Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/24

Viestiketju: Transdev lopettamassa Suomessa

  1. #1

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    669

    oletus Transdev lopettamassa Suomessa

    Transdev aikoo lopettaa Suomen toiminnot. Ts. uusiin tarjouksiin ei vastata tai jos joku haluaa ostaa firman niin sekin kävisi. Tällaista lukee konsernin yritysneuvoston raportissa 7.6.2017
    antti

  2. #2

    Liittynyt
    06.04.2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    150

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Transdev aikoo lopettaa Suomen toiminnot. Ts. uusiin tarjouksiin ei vastata tai jos joku haluaa ostaa firman niin sekin kävisi. Tällaista lukee konsernin yritysneuvoston raportissa 7.6.2017
    Mistä näkis tämmöisen raportin?

  3. #3

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    669

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    se on facebookissa transdev kuljettajat - suljettu ryhmä ja en osaa oikein linkittää sitä
    antti

  4. #4
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1639

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Jos ja kun kerta näin on niin eihän siihen sitten montaa vuotta mene enää kun touhu loppuu. Olisko viimeinen päättyvä soppari sitten tuo h68 ja h71?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #5
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2741

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Jos ja kun kerta näin on niin eihän siihen sitten montaa vuotta mene enää kun touhu loppuu. Olisko viimeinen päättyvä soppari sitten tuo h68 ja h71?
    411, 421, 431N ja 573 8/2018, Kerava ja e31 8/2019 ja Helsingin linjat 31.12.2019. Eli juuri noin.

  6. #6
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    242

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Voiko kohteista luopua aiemmin, jos muu liikennöijä ne ottaa?

  7. #7
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5905

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    Voiko kohteista luopua aiemmin, jos muu liikennöijä ne ottaa?
    Sopimuksen voi siirtää toiselle yritykselle HSL:n suostumuksella. Lauttasaaren liityntälinjojen sopimushan siirtyi niin Transdevilta Tammelundille.

  8. #8
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    242

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Sopimuksen voi siirtää toiselle yritykselle HSL:n suostumuksella. Lauttasaaren liityntälinjojen sopimushan siirtyi niin Transdevilta Tammelundille.
    Noniin aivan. Lieköhän Transdevillä tällaiseen mielenkiintoa?

  9. #9

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Noiden 2019 loppuvien lisäksi Transdev hoitaa alihankintana osaa 565:n vuoroista, joiden sopimus loppuu vasta elokuussa 2021

  10. #10
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5905

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Noiden 2019 loppuvien lisäksi Transdev hoitaa alihankintana osaa 565:n vuoroista, joiden sopimus loppuu vasta elokuussa 2021
    Tosin alihankintasopimuksen kesto tai irtisanomispykälä voi olla erilainen kuin HSL:n ja Åbergin välisessä liikennöintisopimuksessa.

  11. #11

    Liittynyt
    10.07.2015
    Viestejä
    66

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tosin alihankintasopimuksen kesto tai irtisanomispykälä voi olla erilainen kuin HSL:n ja Åbergin välisessä liikennöintisopimuksessa.
    No tämä Åbergin alihankinta lienee helpoiten olla neuvoteltavissa pois. Onhan tämä nyt selkeästi nähtävissä ollut että tuskin kovin monelle mikään yllätys on.

  12. #12
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    259

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Transdev aikoo lopettaa Suomen toiminnot. Ts. uusiin tarjouksiin ei vastata tai jos joku haluaa ostaa firman niin sekin kävisi. Tällaista lukee konsernin yritysneuvoston raportissa 7.6.2017
    Surkea juttu ja indikoi Höselin epäonnistuneen kilpailutuksissaan. Pienet on pelattu markkinoilta aikaa sitten ja case Transdev kertoo, että hinnalla ja näennäisillä laatutekijöillä kilvoiteltaessa isotkaan eivät saa viivan alle konsernin edellyttämää katetta. Kilpailutus on terveellä pohjalla vain, jos myös palveluntarjoajat kykenevät elämään.

    Seuraava lienee Nobina ja vuonna 2027 jäljellä on vain Koiviston auto. Se ei ole skenaario, jota kannattaa tavoitella.

    Onneksi Höselin vanha kaarti lähestyy eläkeikää. Firma tuntuu olevan munauksesta toiseen ajautuva ajopuu.

  13. #13
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MJG Näytä viesti
    Surkea juttu ja indikoi Höselin epäonnistuneen kilpailutuksissaan. Pienet on pelattu markkinoilta aikaa sitten ja case Transdev kertoo, että hinnalla ja näennäisillä laatutekijöillä kilvoiteltaessa isotkaan eivät saa viivan alle konsernin edellyttämää katetta. Kilpailutus on terveellä pohjalla vain, jos myös palveluntarjoajat kykenevät elämään.

    Seuraava lienee Nobina ja vuonna 2027 jäljellä on vain Koiviston auto. Se ei ole skenaario, jota kannattaa tavoitella.

    Onneksi Höselin vanha kaarti lähestyy eläkeikää. Firma tuntuu olevan munauksesta toiseen ajautuva ajopuu.
    En ehkä ymmärrä kokonaisuutta, mutta uskoakseni HSL ei määrittele tarjoajille heidän tarjoustensa hintatasoa. Laatuvaatimukset ovat pisteytyksessä keskittyneet kaluston laatuun, mille voisi tietysti antaa vielä enemmän painoarvoa, mutta se ei kannattavuuteen vaikuta. Luulen kyllä, että liikennöitsijät ovat itse kuoppansa kaivaneet.

  14. #14

    Liittynyt
    10.07.2015
    Viestejä
    66

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rehtori Näytä viesti
    Luulen kyllä, että liikennöitsijät ovat itse kuoppansa kaivaneet.
    Nyt ei voi enää vedota edes siihen että Helsingin kaupunki polkee liikenteen hintaa pumppaamalla HelBiin rahaa kun nykyään on yksityisomistuksessa. Eipä tässä Transdevin keississä sinällään mitään ihmeellistä ole, yksinkertaisesti Suomen toiminnot eivät syystä tai toisesta houkuta ja halutaan pois. Transdev on niin iso konserni että halutessaan voisi vaikka kuinka halvalla tarjota. Onhan HSL-alueella muutenkin tarjousten keskihinta noussut hulluimmista päivistä.

  15. #15
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5905

    oletus Vs: Transdevin uutisia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rehtori Näytä viesti
    Luulen kyllä, että liikennöitsijät ovat itse kuoppansa kaivaneet.
    Niin minäkin sanoisin. Ottaen vielä huomioon, että Nobina Finland, Pohjolan Kaupunkiliikenne ja Helsingin Bussiliikenne ovat voitollisia, ei tässä voi syyttää ulkopuolisia tekijöitä.

    Transdevin riski oli nähtävissä jo useampi vuosi sitten, kun näki että heidän sopimuksistaan hyvin suuri osa on päättymässä 2015 (Vantaan sopimukset) ja 2016 (Länsiväylän sopimukset). Tuollaisissa tilanteissa, missä firmalla suurin osa sopimuksista on kerralla katkolla, jättävät firmat usein halpoja tarjouksia turvatakseen jatkonsa. Nyt Transdev ei tehnyt niin ja oma veikkaukseni on, että emoyhtiöstä oli tullut käsky pitää hinnat korkeina. Nobina ja Pohjolan Liikenne haistoivat tilanteen ja ne taas tarjosivat halvalla (Nobina molempiin kilpailuihin ja Pohjolan Liikenne Espoon kilpailuun) saaden sillä tilaisuuden ajaa Transdev pois Suomesta. Transdevhän on vetäytynyt myös mm. Tukholmasta ja Tanskasta, joissa molemmissa sillä oli aikanaan huomattavan paljon liikennettä.

    Kun tuollainen iso firma kerran kutistuu pieneksi, on sen vaikea enää toimia kannattavasti, koska kustannusrakennetta on todella vaikeaa saada yhtä kevyeksi kuin koko ajan pienenä olleissa firmoissa. Pikkufirmoissa mm. kaikkia lain pykäliä ei yleensä lueta ihan niin tarkkaan kuin isoissa firmoissa, mutta sitten kun firma on kerran tullut isoksi, ei lepsumpiin tulkintoihin ole enää paluuta takaisin.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Transdev Espoon kuljettajien työnseisaus tänään 1.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.03.2016, 05:15
  2. HSL: Transdev Espoon kuljettajien työnseisaus 1.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.02.2016, 18:00
  3. Transdev myi Veolia Transport Westin
    kirjoittanut deepthroat foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.07.2015, 09:04
  4. Veolia Transport ja Transdev yhdistyvät
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 23.02.2015, 12:29
  5. Suurnopeusjunia Suomessa?
    kirjoittanut antaeus foorumissa Junat
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 11.06.2008, 19:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •