Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2022

7.4.2022
PL 268/57(VDL Citea XLE-145 teli)
NF 1063/548(Scania Citywide teli)
HelB 3/560
PL 756/214(Valkoinen Irisbus)
NF 944/143A
HelB 956/518(Volvo 8700LE-pätkä)
NF 920/322(Scania OmniExpres320LE)
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuollaisella saisi ajaa. Joku on hätiköinyt kunnolla.

Klovissa oli talven yli yksi Citea hylätty lumen alle kaikki ovet selällään. Liekö tämä sitten se.

Nuo Itäkeskuksen Citeat ovat kaikki kokeneet kovia, ensiksi 10 vuotta päivittäistä ajoa Itäkeskuksessa ja Kontulassa, sen jälkeen osa on myyty Ukrainaan juuri ennen sodan käynnistymistä ja osa on vain hylätty sellaisenaan varikon nurkkaan.
 
Eiköhän noiden loppujenkin EEV-VDL:ien ajot ole pian lopullisesti ajettu. Ite pidän sitä jo itsestäänselvyytenä että kesäkuussa on jo liian myöhäistä päästä niiden kyytiin jos joku todella vielä haluaa matkustaa niillä.
 
Ainakin niille on ollut tämän vuoden talviliikenteessä tarvetta kun on sisarautoja useamman kerran poistorivistä otettu linjalle. Liekö BYDit syynä, ken tietää.
Ei riitä, autoja linjoille enää nii tarvitsee ottaa poistorivistä autoja takaisin ajoon.Sama juttu Säffle-daameilla, varmaan Säffle-telit on ajossa kesään asti kunnes romutetaan.Citea LLE-120:lle alkaa tulla jo aika paljon ikää, niin lähtevät poistoon muiden mukaan.Samaan sakkiin tulee Säffle-telit,VDL Citea LLE-120:lla ajot ajetaan varmaan kesään asti.Irisbuksetkin poistuivat koska, ikä alkaa näkyä samoin näissäkin, esimerkiksi PL:n Irisbuksissa oli yllättävän paljon moottorivikoja samoin Nobinankin.Siinä syytä kerrassaan poistoon ainakin toistaiseksi;)
 
Ei riitä, autoja linjoille enää nii tarvitsee ottaa poistorivistä autoja takaisin ajoon.Sama juttu Säffle-daameilla, varmaan Säffle-telit on ajossa kesään asti kunnes romutetaan.Citea LLE-120:lle alkaa tulla jo aika paljon ikää, niin lähtevät poistoon muiden mukaan.Samaan sakkiin tulee Säffle-telit,VDL Citea LLE-120:lla ajot ajetaan varmaan kesään asti.Irisbuksetkin poistuivat koska, ikä alkaa näkyä samoin näissäkin, esimerkiksi PL:n Irisbuksissa oli yllättävän paljon moottorivikoja samoin Nobinankin.Siinä syytä kerrassaan poistoon ainakin toistaiseksi;)

Säfflet on kyllä kaikki poistettu jo iät ajat sitten, viimeiset lähti 2013 jos oikein muistan. Tänä päivänä ne olis jo reilusti yli-ikäisiä. 😆
 
Säfflet on kyllä kaikki poistettu jo iät ajat sitten, viimeiset lähti 2013 jos oikein muistan. Tänä päivänä ne olis jo reilusti yli-ikäisiä. 😆

Nobinan 8900-keulaiset 8500LE:t ovat siis Volvon Säfflen tehtaalla valmistettuja, siitä kutsumanimi tulee.
 
Nobinan 8900-keulaiset 8500LE:t ovat siis Volvon Säfflen tehtaalla valmistettuja, siitä kutsumanimi tulee.

Jokainen saa tietysti käyttää mitä kutsumanimiä haluaa, mutta minä olen käsittänyt Säffle-daamin olevan erään harrastajajoukon antama lempinimi silloisille Helsingin Bussiliikenteen kaasu-Säffleille 201 - 232. Daami-lisänimi tuli ominaisuuksista, joita ei löydy noista Nobinan 8500LE:istä.
 
Jokainen saa tietysti käyttää mitä kutsumanimiä haluaa, mutta minä olen käsittänyt Säffle-daamin olevan erään harrastajajoukon antama lempinimi silloisille Helsingin Bussiliikenteen kaasu-Säffleille 201 - 232. Daami-lisänimi tuli ominaisuuksista, joita ei löydy noista Nobinan 8500LE:istä.

Oho joo, jäi tuo Daami-sana kokonaan huomaamatta. Ymmärsin että Ivecomies tarkoitti Säffle Systemejä, joista viimeiset poistuivat juuri 2013.
 
Eiköhän noiden loppujenkin EEV-VDL:ien ajot ole pian lopullisesti ajettu. Ite pidän sitä jo itsestäänselvyytenä että kesäkuussa on jo liian myöhäistä päästä niiden kyytiin jos joku todella vielä haluaa matkustaa niillä.

Onko tiedossa mitkä yksilöt ovat vielä takaisin liikenteessä?
 
Takaisin
Ylös