Taksikuljetus

Toi konkaa oli jo tiedossa koko kevään ajan ja kun vähänkin seurasi julkista dataa yrityksestä, olisin jättänyt jo uppoavan laivan kauan sitten.

Tietysti pienellä perheyrityksellä on haasteita enemmän kuin suurilla firmoilla jolla on laajemmat harteet, kuten edesmennyt helb, transdev ja jne.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

edit : Aikoinaan Westendin Linjan konkurssissa asia hoidettin kyllä paremmin, eikä liikenne noin vain katkennut. Mutta sillohan oli kyse massaltaan "isot linjat".
Tässä siis ongelmana tällä hetkellä linjat joissa pitää olla tietty kalusto, jota ei ole saatavilla, käsittääkseni kaikki bussilinjat toimivat, nämä pakettiautot eivät....
 
Taksikuljetus 829 pyöri eilisiltana ympäri Lauttasaarta matkustajia kyydissään, linjakilvessä "Ei linjalla". Välillä se seisoi metroaseman luona.
 
Kun myytiin Koiviston Autolle. Kaupassa myytiin kalusto ja liiketoiminta, mutta itse yhtiö jäi entisille omistajille. Jollen väärin muista, nykyinen yhtiö on entiseltä nimeltään Viikin linja.
Tämä ei pidä paikkansa. Koiviston Auto Helsinki on samalla Y-tunnuksella kuin Helsingin Bussiliikenne, eli on sama firma. Nimi on vaihdettu 4.8.2023. HeBuLi puolestaan oli entinen Viikin Linja, joka on merkitty kaupparekisteriin 4.5.1994. Nimi on vaihdettu 15.12.2015. Lähde: Kaupparekisteri.
 
Tämä ei pidä paikkansa. Koiviston Auto Helsinki on samalla Y-tunnuksella kuin Helsingin Bussiliikenne, eli on sama firma. Nimi on vaihdettu 4.8.2023. HeBuLi puolestaan oli entinen Viikin Linja, joka on merkitty kaupparekisteriin 4.5.1994. Nimi on vaihdettu 15.12.2015. Lähde: Kaupparekisteri.
Käsitin Matkalaisen kirjoituksen niin, että Viikin Linja -> Helsingin Bussiliikenne 2.0 -> Koiviston Auto Helsinki on yrityksenä eri "putiikki" kuin 2004 / 2005 muodostettu Helsingin kaupungin omistama Helsingin Bussiliikenne 1.0, joka saatiin aikaan liittämällä silloinen HKL-Bussiliikenne Suomen Turistiauto Oy:hyn.
 
Käsitin Matkalaisen kirjoituksen niin, että Viikin Linja -> Helsingin Bussiliikenne 2.0 -> Koiviston Auto Helsinki on yrityksenä eri "putiikki" kuin 2004 / 2005 muodostettu Helsingin kaupungin omistama Helsingin Bussiliikenne 1.0, joka saatiin aikaan liittämällä silloinen HKL-Bussiliikenne Suomen Turistiauto Oy:hyn.
Juuri näin. Tuo 1.0 oli entinen Suomen Turistiauto Oy.
 
Voisivatko Itä- ja Koillis-Helsingin lähibussilinjat sekä nyt voitetut Espoon lähibussilinjat mennä Korsisaarelle tai VS-Bussipelveluille? HelBkin ajoi ennen pienkalustoliikennettä, sekä Concordia/Nobina. Ehkä nämä voisivat taas liikennöidä? Tai sitten voisi tulla kokonaan uusi liikennöitsijä.
 
Voisivatko Itä- ja Koillis-Helsingin lähibussilinjat sekä nyt voitetut Espoon lähibussilinjat mennä Korsisaarelle tai VS-Bussipelveluille? HelBkin ajoi ennen pienkalustoliikennettä, sekä Concordia/Nobina. Ehkä nämä voisivat taas liikennöidä?
Selvästi mikään näistä ei ainakaan näin lyhyellä varoitusajalla voinut liikennöidä näitä linjoja. Ei niitä nyt huvikseenkaan lakkautettu.
 
Voisivatko Itä- ja Koillis-Helsingin lähibussilinjat sekä nyt voitetut Espoon lähibussilinjat mennä Korsisaarelle tai VS-Bussipelveluille? HelBkin ajoi ennen pienkalustoliikennettä, sekä Concordia/Nobina. Ehkä nämä voisivat taas liikennöidä? Tai sitten voisi tulla kokonaan uusi liikennöitsijä.
Kaipa niitä moni voisi mutta eikös ongelma ole että ei ole niitä pikkukotteroita ajettavaksi ja ei sinne voi isommalla mennä kun on ainakin täällä on sellaiset pomput ja mutkat tiessä.
 
Kyllä pitää kaikkialla Lähibusseja olla. Helsingin palvelulinjat aloittivat vuonna 1997, siis 28 vuotta sitten. Myös Keravalle ja Tuusulaan voisi tulla Lähibusseja. Taksikuljetuksen linjojen liikennöinti loppui kuin seinään.
 
Takaisin
Ylös