Ei siitä muuta haittaa olekaan, kun se että vaiheisto lykkää kaikki kuusi vaihdetta sisään ennenkuin nopeus tavoittaa 40km/h. Meno on tämän takia aika nykivää
Toisaalta 8500LE:n laiskuus innoittaa ennakoivaan ajoon, koska olen itse huomannut semmoisen ominaisuuden, että pysähdyksestä auto lähtee laiskasti liikkeelle, vauhdista kiihtyvyys on erilaista. Auto antaa myös tehoa käyttöön tilanteesta riippuen, esim. "Lauttasaaren silta" pysäkiltä kun lähtee lauttasaareen päin täysi kuorma päällä, voi lähes tuntea voimajyrinät ...
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
En ollut minä kyseessä, tai ainakaan en muista... Mutta en väitä että sinä olisit täysin väärässä. Tottakai sinulla kokemusta on monista eri malleista, mutta ei juuri tuosta linjasta niillä autoilla mitkä sanoin joten... Jätetään tämä väittely tähän, kun ei mitään tästä tule...
OT: Saatan kyytiisii eksyäkkin 16.1. alkaen joukkoliikenteenparissa alkavan työni vuoksi![]()
Viimeisin muokkaaja zige94; 06.01.2012 kello 21:54.
Zigellä on liian hyvin asiat, jos on oikeasti niin kiire, että pari minuuttia lisää matka-aikaa on katastrofi.![]()
Mun mielestä on surkuhupaisaa että linjahenkilökunta on asenteeltaan sellaista että autolla on pakko mennä kokoajan täysillä ja autoa repiä niinpaljon kuin on mahdollista. Tällaisen ehkäisemiseksihän rajoitus autoihin laitetaan.
Noh, kuskeilla on varmaan perusteluna tuohon repimiseen ja kaasu pohjassa rallin harjoittamiseen varmaan, että säästää linjavälillä 3,5 sekuntia ja ehtii savuille joka päättellä tai vastaavaa.
Ei sinänsä ole kiire, ärsyttää vaan kun nyt menetti monta vaihtoyhteyttä jotka ennen onnistuivat tai onnistuisivat nyt jos ei olisi kiihtyvyyttä rajoitettu. Esim. ruuhka-aikaan melkeinpä kukaan ei käytä bussia pelkästään Malmille/Malmilta pääsyyn vaan liityntäyhteytenä.
Matkustin itse tänään Pohjolan Liikenteen Scalalla Pasilasta Itäkeskukseen linjalla 58. Kiinnitin Itäväylällä huomiota juuri siihen, kuinka alhaisilla kierroksilla auto yritti päästä eteenpäin. Vauhti ei kiihtynyt mihinkään, mutta tärinä sen sijaan oli huikeaa.
Säästetäänkö tällä aikuisten oikeasti jotain?
Ei kai!
Tuollainen alikierroksilla jatkuvasti ajaminen kun ei tee tekniikalle hyvää. On vähän kuin omille jaloille virtsaaminen, hetken aikaa lämmittä mutta pian tulee julmeton vilu. Hetken aikaa säästetään nuo 3,5 tippaa, mutta kun korjaamolasku tulee, on ne kulutettu moninkertaisesti. Tosin eri kustannuspaikalta jolloin tämä kirjoitus osoittautuu paikkansapitämättömäksi...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.01.2012 kello 19:07. Syy: kiroilu pois
Ei pidä paikkaansa. Autokierrot on tilaajan toimesta suunniteltu siten, että ruuhkien välissä 40 ja 43 ovat kierrätyksessä Elielinaukiolla. Keskipäivällä kyseisillä linjoilla on ajossa sekä 40:n että 43:n ruuhkissa ja ajavia busseja (telejä ja 2-akselisia).
Järjestely on lähestulkoon identtinen kuin asemarakennuksen toisella puolella, jossa linjat 75 ja 77 ovat kierrätyksessä. Erona on se, että näillä linjoilla keskipäivän autot (telit) liikennöivät pelkästään 75:ä ruuhkissa.
Kaivokselan Volvolla näytti olevan ilmeisesti Nobinalle tulossa oleva 8900-teli, esittelyauto teippauksesta päätellen. Ainakin kilvissä luki Nobina.
Asia selvä, mutta sain itse kyllä sen käsityksen, että linjaa h43 ajetaan vain teleillä, kun tuolla tarjouskilpailu 21/2010 -ketjussa, autovaatimusten kohdalla luki, että linjalle h43 tulee vain telejä. HSL on sitten näemmä muuttanut autovaatimuksia.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.03.2013 kello 07:20. Syy: lyhennetty lainausta