HSL-alueen mielenkiintoisin linja on?

Portilla sotilaspoliisi heittää ulos bussista, jos ei ole kulkulupaa.

Tulevatko SPOL:et portilla bussiin sisälle tarkistamaan. Vai miten homma toimii? Entä pitääkö kuljettajalla olla ajolupa? Olen jotenkin kuvitellut entä Santiksen bussi menee vain portille, mutta että ihan sotilasalueen sisälle saakka. En itse ole sielläpäin käynyt, kun armeijan kävin keskellä ryteikköä, kahden tunnin matkan päässä Helsingistä. :lol:
 
Oma kokemukseni on että kuljettajalla ei tarvitse olla erillistä lupaa, tosin ajankin pirssiä. Asiakkaalta on joka kerta tarkistettu portilla että onko lupaa mennä kyseiselle alueelle.
 
Tulevatko SPOL:et portilla bussiin sisälle tarkistamaan. Vai miten homma toimii? Entä pitääkö kuljettajalla olla ajolupa? Olen jotenkin kuvitellut entä Santiksen bussi menee vain portille, mutta että ihan sotilasalueen sisälle saakka. En itse ole sielläpäin käynyt, kun armeijan kävin keskellä ryteikköä, kahden tunnin matkan päässä Helsingistä. :lol:

Tulevat portilla kyytiin ja tarkastavat luvat. Päätepysäkki on sopivasti kuljetuskomppanian edessä santiksessa ;D
 
Tulevatko SPOL:et portilla bussiin sisälle tarkistamaan. Vai miten homma toimii?
Jeps, näin se menee. Portilla vahtivuorossa olevat varusmiesspollet (yksi tai kaksi) hyppäävät bussiin ja tsekkaavat kulkuluvat. Joskus sunnuntai-iltaisin, jos bussi on sattuneesta syystä tupaten täynnä, seisomamatkustajat saatetaan komentaa ulos tarkistuksen helpottamiseksi. Näiden ulos komennettujen seisomamatkustajien pääsy takaisin bussin kyytiin onnistuukin sitten vaihtelevasti spollejen ja kuljettajan tilannetajusta riippuen :roll: :D
 
633N, pitkä ja monikäyttöinen linja niin arkiaamulla, viikonloppuna yölinjana sekä sunnuntaisin aamu- ja iltalinjana:lol:
 
Myös linjat e21 ja e29 ovat kokeilemisen arvoisia, niillä näkee monenlaista maisemaa kaupunkiasutuksesta Pohjois-Espoon peltoihin ja metsiin.
 
Tulevatko SPOL:et portilla bussiin sisälle tarkistamaan. Vai miten homma toimii? Entä pitääkö kuljettajalla olla ajolupa? Olen jotenkin kuvitellut entä Santiksen bussi menee vain portille, mutta että ihan sotilasalueen sisälle saakka. En itse ole sielläpäin käynyt, kun armeijan kävin keskellä ryteikköä, kahden tunnin matkan päässä Helsingistä. :lol:
Eikä niillä 86-linjan kolmella-neljällä pysäkinvälillä muutoinkaan pääse näkemään Sandiksesta kuin hieman paraatipuolen kulisseja, eli vähän asuntoaluetta, pari kasarmia/esikuntaa ja sotku (vailla havaintoakaan hikisistä, liejuisista tai palelevista varusmiehistä, tai siis kaikille samanlaiset ”elämykset” nauttineille kavereille terveiset lähettää myös tämä Sandiksen Saharassa, metsissä ja kasarmeissa koko inttiajan ryynännyt ja palvellut ja sitten vielä muutamat kertausharjoituksetkin läpikäynyt muinaisen UudJP:n reservin alikersantti).
 
Vaaditaan edelleen niin kuljettajalta kuin matkustajaltakin. Santahamina on sotilasalue, eikä sinne päästetä muita kuin Suomen kansalaisia sekä harvat ja valitut.
Tämä vaatii sitten jonkinmoisen taustaseurannan, ettei koskaan missään tilanteessa kukaan muu pääse ajamaan yhtäkään sivua 86:a. Eihän kuljettajalta kuitenkaan portilla mitään kysellä. Jokusen kerran olen istunut työvarusteet päällä kyydissä reittiä katsomassa. Se kun on niin pitkä ja monimutkainen. ;)
 
Kesällä kävin koeajamassa Espoon linjan 86. Se on tunnelmallinen linja, jolla matkustamista suosittelen kyllä kaikille, niin turisteille kuin pääkaupunkiseutulaisille. On nimittäin aika upeat maisemat tuolla reitillä, etenkin kesällä. Bussin reitti kulkee kapeita teitä, välillä järvenrannalla, välillä taas keskellä peltoa. Tosin tuon kesällä tekemäni matkan tunnelmaan asti ei voi enää päästä, sillä autona oli tuolloin NF 334. Harmi sinänsä, että tuo bussi poistettiin, sillä se olisi sisarautoineen ollut juuri sopivaa kalustoa e86:lle, vaikka ne olisivatkin jo yli-ikäisiä. :)
 
Tosin tuon kesällä tekemäni matkan tunnelmaan asti ei voi enää päästä, sillä autona oli tuolloin NF 334. Harmi sinänsä, että tuo bussi poistettiin, sillä se olisi sisarautoineen ollut juuri sopivaa kalustoa e86:lle, vaikka ne olisivatkin jo yli-ikäisiä. :)

86:lla on kyllä mahtavat kontrastierot maisemissa ja varsinkin jos Espooseen sattuu tulemaan vaikka 270:lla jossa myös pääsee tulemaan kaupungin vilinästä rauhaisalle maaseudulle :)
Harmi että 86:n nautinto on pilattu Scaloilla sillä ne autot keikkuvat, huojuvat ja tärisevät mutkaisilla ja paikoin huonokuntoisilla teillä.. Etenkin keväisin se on yhtä helv.. routavaurioiden takia :mad:
Tosin nyt syksyllä olen nähnyt todella useasti 8700LE:n tuolla reitillä ja se sopiikin alustaltaan jo paljon paremmin sinne :)

TEP70 sanoi:
Tämä vaatii sitten jonkinmoisen taustaseurannan, ettei koskaan missään tilanteessa kukaan muu pääse ajamaan yhtäkään sivua 86:a. Eihän kuljettajalta kuitenkaan portilla mitään kysellä.

Eikös tässä kohtaa vastuu ole liikennöitsijän työvuorosuunnittelulla? :p
 
Välillä kysellään ja onpa joskus 86:ia käännytetty portilta, kun kuljettaja ei ole pystynyt todistamaan kansalaisuuttaan.

Kai tuosta tulee ajamaton lähtö ja sakot liikennöitsijälle? Ei ole kovin hyvää palvelua Santiksen pysäkeillä odottajille, eikä ole myöskään HSL:n vika, jos se kuitenkin on ohjeistanut liikennöitsijöitä.
 
Kai tuosta tulee ajamaton lähtö ja sakot liikennöitsijälle?

Ei tule, koska PV vaatii vain että kuljettajat ovat Suomen kansalaisia, ei että heidän pitäisi pitää mukanaan asiakirjoja joilla sen voi todistaa (eli passia tai henkilöllisyystodistusta).
 
Takaisin
Ylös