Jatkona Mannerheimintien liikenteen nopeuttamiskeskusteluun...
- Hämeentie (Toukola-Vallilan halli): Tässä tuskin on niin paljon raitiovaunuliikennettä, ettei ainakin joitain 700-sarjan linjoja tai sitten H:gin sisäisiä linjoja voisi siirtää kadun keskelle. Ainoa asia, mitä vaadittaisiin, olisi pinnoitus tuolle keskialueelle, nythän se on pehmeää hiekkaa.
- Paciuksenkatu/Tukholmankatu: Ainakin linjojen 14 ja 18 liikennöintiä tukkoisessa ylämäessä voisi selkeästi nopeuttaa ohjaamalla ne jossakin Pikku-Huopalahden sillan paikkeilla keskikaistalle. Tähänkään tuskin koko Turunväylän suunnan bussiliikenne sopisi, mutta valikoiden voitaisiin varmaan tehdä ihmeitä liikennöintitarkkuudelle.
Ajatuksia?
Markus
edit: lisätty linkki aiempaan keskusteluun
kuukanko sanoi:Mannerheimintien bussi- ja ratikkakaistojen yhdistäminen. Yhteisellä kaistalla voitaisiin kieltää muu liikenne kokonaan. Bussit eivät kärsisi muun liikenteen ruuhkista niin pahasti, mutta taas ratikat kärsisivät liikenteen lisääntyessä kaistalla huomattavasti. Keskelle katua jouduttaisiin rakentamaan paljon uusia pysäkkejä. Uudet pysäkit olisi tilanpuutteen takia rakennettava todennäköisesti nykyisten bussipysäkkien kohdalle.
JE sanoi:Ratikkaliikenne, joka olisi nopeutettavissa, puuroutuisi täysin bussein seassa. Tuo vaihtoehto lienee joka autoilijan unelma.
Tästä tuli mieleen, että vaikka Mannerheimintiellä voisikin olla ahdasta niin miten moinen idea voisi esimerkiksi toimia seuraavissa tukospaikoissa:R.Silfverberg sanoi:Ollaan lähes kaikki samaa mieltä esitetyistä ratkaisuista. Sitä bussilla ajamista ratikkakiskoja pitkin tyrmättiin. Kysyisin silti, kävisikö se päinsä sellaisessa tilanteessa että bussien vuoroja olisi karsittu tuntuvasti niin että 4 ratikkavuoroa kohden kaistaa käyttäisi 1 bussivuoro, koska pikaratikkaverkkoa ei saisi kerralla valmiiksi koko Pohjois-Helsinkiin?
- Hämeentie (Toukola-Vallilan halli): Tässä tuskin on niin paljon raitiovaunuliikennettä, ettei ainakin joitain 700-sarjan linjoja tai sitten H:gin sisäisiä linjoja voisi siirtää kadun keskelle. Ainoa asia, mitä vaadittaisiin, olisi pinnoitus tuolle keskialueelle, nythän se on pehmeää hiekkaa.
- Paciuksenkatu/Tukholmankatu: Ainakin linjojen 14 ja 18 liikennöintiä tukkoisessa ylämäessä voisi selkeästi nopeuttaa ohjaamalla ne jossakin Pikku-Huopalahden sillan paikkeilla keskikaistalle. Tähänkään tuskin koko Turunväylän suunnan bussiliikenne sopisi, mutta valikoiden voitaisiin varmaan tehdä ihmeitä liikennöintitarkkuudelle.
Ajatuksia?
Markus
edit: lisätty linkki aiempaan keskusteluun
Viimeksi muokannut moderaattori: