi tasainen 15min vuoroväli Pähkinärinteestä Pakkalaan, Pakkalasta Myyrmäen suuntaan linjat ovat nyt jo hyvin tahdistettu ja niillä on tasainen 15min vuoroväli.
Lisäksi lopettaisin linjan 51 liikennöinnin jo klo 21 ja loppuillan lähdöt hoidettaisiin siten, että joka toinen linjan 55 vuoro ajettaisiin N-tunnuksella jotka ajaisivat Tikkurilasta tultaessa Lentoasemantien, Väinö Tannerintien ja Pakkalan puistotien kautta Ylästöntielle, josta edelleen linjan 51 reittiä Hämeenkylään. Samoin voitaisiin korvata 51:n la - su varhaisaamujen liikenne tällä 55N tunnuksella. Suora yhteys Länsi-Vantaalta lentoasemalle kuitenkin poistuisi ja vaihto tapahtuisi Jumbon kohdalla esim. linjalle 61. Linjan 51 matkustajamäärät ovat kuitenkin myöhäisilloissa ja vkl-aamuissa niin pieniä, että tämä vaihto ei olennaisesti hankaloittasi lentoasemalle menevien matkaa, jos vain vaihtaminen linjojen 61 ja 55N välillä suunniteltaisiin hyvin.