Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/61

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

  1. #46
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Lisäksi avaamme 3.1.2018 alkaen uuden linjan 191 Kirkkonummi-Inkoo. Linjaa ajetaan vähemmän yllätyksellisesti Espoon varikolta.
    Tuo Inkoon iltaliikenne on Uudenmaan Ely-keskuksen hankkimaa ostoliikennettä, jonka kustannukset maksaa käytännössä Inkoon kunta.

  2. #47
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    HelB olisi näköjään voittanut molemmat isot kohteet, jos tuota kilpailun rajoitusta ei olisi. Näköjään ovat takaisin iskussa.
    HelB:n voittamissa kohteissa hintataso laski keskimäärin 11,6%, euroina yli 1,5 miljoonaa euroa vuodessa. Aika hurja hintatason lasku.

    Sinänsä tämä on iso virstanpylväs, että tämä oli HelB:n ensimmäinen iso voitto Koiviston Auton omistuksessa. Näyttäisi siis siltä, että KA on tällä kertaa tullut pääkaupunkiseudulle jäädäkseen ja HelB säilyy yhtenä isoista HSL-liikenteen liikennöitsijöistä.

  3. #48
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    HelB:n voittamissa kohteissa hintataso laski keskimäärin 11,6%, euroina yli 1,5 miljoonaa euroa vuodessa. Aika hurja hintatason lasku.

    Sinänsä tämä on iso virstanpylväs, että tämä oli HelB:n ensimmäinen iso voitto Koiviston Auton omistuksessa. Näyttäisi siis siltä, että KA on tällä kertaa tullut pääkaupunkiseudulle jäädäkseen ja HelB säilyy yhtenä isoista HSL-liikenteen liikennöitsijöistä.
    Hintatason lasku verrattuna Nobinaan on kyllä huima. Kun Nobinan hinta kohteessa 228 laskee nykyisestä vain -2,8%, niin Helbin hinnat laskevat -13,1% (229) ja -9,9% (232)

    Vaikea nähdä miten Helb pystyy operoimaan uusia sopimuksia niin paljon nykyistä halvemmalla? Esimerkiksi kohteessa 229 suurin osa linjoista on jo nykyisin Helbin ajamaa ja uutena siihen tulee nykyiset Nobinan linjat 621-623. Tuskin Helb pystyy näitä operoimaan mitenkään Nobinaa tehokkaammin.
    Olisiko Helb nyt kuitenkin tehnyt tietoisesti alihintaisia tarjouksia jotta säilyttää asemiaan HSL-liikenteessä? Mielenkiintoista nähdä miten Helb tulevissa kilpailuissa hinnoittelee kohteita mutta tuskin näin suuriin hintatason laskuihin on pidemmän päälle varaa.

  4. #49
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Nykyinen linjojen 621-623 sopimus on koko HSL:n sopimuskirjon aivan kalleimmasta päästä (kokonaiskustannukset linjatuntia kohden), mikä johtunee siitä, että liikennöintirakenne on erittäin ruuhkapainotteinen, mikä taas voi asettaa mahdottomaksi täysin tehokkaiden työvuorojen luomisen. Uudessa sopimuksessa on muitakin linjoja, jolloin liikennöintirakenne voi olla hyvinkin erilainen ja mahdollistaa edullisemmat yksikköhinnat.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 13:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:22 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    HelB olisi näköjään voittanut molemmat isot kohteet, jos tuota kilpailun rajoitusta ei olisi. Näköjään ovat takaisin iskussa.
    Miten näin voi ajatella, koska itse kilpailun rajoitus voi olla yksi hinnoitteluun vaikuttava tekijä?

  5. #50

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    618

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Omasta kokemuksestani on tarjousten hinnoittelu aivan oma taiteen lajinsa, jossa tarkastellaan suurempaa kokonaisuutta kuin voisi päätellä. Tarjouksia itsekin hinnoitelleena, en bussiliikenteen, voin vakuuttaa ettei aina tehdä itselle ylijäämää tuottavaa tarjousta, jos vain on tiedossa etukäteen mistä katetaan alijäämä. Itseasiassa kaikki EU-rahoitteiset hankkeen ovat lähtökohtaisesti tappiollisia, jolloin on aina tarvetta muulle ylijäämää tuottavalle tulovirralle.

  6. #51

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1141

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut fani Näytä viesti
    Ja jos nyt katsoin oikein niin HelBille tulee uusia liki neljäkymmentä. Se tietänee lähtöä autoille, jotka on käyttöönotettu ennen vuotta 2007, ja joillekkin 7xx autoille myös.
    Todennäköistä on että nuo loput kaasu MANit menee poistoon.

  7. #52

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    93

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Todennäköistä on että nuo loput kaasu MANit menee poistoon.
    Harmi. Ovat täysmatalaa ja vähäpäästöistä kalustoa.

  8. #53

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    539

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti
    Harmi. Ovat täysmatalaa ja vähäpäästöistä kalustoa.
    Mutta samalla erittäin vikaherkkiä ja epäluotettavia joista myös ajo ja matkustusmukavuus kärsii. Itse en ainakaan niitä jää kaipaamaan.

  9. #54

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Miten sitten linja 437? Meneekö 435 kanssa samaan sopimukseen vai 436? (2019)
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 23.09.2018 kello 19:31. Syy: poistettu pitkä lainaus

  10. #55

    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    474

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Gulf Näytä viesti
    Mutta samalla erittäin vikaherkkiä ja epäluotettavia joista myös ajo ja matkustusmukavuus kärsii. Itse en ainakaan niitä jää kaipaamaan.
    Tuoreempia MANeja olisi kiva saada HSL-alueelle kokeiluun.

  11. #56
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    1354

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Todennäköistä on että nuo loput kaasu MANit menee poistoon.
    Eivät menekään. Päästöt ovat Euro6-rajaa pienemmät, joten ne ovat hyvin ympäristövyöhykkeelle sopivaa kalustoa. Niitähän on tulossa kymmenen kappaletta linjojen 14, 17, 18(N) ja 24 sopimukseen.

  12. #57
    Bussi Fani 99 avatar
    Liittynyt
    05.04.2016
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    729

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 8.6 Näytä viesti
    Eivät menekään. Päästöt ovat Euro6-rajaa pienemmät, joten ne ovat hyvin ympäristövyöhykkeelle sopivaa kalustoa. Niitähän on tulossa kymmenen kappaletta linjojen 14, 17, 18(N) ja 24 sopimukseen.
    Niin onkin juu. Ainaki 9xx pätkä MAN:it ja oisko jopa telit kans (901-904 siis)
    Linja-auton kuljettaja.
    Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.

  13. #58

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Hsl-alueelle lisää manneja?

  14. #59
    Bussi Fani 99 avatar
    Liittynyt
    05.04.2016
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    729

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Hsl-alueelle lisää manneja?
    Ei ole tulossa. Nuo 900-sarjan MAN:it siirtyvät, linjoille 17, 14, 18(N), 24 (901-904, 930-937)
    Linja-auton kuljettaja.
    Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.

  15. #60

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 42/2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussi Fani 99 Näytä viesti
    Ei ole tulossa. Nuo 900-sarjan MAN:it siirtyvät, linjoille 17, 14, 18(N), 24 (901-904, 930-937)
    Pätkät ovat turhan pieniä 14:lle ja 18:lle.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 39/2016
    kirjoittanut Rehtori foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 14.01.2018, 21:29
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 41/2017
    kirjoittanut Rehtori foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 04.01.2018, 18:47
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 137
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 17:54
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 16.06.2013, 07:34
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 26/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 30.12.2012, 18:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •