Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/122

Viestiketju: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

  1. #91
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Onko Nobinalle tulossa Irisbuseja 15 kpl vaikka voitettu Herttoniemen liikenne käsittää 14 autoa? Varakaluston kannalta odotettua suurempi automäärä on toki positiivista.
    Mulla huono matematiikka. 14kpl tulee ja viimeinen kilpi siis 422. Mikäli merkit/vihjeet pitävät paikkansa.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #92
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Ei olleet Irisbussit järjestyksessä vaan

    782 / UOF-410
    783 / UOF-411
    784 / UOF-412
    785 / UOF-424
    786 / UOF-413
    788 / UOF-415
    789 / UOF-416
    790 / UOF-417
    793 / UOF-420
    795 / UOF-422
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #93
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    794 on vielä UOF-421

    kuvia on kyselty katsotaan osasinko liittää ne
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat   
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #94
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Veolian uusi Volvo 8900LE kantaa numeroa 523, rekisteristä ei ole tietoa.

  5. #95
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2821

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Veolian uusi Volvo 8900LE kantaa numeroa 523, rekisteristä ei ole tietoa.
    Meneekös tämä sinne H20 Linjalle?

  6. #96
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Meneekös tämä sinne H20 Linjalle?
    Kyllä menee, liikennöi siellä ensi sunnuntaista lähtien.
    Viimeisin muokkaaja Joonas Pio; 29.12.2011 kello 15:26.

  7. #97
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Veolian uusi Volvo 8900LE kantaa numeroa 523, rekisteristä ei ole tietoa.
    ENI-787 on hän.

  8. #98

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Tänään tuli sit matkustettua Veolian Volvo 8900LE:llä ja yllättävää oli se että tässä on teräskuppipenkkien sijasta samankaltaiset istuimet kuin Crossareissa. Sisätilat on aikalailla samanlaiset kuin noissa Nobinan Volvo 8500LE:ssä, paitsi loisteputkivalaisimien tilalla on ledivalot! Muuten ihan mukava bussi matkustaa mutta kyl noi teräskuppipenkit olisi ollu paljon parempi vaihtoehto, muita moittimista on mm. laiska kiihtymään ja yksilehtinen etuovi!

  9. #99

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    muita moittimista on mm. laiska kiihtymään
    Eli sama kuin Nobinan 8500LE:ssä? Jokuhan täällä foorumilla joskus selitti että niissä 8500LE:ssä olisi rajoitettu kiihtyvyyttä?

  10. #100

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Eli sama kuin Nobinan 8500LE:ssä? Jokuhan täällä foorumilla joskus selitti että niissä 8500LE:ssä olisi rajoitettu kiihtyvyyttä?
    Kyl noi Nobinan volvot kiihtyy rivakammin kuin tämä 8900LE, Oliskohan mahdollisesti syynä se että moottorissa ei vaan ole tarpeeksi puhtia?

  11. #101

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Mitä haittaa matkustajalle on siitä, että kiihtyvyyttä rajoitetaan?

  12. #102
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Mitä haittaa matkustajalle on siitä, että kiihtyvyyttä rajoitetaan?
    Jos kiihtyvyysrajoitus on päällä linjalla tai jää päälle linjalle, jolla ajetaan suuria nopeuksia, siirryttäessä, pysäkiltä lähtemiset voivat aiheuttaa onnettomuusriskin tai myöhästymisiä.

  13. #103

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Jos kiihtyvyysrajoitus on päällä linjalla tai jää päälle linjalle, jolla ajetaan suuria nopeuksia, siirryttäessä, pysäkiltä lähtemiset voivat aiheuttaa onnettomuusriskin tai myöhästymisiä.
    Myös voin antaa hyvän esimerkin: linjalla h76A ajoajat pitenivät Volvo 8500LE:n käyttöönoton jälkeen n. 2-5min entisiin (Carrus) City L:n verrattuna. Ruuhka-aikaan olen testannut että City L menee yhtä nopeasti Malmille kuin ei ruuhka-aikaan 8500LE vaikka City L pysähtyy useammin ja pidemmiksi aikoihin.

  14. #104

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Myös voin antaa hyvän esimerkin: linjalla h76A ajoajat pitenivät Volvo 8500LE:n käyttöönoton jälkeen n. 2-5min entisiin (Carrus) City L:n verrattuna. Ruuhka-aikaan olen testannut että City L menee yhtä nopeasti Malmille kuin ei ruuhka-aikaan 8500LE vaikka City L pysähtyy useammin ja pidemmiksi aikoihin.
    Ei millään pahalla mutta tuo on roskaa. Olen ajanut 16 vuotta linja-autoa, ajotapani suht rauhallinen aina. Vertaan ajoaikojani kaikilla linjoilla päivittäin, eri autoilla, samoissa vuoroissa jne. Välillä ajoaika vaihdellut samalla linjalla, samalla autolla, samassa vuorossa, jopa 5-10 minuuttia. Olen myös ajanut samaa vuoroa Ikaruksella, kaasu Säfflellä, kaasu Mannilla, Hybridillä, ilman helmiä ja helmin kanssa, silti välillä olin jopa nopeampi hitaimmaksi haukutulla kaasu Mannilla pysäkkijarruilla varustettuna. ;D Pääkaupunkiseudulla, missä paljon liikennevaloja, autolla ei ole ajoaikaan mitään merkitystä, sillä on miten kuljettaja sitten osaa erilaisia autoja käyttää.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.01.2012 kello 14:39. Syy: kiroilu pois

  15. #105

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Ei millään pahalla mutta tuo on roskaa. Olen ajanut 16 vuotta linja-autoa, ajotapani suht rauhallinen aina. Vertaan ajoaikojani kaikilla linjoilla päivittäin, eri autoilla, samoissa vuoroissa jne. Välillä ajoaika vaihdellut samalla linjalla, samalla autolla, samassa vuorossa, jopa 5-10 minuuttia. Olen myös ajanut samaa vuoroa Ikaruksella, kaasu Säfflellä, kaasu Mannilla, Hybridillä, ilman helmiä ja helmin kanssa, silti välillä olin jopa nopeampi hitaimmaksi haukutulla kaasu Mannilla pysäkkijarruilla varustettuna. ;D Pääkaupunkiseudulla, missä paljon liikennevaloja, autolla ei ole ajoaikaan mitään merkitystä, sillä on miten kuljettaja sitten osaa erilaisia autoja käyttää.
    Ei millään pahalla sua kohtaan, mutta tuleppa tänne päin töidesi jälkeen seikkailemaan tai mene aikakoneella ajassa taaksepäin ja elä täällä h76A:n vakiokäyttäjänä muutama vuosi niin huomaat kyllä miten ajoajat ja aikataulussa pysyminen (arvioidujen ohitusaikojen perusteella) muuttui kun Nobina otti Volvo 8500LE:nsä käyttöön. Kyllä siinä huomattava ero oli. Ennen tuli 76A aina ajoissa tai parhaimmillaan 3min edellä aikataulusta (joka on todella hyvin tuolla linjalla), nyt tulee joko aikataulun mukaan tai ajankohdasta riippuen 1-3min myöhässä, + matka-aika pidentynyt 1-4minuuttiin riippuen ihan matkustajamäärästä. Tottakai myös kuljettajan ajotyyli vaikuttaa asiaan, mutta kyllä nyt nelisen vuotta linjaa käyttäneenä huomaan eron. Voit päteä ihan hyvin sillä että ajan bussia työksesi (eri firmassa), mutta uskon kun 76A:ta et oli nyt ajanut niin et oikein tiedä mistä tässä asiassa puhut.

    Ps. 76A:lla sillä välillä millä yleensä matkustan ei ole YHTÄKÄÄN liikennevaloa, nopeusrajoitus 60kmh (Malminkaari), yhtä pitkää tietä koko matka. Kyllä sen huomaa että kuljettajat ei niin hyvin pysy noilla volvoilla aikataulussa mitä ennen City L:llä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 27.03.2012, 22:54
  2. Uudet bussit, vuodenvaihde 2010/2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 28.01.2011, 10:09
  3. Uudet bussit, vuodenvaihde 2008/2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 28.01.2009, 19:38
  4. Uudet bussit, vuodenvaihde 2007/2008
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.02.2008, 16:44
  5. Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 31.03.2007, 22:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •