Tulevatko SPOL:et portilla bussiin sisälle tarkistamaan. Vai miten homma toimii? Entä pitääkö kuljettajalla olla ajolupa? Olen jotenkin kuvitellut entä Santiksen bussi menee vain portille, mutta että ihan sotilasalueen sisälle saakka. En itse ole sielläpäin käynyt, kun armeijan kävin keskellä ryteikköä, kahden tunnin matkan päässä Helsingistä.![]()
Oma kokemukseni on että kuljettajalla ei tarvitse olla erillistä lupaa, tosin ajankin pirssiä. Asiakkaalta on joka kerta tarkistettu portilla että onko lupaa mennä kyseiselle alueelle.
Jeps, näin se menee. Portilla vahtivuorossa olevat varusmiesspollet (yksi tai kaksi) hyppäävät bussiin ja tsekkaavat kulkuluvat. Joskus sunnuntai-iltaisin, jos bussi on sattuneesta syystä tupaten täynnä, seisomamatkustajat saatetaan komentaa ulos tarkistuksen helpottamiseksi. Näiden ulos komennettujen seisomamatkustajien pääsy takaisin bussin kyytiin onnistuukin sitten vaihtelevasti spollejen ja kuljettajan tilannetajusta riippuen![]()
![]()
-Juhana | www.seisake.net | kaduillajakiskoilla.blogspot.fi
633N, pitkä ja monikäyttöinen linja niin arkiaamulla, viikonloppuna yölinjana sekä sunnuntaisin aamu- ja iltalinjana![]()
Myös linjat e21 ja e29 ovat kokeilemisen arvoisia, niillä näkee monenlaista maisemaa kaupunkiasutuksesta Pohjois-Espoon peltoihin ja metsiin.
Eikä niillä 86-linjan kolmella-neljällä pysäkinvälillä muutoinkaan pääse näkemään Sandiksesta kuin hieman paraatipuolen kulisseja, eli vähän asuntoaluetta, pari kasarmia/esikuntaa ja sotku (vailla havaintoakaan hikisistä, liejuisista tai palelevista varusmiehistä, tai siis kaikille samanlaiset ”elämykset” nauttineille kavereille terveiset lähettää myös tämä Sandiksen Saharassa, metsissä ja kasarmeissa koko inttiajan ryynännyt ja palvellut ja sitten vielä muutamat kertausharjoituksetkin läpikäynyt muinaisen UudJP:n reservin alikersantti).
Tämä vaatii sitten jonkinmoisen taustaseurannan, ettei koskaan missään tilanteessa kukaan muu pääse ajamaan yhtäkään sivua 86:a. Eihän kuljettajalta kuitenkaan portilla mitään kysellä. Jokusen kerran olen istunut työvarusteet päällä kyydissä reittiä katsomassa. Se kun on niin pitkä ja monimutkainen.![]()
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Kesällä kävin koeajamassa Espoon linjan 86. Se on tunnelmallinen linja, jolla matkustamista suosittelen kyllä kaikille, niin turisteille kuin pääkaupunkiseutulaisille. On nimittäin aika upeat maisemat tuolla reitillä, etenkin kesällä. Bussin reitti kulkee kapeita teitä, välillä järvenrannalla, välillä taas keskellä peltoa. Tosin tuon kesällä tekemäni matkan tunnelmaan asti ei voi enää päästä, sillä autona oli tuolloin NF 334. Harmi sinänsä, että tuo bussi poistettiin, sillä se olisi sisarautoineen ollut juuri sopivaa kalustoa e86:lle, vaikka ne olisivatkin jo yli-ikäisiä.![]()
86:lla on kyllä mahtavat kontrastierot maisemissa ja varsinkin jos Espooseen sattuu tulemaan vaikka 270:lla jossa myös pääsee tulemaan kaupungin vilinästä rauhaisalle maaseudulle
Harmi että 86:n nautinto on pilattu Scaloilla sillä ne autot keikkuvat, huojuvat ja tärisevät mutkaisilla ja paikoin huonokuntoisilla teillä.. Etenkin keväisin se on yhtä helv.. routavaurioiden takia![]()
Tosin nyt syksyllä olen nähnyt todella useasti 8700LE:n tuolla reitillä ja se sopiikin alustaltaan jo paljon paremmin sinne
Eikös tässä kohtaa vastuu ole liikennöitsijän työvuorosuunnittelulla? :PAlunperin kirjoittanut TEP70
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa