Ei kyllä ole niinkään, sillä
HSL tuottaa koko ajan tappiota ja liput ovat edullisia. Jotta
HSL tahkoaisi rahaa, olisi ajettava puolet harvemmin yhtä isoa bussia tuulilasikuormassa tai lippujen hinnat pitäisi tuplata. Ykkösenä on mainonta/imago.
Aikataulut nyt on niin ja näin, viimeksi sunnuntaina h52 oli 9 min myöhässä ja h54b 15 min. Seutu- ja U-linjatkin ovat jatkuvasti myöhässä. Lähijunakin on nykyään luotettavamman tuntuinen (aikataulussa pysyäkseen) kuin bussi.
Kuitenkin etuuksia on yritetty järjestää, mutta talvella jotkut reitit ajetaan hitaammin, joten talvelle pitäisi saada omat aikataulut, jolloin myös reitti-ja aikataulumuutoksia voisi tehdä useammin niin, että painettu versio olisi päivitetty. Talviaikataulut voisivat olla voimassa 1.11. - 31.3., jokaiselle vuodenajalle omat aikataulut. Tasauspysäkkejä pitää lisätä ja juurikin mm. kaikille seutu- ja u-linjoille sekä Helsingissä mm. linjoille 10,14,18,52,54,55,58,59,65-69 ja 73-75.
Kuljettajilla täytyy olla mahdollisuus saada apua nopeasti, busseissa pitäisi olla SOS-napit, toinen kolareille/bussin rikki menemiselle ja toinen kuljettajaa ja/tai matkustajia uhkaavia/raharenkiä tai matkustajien omaisuutta vieviä henkilöitä varten. Joka bussi olisi varustettu GPS:llä, ja automaattinen järjestelmä varmistaa että lähin vartija/poliisipartio saa tiedon tilanteesta. GPS ratkaisisi myös reaaliaikataulujen vähyysongelman.