- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 1,907
Alustava versio suunnitelmasta on ensi viikolla hallituksen kokouksessa. https://hslfi.oncloudos.com/kokous/2023204-2-36747.PDF
Kerään tähän merkittävimpiä palvelutasomuutoksia verrattuna edelliseen suunnitelmaan ja muuhun julkiseen tietoon;
2024
2025
2026
59 Siilitielle on positiivinen yllätys, vaikka luulisi, että se kannattaisi ennemmin jatkaa Laajasalon suuntaan, kuin täydentää 500:sta. Tai no riippuu reitistä, voihan se mennä Itäväylän pohjoispuoltakin tai Siilitien ei edes välttämättä tarvitse tarkoittaa juuri metroasemaa.
Tuo 2025 merkitty jokerin vuorovälin tihennykseen varautuminen tarkoittaa ilmeisesti, mikäli matkustajamäärät ovat riittävän suuret, niin vuoroväliksi tulisi sittenkin 5min, johon vaunut riittävät. Nythän suunnitellaan 6min ruuhkavuoroväliä.
Kerään tähän merkittävimpiä palvelutasomuutoksia verrattuna edelliseen suunnitelmaan ja muuhun julkiseen tietoon;
2024
- Metro siirtyy takaisin 5min linjakohtaiseen vuoroväliin syksyllä 2024 (nyt 6min)
- Kesällä useita metroon vaikuttavia työmaita, joidenka takia 1kk ajan Vuosaaren haaralla ajetaan vain Puotilaan, Mellunmäen haaralla ei ollenkaan ja 10 vko Rautatientorin metroaseman remontin ajan lännestä vain Kamppiin ja idästä Kaisaniemeen
- Oopperan risteyksen katkos kesällä 2, 4, 10 Töölön halliraiteiden kautta, 1 Porthaniankadun kautta, ja 8 Itämerenkadulta Ruoholahdenkadun kautta Linjoille.
- Syksyllä Mannerheimintien 2.vaiheen poikkeusreitit alustavasti 4 ja 10 Alppilan kautta ja 2 Aleksis Kiven kadun ja Helsinginkadun kautta.
- 59 jatketaan Kalasataman raitiotien aloittaessa kohti itää, alustavasti "Siilitielle"
2025
- Junatien silta- ja Herttoniemen remontti vaikuttavat metroon ainakin vuorovälin harvennuksilla
- Hakaniemen 700-sarjan bussit Kalasatamaan (aikaisemmin 2024)
- Valmistaudutaan pikaraitiolinjan 15 vuorovälin tihentämiseen
2026
- Kaivokadun katkos, ratikat Kruunuhaan ja Aleksanterinkadun kautta.
59 Siilitielle on positiivinen yllätys, vaikka luulisi, että se kannattaisi ennemmin jatkaa Laajasalon suuntaan, kuin täydentää 500:sta. Tai no riippuu reitistä, voihan se mennä Itäväylän pohjoispuoltakin tai Siilitien ei edes välttämättä tarvitse tarkoittaa juuri metroasemaa.
Tuo 2025 merkitty jokerin vuorovälin tihennykseen varautuminen tarkoittaa ilmeisesti, mikäli matkustajamäärät ovat riittävän suuret, niin vuoroväliksi tulisi sittenkin 5min, johon vaunut riittävät. Nythän suunnitellaan 6min ruuhkavuoroväliä.