Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Keravan linjastosuunnitelma

  1. #1

    Liittynyt
    25.07.2013
    Viestejä
    14

    oletus Keravan linjastosuunnitelma

    HSL ei ole vieläkään saanut Keravan linjastoa suunniteltua, joten ajattelinpa laittaa korteni kekoon. Linjan 751 (nyk. 738) lakkauttaminen tuo mukavat säästöt, jolla voidaan hieman tihentää muiden linjojen vuoroväliä. 973 ja 633 kulkevat lähestulkoon samaa reittiä alkupätkän, joten ajattelin että ne voisi yhdistää. Killan suuntaan en perustaisi uutta linjaa, koska Hyrylän suunnan linjat kulkevat kohtuullisen kattavasti. Kertokaa ihmeissä mielipiteitänne niin saadaan mielenkiintoinen keskustelu aikaiseksi. Toivottavasti kuvakin tulee esille..

    Nimi: Keravan linjasto.jpg
Katselukertoja: 647
Koko: 79,8 KB

  2. #2

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Keravan linjastosuunnitelma

    Keravan linjastoa ei tulla muuttamaan nykyisen liikennöintisopimuksen aikana kuten aiemmin forumilla on mainittu. Itse en lakkauttaisi 738, koska parin vuoden sisällä otetaan käyttöön uusi Inexin elintarvikepuolen logistiikkakeskus Bastukärrissä ja samassa yhteydessä voisi linjan muuttaa kulkemaan pelkästään nykyisellä K-version reitillä niin se lisäisi yhteyksiä myös Vantaan puolen työpaikka-alueille.

  3. #3

    Liittynyt
    04.12.2006
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    95

    oletus Vs: Keravan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Keravan linjastoa ei tulla muuttamaan nykyisen liikennöintisopimuksen aikana kuten aiemmin forumilla on mainittu. Itse en lakkauttaisi 738, koska parin vuoden sisällä otetaan käyttöön uusi Inexin elintarvikepuolen logistiikkakeskus Bastukärrissä ja samassa yhteydessä voisi linjan muuttaa kulkemaan pelkästään nykyisellä K-version reitillä niin se lisäisi yhteyksiä myös Vantaan puolen työpaikka-alueille.
    Onko jossain ilmoitettu, että uusi linjasto ei astuisi voimaan 2016 syysliikenteessä? Tällä hetkellä Keravan liikenteen suurimmat ongelmat kohdistuu muutettuihin juna-aikatauluihin. HSL-aikataulujen "parantaminen" ja "vaihtojen turvaaminen" tarkoitti lähinnä sitä, että bussien aikatauluja ei muutettu juuri ollenkaan, vaikka nopeiden junien kulkuajat vaihtui. Keravan liityntäliikenne on tällä hetkellä välttävällä, osin heikolla tasolla ydinruuhka-aikoja lukuunottamatta. Toivottavasti uuden linjaston aikana ei kuitata liian tiukkojen ajoaikojen takia tapahtuvaa bussien myöhästymää sillä, että bussit tulee aivan liian aikaisin asemalle. Tämä yhtälö ei ole oikein toimiva - itse aikataulut eivät olleet ongelma ainakaan itään päin ennen vr-muutoksia, vaan myöhässä olevat bussit. Tämänhetkinen vartin odottelu asemalla ei ole mitään liityntäliikennettä!

    Itse suunnitelma on ihan hyvä. HSL:ään jo kommentoinkin, että 651B ja 973B voitaisiin yhdistää ilman lisäkuluja, eli ruuhkassa pysyisi vanha vitosen reitti - vaihdoton yhteys Ahjon suunnasta Kalevaan on pienemmille lapsille ollut erinomainen yhteys harrastuksiin jne. Ruuhkan ulkopuolella toivottavasti vaihto on joustava asemalla.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Huppu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 25.04.2016, 11:38
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.07.2015, 06:40
  3. HSL: Raitioliikenteen linjastosuunnitelma nyt kommentoitavana
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.02.2014, 13:10
  4. Tikkurila-Hakunila -alueen linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Max foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 14.11.2012, 15:45
  5. TJ: Linjastosuunnitelma talvikaudelle 2012-2013
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.02.2012, 08:50

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •