Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

Onko Nobinalle tulossa Irisbuseja 15 kpl vaikka voitettu Herttoniemen liikenne käsittää 14 autoa? Varakaluston kannalta odotettua suurempi automäärä on toki positiivista.

Mulla huono matematiikka. 14kpl tulee ja viimeinen kilpi siis 422. Mikäli merkit/vihjeet pitävät paikkansa.
 
Ei olleet Irisbussit järjestyksessä vaan

782 / UOF-410
783 / UOF-411
784 / UOF-412
785 / UOF-424
786 / UOF-413
788 / UOF-415
789 / UOF-416
790 / UOF-417
793 / UOF-420
795 / UOF-422
 
794 on vielä UOF-421

kuvia on kyselty katsotaan osasinko liittää ne
 

Liitetiedostot

  • DSC_0042.jpg
    DSC_0042.jpg
    91.4 KB · Lukukerrat: 2,497
  • DSC_0041.jpg
    DSC_0041.jpg
    84.1 KB · Lukukerrat: 1,845
Tänään tuli sit matkustettua Veolian Volvo 8900LE:llä ja yllättävää oli se että tässä on teräskuppipenkkien sijasta samankaltaiset istuimet kuin Crossareissa. Sisätilat on aikalailla samanlaiset kuin noissa Nobinan Volvo 8500LE:ssä, paitsi loisteputkivalaisimien tilalla on ledivalot! Muuten ihan mukava bussi matkustaa mutta kyl noi teräskuppipenkit olisi ollu paljon parempi vaihtoehto, muita moittimista on mm. laiska kiihtymään ja yksilehtinen etuovi!
 
Eli sama kuin Nobinan 8500LE:ssä? Jokuhan täällä foorumilla joskus selitti että niissä 8500LE:ssä olisi rajoitettu kiihtyvyyttä?
Kyl noi Nobinan volvot kiihtyy rivakammin kuin tämä 8900LE, Oliskohan mahdollisesti syynä se että moottorissa ei vaan ole tarpeeksi puhtia?
 
Mitä haittaa matkustajalle on siitä, että kiihtyvyyttä rajoitetaan?
Jos kiihtyvyysrajoitus on päällä linjalla tai jää päälle linjalle, jolla ajetaan suuria nopeuksia, siirryttäessä, pysäkiltä lähtemiset voivat aiheuttaa onnettomuusriskin tai myöhästymisiä.
 
Jos kiihtyvyysrajoitus on päällä linjalla tai jää päälle linjalle, jolla ajetaan suuria nopeuksia, siirryttäessä, pysäkiltä lähtemiset voivat aiheuttaa onnettomuusriskin tai myöhästymisiä.

Myös voin antaa hyvän esimerkin: linjalla h76A ajoajat pitenivät Volvo 8500LE:n käyttöönoton jälkeen n. 2-5min entisiin (Carrus) City L:n verrattuna. Ruuhka-aikaan olen testannut että City L menee yhtä nopeasti Malmille kuin ei ruuhka-aikaan 8500LE vaikka City L pysähtyy useammin ja pidemmiksi aikoihin.
 
Myös voin antaa hyvän esimerkin: linjalla h76A ajoajat pitenivät Volvo 8500LE:n käyttöönoton jälkeen n. 2-5min entisiin (Carrus) City L:n verrattuna. Ruuhka-aikaan olen testannut että City L menee yhtä nopeasti Malmille kuin ei ruuhka-aikaan 8500LE vaikka City L pysähtyy useammin ja pidemmiksi aikoihin.
Ei millään pahalla mutta tuo on roskaa. Olen ajanut 16 vuotta linja-autoa, ajotapani suht rauhallinen aina. Vertaan ajoaikojani kaikilla linjoilla päivittäin, eri autoilla, samoissa vuoroissa jne. Välillä ajoaika vaihdellut samalla linjalla, samalla autolla, samassa vuorossa, jopa 5-10 minuuttia. Olen myös ajanut samaa vuoroa Ikaruksella, kaasu Säfflellä, kaasu Mannilla, Hybridillä, ilman helmiä ja helmin kanssa, silti välillä olin jopa nopeampi hitaimmaksi haukutulla kaasu Mannilla pysäkkijarruilla varustettuna. ;D Pääkaupunkiseudulla, missä paljon liikennevaloja, autolla ei ole ajoaikaan mitään merkitystä, sillä on miten kuljettaja sitten osaa erilaisia autoja käyttää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei millään pahalla mutta tuo on roskaa. Olen ajanut 16 vuotta linja-autoa, ajotapani suht rauhallinen aina. Vertaan ajoaikojani kaikilla linjoilla päivittäin, eri autoilla, samoissa vuoroissa jne. Välillä ajoaika vaihdellut samalla linjalla, samalla autolla, samassa vuorossa, jopa 5-10 minuuttia. Olen myös ajanut samaa vuoroa Ikaruksella, kaasu Säfflellä, kaasu Mannilla, Hybridillä, ilman helmiä ja helmin kanssa, silti välillä olin jopa nopeampi hitaimmaksi haukutulla kaasu Mannilla pysäkkijarruilla varustettuna. ;D Pääkaupunkiseudulla, missä paljon liikennevaloja, autolla ei ole ajoaikaan mitään merkitystä, sillä on miten kuljettaja sitten osaa erilaisia autoja käyttää.

Ei millään pahalla sua kohtaan, mutta tuleppa tänne päin töidesi jälkeen seikkailemaan tai mene aikakoneella ajassa taaksepäin ja elä täällä h76A:n vakiokäyttäjänä muutama vuosi niin huomaat kyllä miten ajoajat ja aikataulussa pysyminen (arvioidujen ohitusaikojen perusteella) muuttui kun Nobina otti Volvo 8500LE:nsä käyttöön. Kyllä siinä huomattava ero oli. Ennen tuli 76A aina ajoissa tai parhaimmillaan 3min edellä aikataulusta (joka on todella hyvin tuolla linjalla), nyt tulee joko aikataulun mukaan tai ajankohdasta riippuen 1-3min myöhässä, + matka-aika pidentynyt 1-4minuuttiin riippuen ihan matkustajamäärästä. Tottakai myös kuljettajan ajotyyli vaikuttaa asiaan, mutta kyllä nyt nelisen vuotta linjaa käyttäneenä huomaan eron. Voit päteä ihan hyvin sillä että ajan bussia työksesi (eri firmassa), mutta uskon kun 76A:ta et oli nyt ajanut niin et oikein tiedä mistä tässä asiassa puhut.

Ps. 76A:lla sillä välillä millä yleensä matkustan ei ole YHTÄKÄÄN liikennevaloa, nopeusrajoitus 60kmh (Malminkaari), yhtä pitkää tietä koko matka. Kyllä sen huomaa että kuljettajat ei niin hyvin pysy noilla volvoilla aikataulussa mitä ennen City L:llä.
 
Takaisin
Ylös