Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

HelB:n sivujen mukaan konsernijohtaja Norrlin toimii nykyisin toimitusjohtajana. Muutoksia aletaan varmasti viemään vauhdilla läpi.

Myös Transdevilla vaihtui toimitusjohtaja tällä viikolla. Kotisivujen mukaan vt. toimitusjohtajaksi on nimetty Pekka Sirviö.
 
HelB:n sivujen mukaan konsernijohtaja Norrlin toimii nykyisin toimitusjohtajana. Muutoksia aletaan varmasti viemään vauhdilla läpi.

Odotan innolla näitä tulevia muutoksia. Tulisiko jopa kaukoliikenteestä tuttu käytävärahastus päätepysäkeille ja terminaaleihin?
 
Odotan innolla näitä tulevia muutoksia. Tulisiko jopa kaukoliikenteestä tuttu käytävärahastus päätepysäkeille ja terminaaleihin?

Kabus HSL-alueen liikenteessä olisi myös positiivinen yllätys. Taitaapi olla noin 15 vuotta siitä kun Helsingissä on päässyt kabusilla?
 
Myös autojen uudelleennumerointi olisi suotavaa, aloittaa voisi ykkösestä heti kun nuo kolme City L -teliä poistuvat. Numerointi voisi olla vaikkapa varikoittain (tyyliä Satakunnan Liikenne 0=Pori, 1=Huittinen, 2=Rauma, 3=Tampere) tai kaikki autot peräkkäin ilman tyhjiä numeroita välissä. Toki vieläpä niin, että rekisterinumeron kaksi viimeistä numeroa osuisi mahdollisimman monessa tapauksessa kylkinumeroon.
 
Kabuseja HSL-liikenteessä

Kabus HSL-alueen liikenteessä olisi myös positiivinen yllätys. Taitaapi olla noin 15 vuotta siitä kun Helsingissä on päässyt kabusilla?
Kaksi akkukäyttöistä Kabus TC6-A4 autoa HSL-väreissä näyttäisi olevan valmiina liikenteeseen, mutta jostain syystä niitä ei ole vielä tainnut linjalla näkyä. No eiköhän niillä pian pääse matkustamaan.
 
Vs: Kabuseja HSL-liikenteessä

Kaksi akkukäyttöistä Kabus TC6-A4 autoa HSL-väreissä näyttäisi olevan valmiina liikenteeseen, mutta jostain syystä niitä ei ole vielä tainnut linjalla näkyä. No eiköhän niillä pian pääse matkustamaan.

Ilmeisesti muutamia pieniä sopimusteknisiä asioita vielä, mutta ensiesiintyminen lähenee.

Itse pääsin Linkkeriä viikko sitten koeajamaan. Oli todella suuri yllätys kuinka valmis auto oli ja kuinka hyvä sitä oli ajaa. Hakkasi monet nykyiset kaupunkibussit mennen tullen. Henkilökohtainen luottamus sähköbusseihin on Linkkerin myötä kasvanut moninkertaisesti.
 
Mikä yritysosto Koiviston Autolla voisi olla seuraava? Kenties Transdev syksyllä 2016 kun se on sopivasti pienentynyt? Kun Transdev oli vielä Veolia nimellä niin sitä yritettiin myydä onnistumatta siinä. Kenties myynti on taas ajankohtainen, vaikka siitä ei mitään virallista tietoa ole.
 
Mikä yritysosto Koiviston Autolla voisi olla seuraava? Kenties Transdev syksyllä 2016 kun se on sopivasti pienentynyt? Kun Transdev oli vielä Veolia nimellä niin sitä yritettiin myydä onnistumatta siinä. Kenties myynti on taas ajankohtainen, vaikka siitä ei mitään virallista tietoa ole.

Silloin Koivistosta tulisikin aikamoinen tekijä HSL-alueella.
 
Mikä yritysosto Koiviston Autolla voisi olla seuraava? Kenties Transdev syksyllä 2016 kun se on sopivasti pienentynyt? Kun Transdev oli vielä Veolia nimellä niin sitä yritettiin myydä onnistumatta siinä. Kenties myynti on taas ajankohtainen, vaikka siitä ei mitään virallista tietoa ole.

No mutta jopa pienentyneestä Transvedista joutuisi KA maksamaan rahaa. Helb-kauppahan oli hyvin pitkälti veronmaksajien pussista tuettu. Hinta ei ollut markkinahintainen mun mielestäni.
 
No mutta jopa pienentyneestä Transvedista joutuisi KA maksamaan rahaa. Helb-kauppahan oli hyvin pitkälti veronmaksajien pussista tuettu. Hinta ei ollut markkinahintainen mun mielestäni.

Voi olla, mutta Tuupakan varikko olisi Koiviston Autolle sijainniltaan hyvä kun huomioi että Kivistön ja Tikkurilan linjoilla on pitkät sopimukset. Myös lentokentän ja Ylästön linjoja ajatellen Tuupakan varikon sijainti olisi huomattava parannus nykyiseen.
 
Mikä on tämän tiedon lähde?

Oli tieto tuolla aikoinaan helsingin kotisivuilla, koskien varikko-oy Ruskeasuota (joka toki pysyy kaupungin omistuksessa).... :redface:

Ja toki tuolla helbin sivuistolta voi lukee selkeästi ett pomovaihto on ollut käynnissä sitten viime joulukuun! :redface:

---------- Viestit yhdistetty klo 16:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:05 ----------

Mikä yritysosto Koiviston Autolla voisi olla seuraava? Kenties Transdev syksyllä 2016 kun se on sopivasti pienentynyt? Kun Transdev oli vielä Veolia nimellä niin sitä yritettiin myydä onnistumatta siinä. Kenties myynti on taas ajankohtainen, vaikka siitä ei mitään virallista tietoa ole.

Veikkaan että kyl Transdev olisi seuraava omistajavaihdon kohteena, onhan se tietojen mukaan ollut myytävänä pidenpäänkin ja isompana! =)

Seuraavaksi vois kahtoa noita pienempiä toimijoita, mut veikkaan et Åberg, Taksikuljetus ja Tammenlund yrittävät sinnitellä tavalla tai toisella pks-liikenteessä! :redface:
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös