Nobinan Virolainen kuski tapellut Viiskulmassa kesken linjasivun linjalla 30 Eiraan, tiktokissa materiaali käyttäjällä @abbzai.
Joukkoliikenneharrastaja
Eniten kaduttaa elämässä se, etten ymmärtänyt opiskella aikaisemmin. Jotenkin kuvittelin, että tämä olisi kivaa hommaa olla bussinkuljettajana. Noh pari vuotta oli kivaa, sitten alkoi vihtuttamaan. Kun oli noin sadannen huutajamummon huudot ja känniläisten uhkailut saanut kuulla, niin alkaahan se vihtuttaa. Tuossa vaajyn viestissä tulikin olennaiset pointit. Nyt olen viranhaltija kuntasektorilla. Päätän itse omat työaikani ja päätän itse, mitä teen. Jos perjantaina ei oikein huvita tehdä neljään asti, lähden kotia kahdelta. Jos kalenterissa ei ole mitään ihmeellistä sovittuna, teen etänä paperihommia. Alanvaihdon jälkeen parantui terveyskin kummasti. Ei ole ollut flunssia eikä vastaavia. 30-vuotiaana piti alkaa miettimään, että nyt on opiskeltava tai kohta on liian myöhäistä. Moni vanhempi kolleega vannotti opiskelemaan. "Kadut sitä minun ikäisenäni eli noin 50-vuotiaana jos et opiskele". Itse olen aina nuoremmille paasannut opiskelun tärkeydestä. Se kaduttaa myöhemmin, jos ei opiskele nuorena. Nyt on kesätkin rennompia, kun ei tarvitse jatkuvasti olla menossa. Bussihommissa oli kesäloma ja muuten olikin kesät kiireistä. Ei saanut ylimääräisiä vapaita tai pekkasia. Tätä perusteltiin resurssipulalla. Elämäni paras hetki oli 2016, kun lykkäsin irtisanoutumisilmoituksen silloiselle aluejohtajalle Jyri Halmeelle kouraa.
Viimeisinä vuosina en kehdannut oikein edes sanoa kenellekään ammattiani. Tutut yms olivat opiskelleet ahkerasti ja päässeet työelämässä todella hyville palkoille ja työpaikkoihin. Välttelin tilanteita, joissa joku olisi kysynyt ammattiani. Sen aina näki ihmisten silmistä "arvostuksen", jos erehtyi kertomaan. Nyt teen päätöksiä, jotka vaikuttavat "isoon kuvaan" merkittävästi ja virkavastuuta on jonkin verran.
Aloitin lähihoitajaopinnot 56-vuotiaana. Luokassa oli myös minua vanhempia, mm yksi 59-vuotias. Päätökseen vaikutti silloinen uutuus: opiskelu työttömyysturvalla. Jahkailin kyllä että kannattaako opinnot aloittaa yli 50-senä, mutta ei ole kaduttanut.
Nobinan auto 1137 linjalla 300 päätti rajoittaa etuoven käyttöä. Karhunkierroksen pysäkillä seisoin etuoven vieressä ja koska kuljettaja katsoo koko ajan eteenpäin "hän ei näe". Koputin oveen jolloin kuljettaja avasi. Vanhan Hämeenkylän tien pysäkillä etuovesta pyrkivä myös koputtaa, mutta tällä kertaa ei kuljettaja suostu avaamaan.
Näin siis klo 19:55 - 20:05.
Myös 570:lla kuljettajat luulevat päättävänsä saako etuovesta nousta sisään vaiko ei
Tänään 14.10. PL403 oli Pirjontien pysäkillä ovet auki mutta virta päällä. Tilannehetkellä 7 min myöhässä. Matkustajan mukaan "kuski vaa häippäs sanomatta mitään". Oli kirjautunut lähdölle yms ja tien toisella puolella nähdäkseni useampikin PL:n kuljettaja (kuljettajanvaihdon takia). Matkustaja ihmetteli tätä minun bussin kuljettajalle, joka ei jaksanut vastata kysymykseen, mikähän mahtoi olla homman nimi tässä?
Espoon Erikoistalousalue
Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)
Tänään 14.11.22
Linjalla 300 lähtö Myyrmäestä lähti hieman väärään suuntaan. Käännös vasempaan ja peruutus ja sitten pian oltiin taas oikealla reitillä. Lähtö oli alkuiltapäivästä
"Pölhölän Liikenteen" kuskit on nyt näköjään varannut Sellon edestä tulolaiturin taukotuvan edessä, oikeudekseen pistää hätävilkut päälle ja juosta kuka minnekin, vessaan, kebabia hakemaan tms. mihin vaan jonninjoutavaan.
Ottaa päähän siinä sitten koettaa sompailla ohi.
EI NÄIN!
Jos ei tahti muutu niin soitan sitten Hösselille! Mutta se loppuu!
P.S: Ne sähköbussinne voisitte sitten ajella muutenkin sinne sähköbussipaikalle, mitä tungette sinne dieselien pikaparkkiin?
Ja jos on niin huonovointista porukkaa ettei jaksa / viitsi / v**ut välittää, kävellä muutamaa kymmentä metriä, niin onko oikeissa hommissa sitten edes...
---------- Viestit yhdistetty klo 22:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:15 ----------
Se peruuttaminen muualla kuin varikolla tai terminaalissa on kyllä sellainen vahinkomagneetti...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 14.11.2022 kello 20:37. Syy: kielenkäyttö
Kaveri Pohjolan Liikenteeltä sanoi että ne on määrätty mihin paikkaan ne Yutongit ajetaan, jos ei ole määrättyä ruutua, ei ajeta sähköpaikalle. Tämän takia mm. Nobinan sähköbusseilla ei ole mitään asiaa sähköpaikoille vaikka liikennemerkki "vain sähköbusseille" niin antaisi olettaakin
Ja joo näin eilen tuon "hajonneen" PL Yutongin laiturissa Leppävaarassa mutta tätä samaa olen ihan jokaisen liikennöitsijän kuljettajilta havainnut. Palautetta vaan armotta. Jättölaiturit eivät ole parkkipaikkoja. Olen jo kertaalleen joutunut lainaamaan lähtölaituria tälläisen toiminnan takia koska kyydissä sattui olemaan sähköpyörätuoli
Nobinan bussikuski teki oudon jalkapallovirityksen Helsingissä – potkut uhkaavat
Portugalin ja Sveitsin välinen jalkapallon MM-neljännesvälierä oli vielä kutkuttavassa 0–0-tilanteessa, kun Helsingin paikallisliikenteen linjan 88 bussi starttasi reitilleen Herttoniemestä.
Iltalehden lukija kertoo, että kuljettaja oli seurannut ottelua koko matkan ajan matkapuhelimestaan. Lukijan lähettämästä kuvasta käy ilmi, että kännykkä oli viritelty mittariston edessä olevaan syvennykseen.
– Kivahan se on, jos on urheilullinen, mutta keli oli turhan liukas ja vaarallinen juurikin tänään, lukija kertoo.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4...3-5cb154aa73ff
Pahoittelen häiriötä rivien välistä, mutta bussifanin matkasuosikki on Väinö Paunu Oy!