Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/59

Viestiketju: Länsimetron liityntälinjasto

  1. #31
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Näin linjan 150 vakikäyttäjänä hiukan epäilyttää, että liityntälinjalle Matinkylään riittäisi 10 minuutin vuoroväli ruuhkassa. Nyt ajetaan ruuhkan huippuhetkinä neljän minuutin välein ja aikavälillä 7.11-8.38 4-5 minuutin välein. Autot täyttyvät jo ennen Länsiväylälle menoa. Saunalahden ja Tillinmäen vuoro 20 minuutin välein ei tätä tungosta paljon helpota. Eikä ole puhuttu mistään tuplanivelbusseista...

    Muutosvastarinta tulee olemaan joka tapauksessa suuri, kun linja 150 ja muutkin seutulinjat muuttuvat vaihdollisiksi metroyhteyksiksi. Liityntälinjoilla täytyy olla riittävästi kapasiteettia heti alusta lähtien. Jos tarjonta mitoitetaan heti alussa vajaaksi, sopeutuu matkustajamäärä kyllä siihen pienellä viiveellä. Turha odottaa tyytyväisiä käyttäjiä, jos matka-aika esimerkiksi Kivenlahdesta Kamppiin todellakin pitenee nykyisestä ja tämän lisäksi joutuu ensin seisomaan täydessä bussissa Matinkylään asti.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #32
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Olen tässä miettinyt ja parin espoolaisen metroa vastustaneen nokkanaisen kanssa jutelleena todennut, että kyllä se oranssi mato nyt tulee eikä sitä enää voi mikään mäkätys pysäyttää. Kaikki ruuti pitäisi panna nyt vahinkojen minimoimiseen, eli liityntälinjaston kehittämiseen, ideointiin ja tärkeiksi tiedettyjen mutta lopettamisuhanalaisten linjojen säilytysponnistuksiin.
    Eli jos yritettäisiin edes Matinkylän länsipuolisilta alueilta, vähintään Kivenlahti-Espoonlahti-akselilta ylläpitää jonkinlainen suora bussiyhteys Länsiväylää pitkin Helsingin keskustaan.

    Toimisikohan joukkoliikennetaloudellisesti ajaa ehdotetuilla syöttölinjoilla joka toinen vuoro Matinkylän terminaaliin syöttölinjana ja joka toinen vuoro Kamppiin suorana linjana?
    Sakari Kestinen

  3. #33

    Liittynyt
    30.07.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    38

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Liityntälinjoilla täytyy olla riittävästi kapasiteettia heti alusta lähtien. Jos tarjonta mitoitetaan heti alussa vajaaksi, sopeutuu matkustajamäärä kyllä siihen pienellä viiveellä.
    Onko kyse siitä, että koko järjestelmän liikennöintikustannuksia on pitänyt painaa alas niin ei ole varaa kunnollisiin vuoroväleihin liityntälinjoilla?

    Koko hoito taitaa jäädä kuitenkin aika paljon miinusmerkkiseksi jo nyt, jos vuosikustannukseen lasketaan mukaan metron rakentamislainojen takaisinmaksu?

  4. #34

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Eli jos yritettäisiin edes Matinkylän länsipuolisilta alueilta, vähintään Kivenlahti-Espoonlahti-akselilta ylläpitää jonkinlainen suora bussiyhteys Länsiväylää pitkin Helsingin keskustaan.
    Tätä voi yrittää, mutta se tullaan kyllä ampumaan alas välittömästi.

    Lähinnä oli mielessä alueen liityntäratkaisut, reitit ja vuorotiheys ja mahdolliset sisäiset linjat, jotka täydentävät yhteyksiä. Ilmeisesti liityntäkävelyn varaan on laskettu todella paljon, jos 4 minuutin vuorovälistä on siirrytty 10 minuutin väliin. Muistaakseni kävelysäde oli asemalta 400 metriä joka suuntaan, jonka sisällä asuvia ei ole laskettu liityntälinjastokäyttäjiksi lainkaan.

    Kyllä kieltämättä hätkähdytti itseänikin niiden alueiden määrä, joilla matka-aika pitenee metron myötä. Aiemmat aikakartat olivat minusta optimistisempia, mutta tietenkään niitä laadittaaessa ei ollut käytössä tarkkoja liityntälinjastosuunnitelmia.

  5. #35

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Lähinnä oli mielessä alueen liityntäratkaisut, reitit ja vuorotiheys ja mahdolliset sisäiset linjat, jotka täydentävät yhteyksiä. Ilmeisesti liityntäkävelyn varaan on laskettu todella paljon, jos 4 minuutin vuorovälistä on siirrytty 10 minuutin väliin. Muistaakseni kävelysäde oli asemalta 400 metriä joka suuntaan, jonka sisällä asuvia ei ole laskettu liityntälinjastokäyttäjiksi lainkaan.
    Jotenkin tuo linjastoehdotus kaikkiaan vaikuttaa "aneemiselta". Onko siitä jätetty pois jotain, esim joitain Pohjois-Espoosta lähteviä linjoja joiden toinen päätepiste on etelässä? Vai puuttuuko tästä etelämmästä Espoon ja Leppävaaran asemille johtavia liityntälinjoja?

    Joka tapauksessa vuorovälit paikoin vaikuttavat kuin elettäisiin 1970-lukua. Matinkylän kokoisten lähiöiden liityntäbussien pitäisi ruuhkahuippuina kyllä pystyä kulkemaan useammin kuin joka 10. minuutti.

    t. Rainer

  6. #36

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Nyt pitäsi vielä saada suunnittelijat vakuuttumaan e57:n säilyttämisen tarpeellisuudesta. Kalevalantie on muuten pelkän 506;n varassa eikä sillä ole ilman e57:aa enää kätevää yhteyttä Tapiolan keskustaan, ei vaikka 506 tuotaisiinkin Suurpellosta Pohjantorin kautta Kalevalantielle. Pohjantorilla ei nimittäin ole toisen suunnan pysäkkiä lainkaan, K-kaupan puolella ja kohdalla on, mutta toisen puolen pysäkki on miltein Koivu-Mankkaan tien risteyksessä asti.
    Toinen vaihtoehto voisi olla linjan 52 reitin muuttaminen. Otaniemen ja Leppävaaran väliä kulkee jo muutenkin busseja niin tiheällä vuorovälillä, ettei tuon pitäisi olla ongelma. 52 ilmeisemmin alkaa kulkea muulloinkin kuin pelkästään ruuhka-aikaan, kun Lintuvaaran suunnalla 510 alkaa kulkea eri reittiä ja 52:n reittiä jatketaan Vantaan puolella nykyistä pidemmälle. Ainakin suunnitelmassa on ilmoitettu 52:lle 30 minuutin vuoroväli päiväsaikaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    Näin linjan 150 vakikäyttäjänä hiukan epäilyttää, että liityntälinjalle Matinkylään riittäisi 10 minuutin vuoroväli ruuhkassa. Nyt ajetaan ruuhkan huippuhetkinä neljän minuutin välein ja aikavälillä 7.11-8.38 4-5 minuutin välein. Autot täyttyvät jo ennen Länsiväylälle menoa. Saunalahden ja Tillinmäen vuoro 20 minuutin välein ei tätä tungosta paljon helpota. Eikä ole puhuttu mistään tuplanivelbusseista...
    Eiköhän nuo suunnitelmat vielä voi muuttua. Kivenlahden suunnalla minua ihmetyttää se, että M12 on laitettu menemään Iivisniemen kautta. Tuo linja saisi kyllä mennä Länsiväylälle Espoonlahden liittymän kohdalta. Suurpelto ja omakotitaloalueet on huomioitu suunnitelmassa hyvin. Suurpeltoa palvelevat suunnitelmassa linjat T5, M7, M9, 5, 6, 506 ja 560. M7 on siitä hassu linja, että se kiertelee paljon enemmän kuin 5, 6 tai 560. Jos vain noille muiden linjojen aikataulut saadaan rytmitettyä oikein, niin tuskin kovin moni tulee käyttämään linjaa M7. Kuvittelisi, että noita suunnitelmia voisi viela tasapainottaa, niin että kaikkien alueiden tarpeet tulee paremmin huomioitua.

    Sivulla 28 esitetty linjan 31 reitti ihmetyttää minua. Tuon kartan mukaan 31 kulkisi Friisinkalliontietä, eikä menisi ollenkaan Kuunkadun kautta niinkuin nykyään, vaikka linjan reitin sanotaan säilyvän muuttumattomana. Linja 6 tulee suunnitelmien mukaan kulkemaan Olarinkatua ja Ruomelantietä pitkin, mutta olisi jotenkin kummallista, ettei Kuunkadun pysäkeiltä pääsisi Espoon keskukseen. Linjat 5 ja 31 suunnitelman mukaan lätisikin Nuottaniemestä!

    Linjan 35 reittiä on myös Olarin kohdalla suunnitelman kartan mukaan suoristettu. Se kulkisi suoraan Olarinkatua, mikä tietenkin mukavasti nopeuttaa linjan kulkua Matinkylästä Leppävaaraan, kuten myös linjan reitinmuutos Karamalmin kautta kulkevaksi. Jos linja 5 alkaa kulkea kokopäiväisesti, niin tulee mieleen, että tarvitaanko oikeasti linjan 35 reittiä muuttaa Olarissa. Onhan tuo ehdotettu reitti tietenkin mukavan nopea yhteys Ruomelantien varresta Matinkylän metroasemalle.

    Linja M1 tulisi todella mukavasti parantamaan Hyljelahden yhteyksiä. Hyljelahteahan palvelee tällä hetkellä ainoastaan linja 46.

    Varmasti osa liityntälinjoista tulee kulkemaan sillä 20 minuutin vuorovälillä päiväsaikaan. Tälläkin hetkellä Itä-Helsingissä esimerkiksi linjat 83, 85 ja 86 kulkevat 20 minuutin vuorovälillä keskipäivällä.

  7. #37

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    En ole tutustunut yksityiskohtaisesti kuin Tapiolan alueen linjastoehdotukseen, koska tunnen vain sen nini hyvin, että kommenttini ovat relevantteja.

    Mutta aneemista on, todella on. Mulla henk.koht. asiat ovat hyvin koska ohi menee metronkin jälkeen pari syöttölinjaa sekä e18, e18z, e15, nyttemmin myös 194 ja jos 506 vielä tuodaan Suurpellosta, niin se menee huomattavasti lähempää kuin nyt. Mutta jos ajatellaan vaikka Laajalahtea, niin päiväväli on suunnilleen se sama mikä se on nyt 106:lla. Kauheasti menee rahaa, matkaan tulee vaihto ja Stadiin pääsee yhtä harvoin kuin ennenkin ja jopa Keilaniemeen mentäessä on vaihdettava.

    Se lienee tullut selväksi, että kaikki linjat mitä metron varjolla voidaan lopettaa, lopetetaan.

  8. #38
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Nyt pitäsi vielä saada suunnittelijat vakuuttumaan e57:n säilyttämisen tarpeellisuudesta. Kalevalantie on muuten pelkän 506;n varassa eikä sillä ole ilman e57:aa enää kätevää yhteyttä Tapiolan keskustaan, ei vaikka 506 tuotaisiinkin Suurpellosta Pohjantorin kautta Kalevalantielle. Pohjantorilla ei nimittäin ole toisen suunnan pysäkkiä lainkaan, K-kaupan puolella ja kohdalla on, mutta toisen puolen pysäkki on miltein Koivu-Mankkaan tien risteyksessä asti.
    Näköjään suunnitelman mukaan myös linja 514 lakkautetaan Länsimetron valmistumiseen mennessä. Parin vuoden kokemuksella voin sanoa, että sekä 57:lla että 514:llä kulkee hyvin porukkaa mm. Pohjantien ja Kalevalantien pysäkeiltä. 57 palvelee erityisesti Leppävaaran suunnasta tulevia Tapiolan koululaisia ja Etelä-Leppävaaraa, josta kävelymatkat esimerkiksi Jokeri-pysäkeille ovat kohtuuttoman pitkiä.

    Kovasti ihmetyttää Otaniemen ja Leppävaaran välisten päiväsajan yhteyksien lisääminen lähes kaksinkertaiseksi nykyiseen verrattuna. Nykyinen Jokerin 10 minuutin vuoroväli lisättynä 510:llä (30 min) on minusta riittävä. Parannusta tulisi siis 512:n päivävuorojen jatkamisella Westendinasemalle (2 vuoroa / tunti) ja 52:n uudella päiväliikennöinnillä (2 vuoroa / tunti). Käytännössä Otaniemen ja Leppävaaran välille syntyisi keskimääräinen 5 min vuoroväli. Nykyisellään 510 kulkee päiväsaikaan lähes tyhjillään, kuten 512 Malmi - Leppävaara -välillä eikä Jokerissakaan täyttä ole siihen aikaan päivästä.

    Eli Leppävaara - Otaniemi - Tapiola -reitille syntyisi ylitarjontaa, kun taas Kalevalantie - Pohjantie jäisi kokonaan palvelematta. Nimim. tislauskolonnin ehdotus 52:n siirtämisestä korvaamaan 57:aa olisi ehkä luontevin ratkaisu. 52:n voisi jopa ohjata kääntymään Kehä 1:n sillalta kiertämään Albergan esplanadin kautta. Ne, jotka matkustavat Lintuvaaran suunnalta Otaniemeen voisivat vaihtaa sillalla Jokeriin tai muihin Otaniemen kautta kulkeviin busseihin. Ja tuskinpa ainakaan keskipäivän Otaniemen ja Lintuvaaran välinen suora bussiyhteys olisi tärkeysjärjestyksen kärkipäässä.

    Pohdin myös toista ratkaisua oletettuani 514:n jatkavan entiseen malliin. Tässä tapauksessa 514:lle olisi voitu lisätä ruuhka-ajan tarjontaa korvaten 57:n aukkoa. Ruuhka-aikojen välissä Kalevalantien kautta kulkisi esim. 512 (Malmi - Leppävaara - Westendinasema) kuitenkin niin, että ruuhka-aikoina linja liikennöisi Otaniemen kautta. Edelleen vedoten siihen, ettei Leppävaara - Otaniemi -välille tarvitse keskipäivällä 12 bussin liikennöimistä tuntiin. Albergan esplanadille jäisi edelleen palveluvaje, kun näitä seutulinjoja ei ehkä ole ajoajan puitteissa kovin mielekästä sinne siirtää.

    No, suunnitelmien mahdolliseen toteutumiseen on edelleen viitisen vuotta aikaa, joten paljon ehtii siinä ajassa vielä muuttua. Nythän on otollisin aika ehdottaa liikenteensunnittelulle parannusehdotuksia. Sitten kun metro liikennöi ja muuta liikennettä koskevat muutokset ovat astuneet voimaan, menee taas vähintään yksi aikataulukausi kunnes parannusmuutoksia pystytään toteuttamaan.

  9. #39

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Joka tapauksessa vuorovälit paikoin vaikuttavat kuin elettäisiin 1970-lukua. Matinkylän kokoisten lähiöiden liityntäbussien pitäisi ruuhkahuippuina kyllä pystyä kulkemaan useammin kuin joka 10. minuutti.
    Kannattaa huomioida, että vilkkaissa paikoissa kulkee useita linjoja.

    Esimerkkejä

    Matinkylä(Nuottaniementie)

    Linjat: M2, 5, 6, 35
    Yhteinen vuoroväli: 3 minuuttia ruuhkassa / 6 minuuttia ruuhkan ulkopuolella

    Olari(Olarinkatu)
    Linjat: M2, 5, 6, 35, 560
    Yhteinen vuoroväli: 2,5 minuuttia ruuhkassa / 5 minuuttia ruuhkan ulkopuolella

    Pohjois-Tapiola(Luohentie)

    Linjat: T1, T6, 194
    Yhteinen vuoroväli: 5 minuuttia ruuhkassa / 10 minuuttia ruuhkan ulkopuolella

    Laajalahti
    Vaihtoehto 1:
    Linja: T1
    Yhteinen vuoroväli 10/20 minuuttia

    Vaihtoehto 2:
    Linjat: 52, 510, 512, 550
    Yhteinen vuoroväli: 2/4 minuuttia
    Viimeisin muokkaaja petteri; 18.12.2008 kello 17:12.

  10. #40

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Kovasti ihmetyttää Otaniemen ja Leppävaaran välisten päiväsajan yhteyksien lisääminen lähes kaksinkertaiseksi nykyiseen verrattuna.
    Ajatuksena lienee, että tärkein vaihtoyhteys keskustan länsipuolella Rantaradalta metroon on Leppävaarasta Otaniemeen niin kauan kunnes Raide-Jokeri valmistuu. Ja myös Laajalahtelaisten ja Leppävaaralaisten liityntä metroon tuo kuormitusta Leppävaara - Otaniemi välille.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 18.12.2008 kello 17:28.

  11. #41
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Kannattaa huomioida, että vilkkaissa paikoissa kulkee useita linjoja.
    Se, että jossain kohdissa kulkee busseja useita tunnissa ei välttämättä tarkoita tiheää vuoroväliä. Jos vaikkapa kulkee kolme linjaa, joilla kaikilla on erisuuri vuoroväli (esim. 10min, 15min, 20min) on tasainen porrastaminen mahdotonta. Eli käytännössä jokaiseen tuntiin tulee ajankohtia, jolloin pari bussia menee peräkkäin, minkä jälkeen on noin 10 min väli vaikka keskimääräinen vuoroväli (13 bussia tunnissa) olisi vajaat 5 min.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Esimerkkejä

    Matinkylä(Nuottaniementie)
    Linjat: M2, 5, 6, 35
    Yhteinen vuoroväli: 3 minuuttia ruuhkassa / 6 minuuttia ruuhkan ulkopuolella
    Esimerkiksi Matinkylässä

    M2: ruuhkassa 10 min / päivällä 20 min
    5: 15 min / 30 min
    6: 15 min / 30 min
    35: 20 min / 20 min
    lisättynä
    31: 15 min / 20 min

    Tuossa tullee ruuhkassa ajoittain yli 5 min vuoroväli, mikä nyt ei vielä aivan "katastrofaalista" olisi, mutta esimerkiksi Soukan keskuksesta Yläkartanontieltä Matinkylään kulkisivat linjat M12 (10 min), M13 (15 min) ja M14 (20 min), mikä väistämättä tarkoittaa noin 10 minuutin ajoittaista vuoroväliä, vaikka vuoroja tunnissa kulkeekin 13.

    Espoonlahteen näyttäisi muodostuvan suurin palvelutason heikennys. Nykyisellä 150 kulkee Kivenlahdesta Kamppiin parhaimmillaan 4 minuutin intervallilla eikä se missään vaiheessa klo 7-9 välillä ole yli 10 minuuttia. 150:n pohjalle tehtävän syöttölinjan M11 vuoroväli olisi koko ruuhkan ajan 10 min Kipparinkadulla. Kivenlahdenkadulle saataneen sentään tasainen 5 min vuoroväli yhdessä M12:n kera, mutta sekin jäisi alle 150:n nykyisen vuorovälin.

  12. #42

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Se, että jossain kohdissa kulkee busseja useita tunnissa ei välttämättä tarkoita tiheää vuoroväliä. Jos vaikkapa kulkee kolme linjaa, joilla kaikilla on erisuuri vuoroväli (esim. 10min, 15min, 20min) on tasainen porrastaminen mahdotonta.

    ......

    Esimerkiksi Matinkylässä

    M2: ruuhkassa 10 min / päivällä 20 min
    5: 15 min / 30 min
    6: 15 min / 30 min
    35: 20 min / 20 min
    lisättynä
    31: 15 min / 20 min

    Tuossa tullee ruuhkassa ajoittain yli 5 min vuoroväli...
    Matinkylässä olisi siis ruuhka-aikaan 5 linjaa, 21 vuoroa tunnissa, mutta epämääräisellä vuorovälillä. Säätötarpeita selvästi on.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 18.12.2008 kello 18:09.

  13. #43
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Espoonlahteen näyttäisi muodostuvan suurin palvelutason heikennys. Nykyisellä 150 kulkee Kivenlahdesta Kamppiin parhaimmillaan 4 minuutin intervallilla eikä se missään vaiheessa klo 7-9 välillä ole yli 10 minuuttia. 150:n pohjalle tehtävän syöttölinjan M11 vuoroväli olisi koko ruuhkan ajan 10 min Kipparinkadulla. Kivenlahdenkadulle saataneen sentään tasainen 5 min vuoroväli yhdessä M12:n kera, mutta sekin jäisi alle 150:n nykyisen vuorovälin.
    M12:lle suunniteltu 10 min on sekin harvempi kuin nykyinen aamuruuhkan vuoroväli (8 min 147:llä). Samoin kuin 150, myös 147:n matkustajat tulevat viimeistään Martinsillan rampin pysäkiltä. Suomenojan rampilta hyvin harvoin ketään tulee, mutta Omenalta sitten toki toisinaan suuriakin määriä. Omenan pysäkin matkustajat tietenkin kävelevät suoraan Matinkylän metroasemalle. Liityntäkävely Matinkylän metroasemalle ei helpota linjojen M11 ja M12 tungosta yhtään.

    Jos M12 käännetään kulkemaan Kaitaan läpi, ei sitä kyllä kovin moni kivenlahtelainen käytä. Tänä päivänä 147:llä tulee kuitenkin keskellä päivää toisinaan matkustettua.

    En tunne 154/156-pakettia kovin hyvin, mutta vaikuttaa siltä, että Tuomarilan ja Sunanniityn matkustajat puolestaan ohjataan kepillä junaliityntään Espoon asemalle. Noinkohan riittää myöskään M4:lle (Matinkylä-Espoon keskus) 10 minuutin vuoroväli, kun nykyisin 154 ja 156 yhdessä kulkevat viiden minuutin välein? Luulisi, että ne matkustajat, joille junaliityntä sopii, siirtyisivät jo nyt Espoon keskuksessa junaan. Eivät kai 154 ja 156 tyhjänä aja viiden minuutin välein Finnoontiellä? Edelleen luulisi, että jos huippukuorma olisi vain Tuomarilan/Sunanniityn ja Espoon aseman välillä, 154 ja 156 olisi jo kauan sitten muutettu loppupäästään liityntälinjaksi Espoon asemalle.

    Uusi pikalinja 8 toki ottaisi osansa kuormasta Tapiolan suuntaan. Vuoroväliksi on sillekin kaavailtu ruuhkassa vain 15 min. Ja toteutumisen edellytys on katuyhteys Kuurinniityn ja Henttaan/Suurpellon välille, jollaista on vastustettu kiivaasti ennenkin. Olisi kyllä loistavaa, jos tuollainen joukkoliikennekatu rakennettaisiin.

    No, johtopäätös: nyt on aika väsätä palautetta.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  14. #44

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    En tunne 154/156-pakettia kovin hyvin, mutta vaikuttaa siltä, että Tuomarilan ja Sunanniityn matkustajat puolestaan ohjataan kepillä junaliityntään Espoon asemalle. Noinkohan riittää myöskään M4:lle (Matinkylä-Espoon keskus) 10 minuutin vuoroväli, kun nykyisin 154 ja 156 yhdessä kulkevat viiden minuutin välein? Luulisi, että ne matkustajat, joille junaliityntä sopii, siirtyisivät jo nyt Espoon keskuksessa junaan. Eivät kai 154 ja 156 tyhjänä aja viiden minuutin välein Finnoontiellä? Edelleen luulisi, että jos huippukuorma olisi vain Tuomarilan/Sunanniityn ja Espoon aseman välillä, 154 ja 156 olisi jo kauan sitten muutettu loppupäästään liityntälinjaksi Espoon asemalle.
    Joskus kuljen aamulla kotoa Sunasta 156:lla Espoon asemalle ja illalla takaisin, joskus tulen sillä illalla Helsingistä asti. 156:ssa on mun havaintojeni mukaan niin vähän matkustjia että sen voisi hyvin yhdistää 154:n kanssa. Häviölle jäävät eniten Suvelan pohjoisosan ja Tuomarilan asukkaat, mutta heillä on niin lyhyt kävelymatka junaan, että Helsingin keskustaan suuntautuvilla matkoilla ei ole mitään syytä käyttää bussia, ja kai näiden alueiden läpi ajava Turunväylää kulkeava 213 jää ennalleen?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Uusi pikalinja 8 toki ottaisi osansa kuormasta Tapiolan suuntaan. Vuoroväliksi on sillekin kaavailtu ruuhkassa vain 15 min. Ja toteutumisen edellytys on katuyhteys Kuurinniityn ja Henttaan/Suurpellon välille, jollaista on vastustettu kiivaasti ennenkin. Olisi kyllä loistavaa, jos tuollainen joukkoliikennekatu rakennettaisiin.
    Tämä uusi kahdeksikko on näköjään tarkoitettu paikkaamaan 154:n jättämää aukkoa kanssa. Vuoroväli tosin saisi olla vähän tiheämpi.

    t. Rainer

  15. #45

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Onko kenellekään tietoa milloin tulee uusia julkaisuja suunnitelmista liittyen kehäradan ja länsimetron linjastoihin kun molemmista vuonna 2008 julkaistut suunnitelmat ovat varmasti jonkin verran tarkentuneet?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.12.2010 kello 19:02. Syy: siirretty toiseen ketjuun

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 25.01.2008, 00:35
  2. Länsimetron vaunuhankinta
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 04.11.2007, 19:08
  3. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37
  4. Länsimetron sijasta tariffiuudistus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 05.10.2005, 12:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •