Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/79

Viestiketju: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

  1. #61

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    776

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Runkolinja 570 Aviapolis–Mellunmäki

    lisätietoa:
    https://www.hsl.fi/sites/default/fil...olinja_570.pdf
    Siinäpä olikin kattavasti tietoa. Reitti tosiaan on melkein sama kuin nykyinen 562 Aviapoliksen loppupäätä lukuunottamatta.

  2. #62
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3702

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Käsitinköhän nyt oikein, uudelta runkolinjalta 570 karsitaan parikymmentä pysäkkiä/suunta ja näin saadaan teoreettista aikasäästöä n.5min/suunta. Lisäksi jäljelle jää nykyinen 562 jonkinlaiseksi tukilinjaksi joka ajaa lähes samaa reittiä kuin 570 ja pysähtyy kaikilla reitin pysäkeillä. Olin siinä käsityksessä että uusi 570 korvaa kokonaan linjan 562.

  3. #63
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1380

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Käsitinköhän nyt oikein, uudelta runkolinjalta 570 karsitaan parikymmentä pysäkkiä/suunta ja näin saadaan teoreettista aikasäästöä n.5min/suunta. Lisäksi jäljelle jää nykyinen 562 jonkinlaiseksi tukilinjaksi joka ajaa lähes samaa reittiä kuin 570 ja pysähtyy kaikilla reitin pysäkeillä. Olin siinä käsityksessä että uusi 570 korvaa kokonaan linjan 562.
    Kyllä 570:n on tarkoitus korvata 562 kokonaan. Pysäkkiharvennusten lisäksi linjaa nopeutetaan mm. liikennevaloetuuksilla ja parantamalla pysäkkejä. Nykyisellä 562:lla on paikoin pysäkkejä alle 200 metrin välein, joten ei pysäkkivälit noilla esitetyillä harvennuksilla vielä mahdottoman pitkiksi mene. Useimmille pysäkeille toki jää edelleen muuta liikennettä.

  4. #64
    fani avatar
    Liittynyt
    09.02.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    387

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Jostakin luin sellasesta runkolinjasta Meltsi-Hakunila-Tikkurila-Jumbo-Myyrmäki, joka olis vissiin kuten 562 Jumbolle asti ja sieltä sitte Myyrmäkeen.

    Olisikohan ollut täällä, https://www.hsl.fi/sites/default/fil...ma_2011_27.pdf

  5. #65
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1049

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    HSL:n taloussuunnitelmassa taidettiin mainita, että linjoilla 58 ja 551 siirrytään jo ensi syksynä "runkolinjamaiseen" liikennöintiin, vaikka ne muuttuvat runkolinjoiksi 500 ja 510 vasta vähän myöhemmin, parannustöiden valmistuttua. Taidettiin mainita myös linjan 562 muuttuminen runkolinjaksi 570 syksyllä 2019.

    Itse olen miettinyt, että linjasta 500 saisi ehkä vähän paremman jatkamalla sen Huopalahdentietä suoraan Huopalahden asemalle ja päättämällä jonnekin sen takaiseen maastoon. Toisi vaihtoyhteyksiä junasta Munkkiniemen-Meilahden suuntaan. Itse asiassa matkustaminen runkobussilla Huopalahteen junalle saattaisi olla nopein tapa päästä Munkkivuoren ostarin tienoilta keskustaankin...

  6. #66

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    217

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Itse olen miettinyt, että linjasta 500 saisi ehkä vähän paremman jatkamalla sen Huopalahdentietä suoraan Huopalahden asemalle ja päättämällä jonnekin sen takaiseen maastoon. Toisi vaihtoyhteyksiä junasta Munkkiniemen-Meilahden suuntaan. Itse asiassa matkustaminen runkobussilla Huopalahteen junalle saattaisi olla nopein tapa päästä Munkkivuoren ostarin tienoilta keskustaankin...
    Erinomainen idea!

  7. #67

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    776

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Nyt näyttää siltä että syksyllä 2019 alkaisi peräti neljä runkolinjaa eli 200, 500, 510 ja 570. Tulevat ilmeisesti kilpailutukseen tämän vuoden aikana.

  8. #68

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    263

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Nyt näyttää siltä että syksyllä 2019 alkaisi peräti neljä runkolinjaa eli 200, 500, 510 ja 570. Tulevat ilmeisesti kilpailutukseen tämän vuoden aikana.
    Uskaltaisiko jo toivoa että vaadittaisiin nivelkalustoa Pasilan runkolinjoille?

  9. #69

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    317

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Uskaltaisiko jo toivoa että vaadittaisiin nivelkalustoa Pasilan runkolinjoille?
    En usko että noin käy, kun 551:stä ajetaa tällä hetkellä kaksiakselisella kalustolla 5min ruuhkavuoroväliä ja ensi syksynä kun siirrytään runkobussilinjojen reiteille ja vuoroväleihin, ajetaan sitä kai osittain teleillä kun 58B:n loputtua osa vanhan sopimuksen kalustosta siirtyy 551:lle. Korkeintaan HSL tekee samanlaisen tempun kun 550:n kanssa, että antaa tarjota sekä teli- että nivelkalustoa.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 10.02.2018 kello 00:14.

  10. #70
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    956

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Tietääkö joku että onko linja 39 tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa runkobussilinjaksi ? Muistan joskus jossain lukeneeni tällaista, mutta voin muistaa väärin.

  11. #71
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1380

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    En usko että noin käy, kun 551:stä ajetaa tällä hetkellä kaksiakselisella kalustolla 5min ruuhkavuoroväliä ja ensi syksynä kun siirrytään runkobussilinjojen reiteille ja vuoroväleihin, ajetaan sitä kai osittain teleillä kun 58B:n loputtua osa vanhan sopimuksen kalustosta siirtyy 551:lle.
    Linjalla 58B nyt käytössä oleva kalusto siirtyy linjalle 58, jonka vuoroväli tihenee. Linjaa 551 ajettaneen nykyisellä kalustolla elokuuhun 2019 asti, jolloin kolmen vuoden optiokausi päättyy.

  12. #72

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    370

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Tietääkö joku että onko linja 39 tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa runkobussilinjaksi ? Muistan joskus jossain lukeneeni tällaista, mutta voin muistaa väärin.
    En tiedä minäkään, mutta Konala-Myyrmäki-välillä on niin vähän kuormitusta, että silloin saataisiin jo toinen runkolinja 560:n lisäksi, joka ajaa Myyrmäkeen vähäisellä kuormituksella.

    Jo nykyinen 39 tarvisi toimivan vaihtomahdollisuuden Malminkartanon asemalle. Katetut portaat tai edes portaat olisivat hyvä alku, joskaan ei toimisi liikuntaesteisten vaihtopaikkana.

  13. #73

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    317

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Linjalla 58B nyt käytössä oleva kalusto siirtyy linjalle 58, jonka vuoroväli tihenee. Linjaa 551 ajettaneen nykyisellä kalustolla elokuuhun 2019 asti, jolloin kolmen vuoden optiokausi päättyy.
    Toiminta ja talous suunnitelman 2018-2020 http://hsl01.hosting.documenta.fi/ko...017476-2-1.PDF, s69-70 mukaan Syksyllä 2018 58/B:ltä vähennetään arkisin 3autopäivää ja 551:lle lisätään 3ap, kun siirrytään Runkobussilinjaston reitteihin ja aikatauluun.
    Vaikka 58:n vuoroväli tihenee se on kuitenkin minuutin pitempi kuin 58/B nykyinen yhteinen vuoroväli. Kun taas, vaikka 551:n ruuhkavuoroväli pitenee myös minuutilla, reitti pitenee huomattavasti enemmän, jolloin autotarve kasvaa.

  14. #74
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    956

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    En tiedä minäkään, mutta Konala-Myyrmäki-välillä on niin vähän kuormitusta, että silloin saataisiin jo toinen runkolinja 560:n lisäksi, joka ajaa Myyrmäkeen vähäisellä kuormituksella.

    Jo nykyinen 39 tarvisi toimivan vaihtomahdollisuuden Malminkartanon asemalle. Katetut portaat tai edes portaat olisivat hyvä alku, joskaan ei toimisi liikuntaesteisten vaihtopaikkana.
    Monasti siinä on 5-10 matkustajaa S-marketin ja Myyrmäen välillä, mutta ne rappuset sinne Malminkartanon asemalle olisi tosiaan hyvä idea.

  15. #75
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    218

    oletus Vs: HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022

    560:n virka Paloheinän ja Myyrmäen välillä loppuu viimeistään sitten kun 43 jatketaan Kuninkaantammeen. Suurin kuormitus siellä taitaa olla entisen 78:n reittiosuudella. Malmin jälkeen sitten vähenee ja vähenee kunnes Myyrmäkeen saavutaan tyhjänä. Honkasuo lienee kääntöpaikkana vain siksi että Myyrmäen asemalle ei mahdu.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL-alueen poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma 2012-2022
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 26.11.2013, 01:04
  2. Kesäliikenne 2012
    kirjoittanut joboo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.07.2011, 13:26
  3. Liikennöintisuunnitelma 2011-2012
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 23.05.2011, 22:55
  4. Tampereen runkobussilinjasto
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 13.08.2009, 20:12
  5. "Ratikka 2022" by vristo
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 13.02.2007, 11:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •