Ei olleet Irisbussit järjestyksessä vaan
782 / UOF-410
783 / UOF-411
784 / UOF-412
785 / UOF-424
786 / UOF-413
788 / UOF-415
789 / UOF-416
790 / UOF-417
793 / UOF-420
795 / UOF-422
Ei olleet Irisbussit järjestyksessä vaan
782 / UOF-410
783 / UOF-411
784 / UOF-412
785 / UOF-424
786 / UOF-413
788 / UOF-415
789 / UOF-416
790 / UOF-417
793 / UOF-420
795 / UOF-422
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
794 on vielä UOF-421
kuvia on kyselty katsotaan osasinko liittää ne
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Veolian uusi Volvo 8900LE kantaa numeroa 523, rekisteristä ei ole tietoa.
Tänään tuli sit matkustettua Veolian Volvo 8900LE:llä ja yllättävää oli se että tässä on teräskuppipenkkien sijasta samankaltaiset istuimet kuin Crossareissa. Sisätilat on aikalailla samanlaiset kuin noissa Nobinan Volvo 8500LE:ssä, paitsi loisteputkivalaisimien tilalla on ledivalot! Muuten ihan mukava bussi matkustaa mutta kyl noi teräskuppipenkit olisi ollu paljon parempi vaihtoehto, muita moittimista on mm. laiska kiihtymään ja yksilehtinen etuovi!
Mitä haittaa matkustajalle on siitä, että kiihtyvyyttä rajoitetaan?
Myös voin antaa hyvän esimerkin: linjalla h76A ajoajat pitenivät Volvo 8500LE:n käyttöönoton jälkeen n. 2-5min entisiin (Carrus) City L:n verrattuna. Ruuhka-aikaan olen testannut että City L menee yhtä nopeasti Malmille kuin ei ruuhka-aikaan 8500LE vaikka City L pysähtyy useammin ja pidemmiksi aikoihin.
Ei millään pahalla mutta tuo on roskaa. Olen ajanut 16 vuotta linja-autoa, ajotapani suht rauhallinen aina. Vertaan ajoaikojani kaikilla linjoilla päivittäin, eri autoilla, samoissa vuoroissa jne. Välillä ajoaika vaihdellut samalla linjalla, samalla autolla, samassa vuorossa, jopa 5-10 minuuttia. Olen myös ajanut samaa vuoroa Ikaruksella, kaasu Säfflellä, kaasu Mannilla, Hybridillä, ilman helmiä ja helmin kanssa, silti välillä olin jopa nopeampi hitaimmaksi haukutulla kaasu Mannilla pysäkkijarruilla varustettuna. ;D Pääkaupunkiseudulla, missä paljon liikennevaloja, autolla ei ole ajoaikaan mitään merkitystä, sillä on miten kuljettaja sitten osaa erilaisia autoja käyttää.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.01.2012 kello 14:39. Syy: kiroilu pois
Ei millään pahalla sua kohtaan, mutta tuleppa tänne päin töidesi jälkeen seikkailemaan tai mene aikakoneella ajassa taaksepäin ja elä täällä h76A:n vakiokäyttäjänä muutama vuosi niin huomaat kyllä miten ajoajat ja aikataulussa pysyminen (arvioidujen ohitusaikojen perusteella) muuttui kun Nobina otti Volvo 8500LE:nsä käyttöön. Kyllä siinä huomattava ero oli. Ennen tuli 76A aina ajoissa tai parhaimmillaan 3min edellä aikataulusta (joka on todella hyvin tuolla linjalla), nyt tulee joko aikataulun mukaan tai ajankohdasta riippuen 1-3min myöhässä, + matka-aika pidentynyt 1-4minuuttiin riippuen ihan matkustajamäärästä. Tottakai myös kuljettajan ajotyyli vaikuttaa asiaan, mutta kyllä nyt nelisen vuotta linjaa käyttäneenä huomaan eron. Voit päteä ihan hyvin sillä että ajan bussia työksesi (eri firmassa), mutta uskon kun 76A:ta et oli nyt ajanut niin et oikein tiedä mistä tässä asiassa puhut.
Ps. 76A:lla sillä välillä millä yleensä matkustan ei ole YHTÄKÄÄN liikennevaloa, nopeusrajoitus 60kmh (Malminkaari), yhtä pitkää tietä koko matka. Kyllä sen huomaa että kuljettajat ei niin hyvin pysy noilla volvoilla aikataulussa mitä ennen City L:llä.