Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,319
http://www.slhs.fi/kirjat.php on julkaissut hiljattain erittäin mielenkiintoisen kirjan Viipurin taannoisista liikenneoloista. Koskee seudun busseja-ratikoita-junia-laivoja-lentokoneita. Suositellaan!
Tulipa mieleen, että vielä presidentti Kekkosen aikaan meillä oli Suomen valtion omistama bussiyhtiö nimeltään "Viipurin Linja-Auto Oy", eli olisiko tuossa ollut takana jotain syvällisempiä ajatuksia?
Liitteessä on myöhempiä "viipurilaisia" bussilippuja ajalta, jolloin Viipuri oli jo menetetty Neuvostoille. Kotimaisia Bireka-lippuja, ruotsalainen Almex (päiväys 3.6.1975) ja yksi aavistuksen vanhempi jenkki NCR-lippu (National Cash Register).
AB Almexin lippua kehotetaan säilyttämään, mutta muutkin olen pitänyt visussa tallessa, pyytämättä.
Ja siis: VLA odotti uutta aikaansa liikennöiden Imatralla (linnuntietä Viipuriin noin +50 km), ennenkuin sitten joskus Kekkosen jälkeen hävisi liikennekartalta.
Tulipa mieleen, että vielä presidentti Kekkosen aikaan meillä oli Suomen valtion omistama bussiyhtiö nimeltään "Viipurin Linja-Auto Oy", eli olisiko tuossa ollut takana jotain syvällisempiä ajatuksia?
Liitteessä on myöhempiä "viipurilaisia" bussilippuja ajalta, jolloin Viipuri oli jo menetetty Neuvostoille. Kotimaisia Bireka-lippuja, ruotsalainen Almex (päiväys 3.6.1975) ja yksi aavistuksen vanhempi jenkki NCR-lippu (National Cash Register).
AB Almexin lippua kehotetaan säilyttämään, mutta muutkin olen pitänyt visussa tallessa, pyytämättä.
Ja siis: VLA odotti uutta aikaansa liikennöiden Imatralla (linnuntietä Viipuriin noin +50 km), ennenkuin sitten joskus Kekkosen jälkeen hävisi liikennekartalta.