• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

VR: VR ja järjestelmätoimittajat sujuvoittavat lipunmyyntiä yhteistyössä

RSS

Botti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Viestit
8,800
VR ja järjestelmätoimittajat sujuvoittavat lipunmyyntiä yhteistyössä

VR:n lipunmyynnissä on ollut edelleen ajoittaisia häiriöitä tietojärjestelmän ruuhkautumisen vuoksi. Tämä on vaikuttanut asemien lipunmyynnin ruuhkautumiseen, verkkokaupan ja lippuautomaattien hidastumiseen sekä puhelinpalvelun ruuhkautumiseen.

Tietojärjestelmän ja järjestelmäympäristön toimittajat Accenture ja Tieto tekevät kaikkensa järjestelmäongelmien korjaamiseksi ja pahoittelevat VR:n asiakkaille niiden johdosta koitunutta harmia ja mielipahaa.

Accenture ja Tieto jatkavat havaittujen ongelmien ratkaisua. Tulevan illan ja yön aikana järjestelmään lisätään kapasiteettia kestämään odotettua suurempi käyttö sekä tutkitaan palvelun hitauden aiheuttaneita syitä.

Häiriöiden taustalla on uusien junalippujen iso kysyntä kaikissa palvelukanavissa. Verkkokaupassa asioivien määrä on ollut tänäänkin moninkertainen normaaliin verrattuna. Tilanne ei ole vaikuttanut junien kulkuun.

VR:n uudistunut hinnoittelu ja palvelut ovat kiinnostaneet matkustajia runsaasti. Verkkokaupassa myytiin eilisen aikana yli 10 000 junamatkaa, joista yli 10 prosenttia oli uusia Ennakkolippuja. Kaikkiaan verkkokaupassa myytiin eilen junamatkoja yli kaksinkertainen määrä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kävijämäärät verkkopalveluissa olivat uudistuksen ensimmäisenä päivänä jopa 20 kertaa suuremmat kuin normaalisti.

VR, Accenture ja Tieto pahoittelevat ruuhkista asiakkaille aiheutuvaa haittaa. Asemilla on opastettu asiakkaita nousemaan juniin, josta junaliput myydään ilman lisämaksua. Kausilipulla matkustavat ovat voineet matkustaa ilman lisäkustannuksia vaikka lipun käyttöaika olisi päättynyt 14.-15.9.



Lue tiedote VR-konsernin sivuilta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tietojärjestelmän ja järjestelmäympäristön toimittajat Accenture ja Tieto tekevät kaikkensa järjestelmäongelmien korjaamiseksi ja pahoittelevat VR:n asiakkaille niiden johdosta koitunutta harmia ja mielipahaa.

Jokin on järjestelmässä jälleen mennyt pieleen. Aikomuksenani oli viime viikolla ostaa VR:n automaatista matkalippu + pyörälippu. Pin-koodin naputtelun jälkeen odottelin, että kone sylkisi uumenistaan liput kouraan. Vaan ei mitään, näytölle ilmaantui viesti "aloita uudelleen". Ei mitään kuittia keskeytetystä ostotapahtumasta. Tilille on sen sijaan ilmaantunut katevaraus. Tänään selvisi lippuluukulla, että katevaraus on jäänyt roikkumaan 5-20 vuorokaudeksi. Tämä VR:n (kohta entinen) aasiakas ei jatkossa aio nauttia harmista eikä mielipahasta, vaan pyrkii tiukasti välttämään VR:n asiakkuutta.

Lippuluukulla selvisi myös sekin, että myyjätkään eivät pysty tulostamaan pyörälippuja. Joutuvat kuulemma lähettelemään sähköpostiin, jotta lipun tulostaminen onnistuu. Mistä näitä Accenturen ja Tiedon koodarisähläreitä oikein sikiää?
 
Takaisin
Ylös