Sivu 57 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 173747535455565758 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 841-855/867

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #841
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3498

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Kaupunkilinja-autojen pelien näkyvyydessä on tosiaankin paljon eroja ja esimerkiksi VDL on yksi parhaimmista. Ovikamerat lisäävät näkyvyyttä.

    Kuvassa VDL Citea XLE-145-telibussi, jonka sisäpeilitkin ovat kaukosäätöisiä ja saa kyllä asetettua juuri kohdalleen.

    https://www.dropbox.com/s/ygpncd2xyt...56.16.jpg?dl=0
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #842
    Karosa avatar
    Liittynyt
    18.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2405

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    jonka sisäpeilitkin ovat kaukosäätöisiä
    Tämäkin on lisävaruste.

  3. #843
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    84

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Kuljettajien käytös ihmetyttää: Rollaattorimies kaatui pahasti noustessaan bussista – eivät auttaneet

    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...taneet/5985268

  4. #844

    Liittynyt
    01.10.2012
    Sijainti
    Helsinki-Vesala
    Viestejä
    109

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    En löytänyt sopivampaakaan paikkaa tälle jurputukselleni, joten tuon sen esiin tässä. Moderaattori ratkaiskoon sopivamman sijaintipaikan.

    Meinaan, kun vähän väliä liikenteessä on bussi, joka keulan suunnasta päätellen on menossa päätepysäkille A, mutta bussin otsaluu kertoo, että se on menossa päättärille B. Siis päinvastaiseen suuntaan.

    Viimeksi tänään 19.8. Viikintiellä tuli vastaan 550, jonka otsassa luki Itäkeskus och samma på svenska, mutta bussi oli selvästikin menossa sieltä poispäin. Päätellen siitä, että itse olin matkalla Itäkeskukseen. Siis bussi 550 oli menossa Westendinasemalle (och samma på svenska). Ja jopa vieläpä matkustajia kyydissään.

    Kotikulmillani olen tottunut jo siihen, että Kontulan metroasemalta Kotikonnuntielle menevän bussin 94A otsaluu kertoo olevansa menossa Kivikkoon (Stensböle) ja vastaavasti päinvastoin. Tai sitten ei. Tai – no joo… Osaan kuitenkin vanhalla rutiinilla oikeaan bussiin Kotikonnuntielle, olipa kohteeksi merkitty mitä tahansa.

    Joskus kauan sitten v***tti, kun ajoin henkilöautollani Kontulantietä ostarin kohdalla ja lähestyin ynnä tarkkailin Mikaelinkirkon pysäkiltä lähtevää liikennettä. Olisin niin mielelläni tarjonnut vapaata kaistaa vasemmalle Kotikonnuntielle kääntyville busseille 94A ja 95, koska ryhmittymiselle ei ole pahemmin tilaa. Kotikonnuntielle olen menossa itsekin ja tarkoitukseni on päästää bussit menemään ensin. Se ei ollut niin helppoa kuin puusta katsoen näyttää. Siis bussikuskin näkökulmasta katsottuna. Bussin takaseinässä saattoi olla mitä tahansa Laajasaloa, Kannelmäkeä, Konalaa tai Malminkartanoa. En siis tiennyt, mihin bussi oli kirkon pysäkiltä lähdössä, joten en siis päässyt järjestämään bussille tilaa ryhmittymiseen.

    Millä systeemillä noita bussien otsaluita ja -nahkoja päivitetään? Olen tietenkin maallikko näissä asioissa, mutta käsittääkseni on olemassa jotakin Helmeä, Buscomia sun muuta, joka käsittääkseni hoitaa automaattisesti tuollaiset. Vaan kun eivät näytä hoitavan. Onko tuo systeemi todellakin vielä bussikuskin muistin varassa? Vähän siltä näyttää tuota touhua seuratessa.

    Tästä syystä siis tämä aforismi on osastossa Kuljettajien toiminta.

  5. #845
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3498

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Vielä nykyään linjakilpien suunta käännetään täysin manuaalisesti ja joskus tapahtuu, ettei muista. Uuden lipunmyyntijärjestelmän myötä linjakilpien ohjaus muuttuu automaattikseksi ja näin ollen virheen mahdollisuus pitäisi pienentyä. Ainakin teoriassa. Myös silloin on onneksi mahdollista ohittaa automatiikka ja käyttää linjakilpiä manuaalisesti.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 19.08.2016 kello 19:34.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #846
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    216

    oletus Re: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Vielä nykyään linjakilpien suunta käännetään täysin manuaalisesti ja joskus tapahtuu, ettei muista. Uuden lipunmyyntijärjestelmän myötä linjakilpien ohjaus muuttuu automaattikseksi ja näin ollen virheen mahdollisuus pitäisi pienentyä. Ainakin teoriassa. Myös silloin on onneksi mahdollista ohittaa automatiikka ja käyttää linjakilpiä manuaalisesti.
    Tänään tuli vastaan pari outoa tapausta: "213 Meilahti" ja "224 Alberga via Kauniainen".

    213 kulkee nykyisin Kamppiin asti. Kaksikielisen kyltin puolestaan voisi ajatella näyttävän "Leppävaara via Kauniainen" tai "Alberga via Grankulla" mutta ei sekasikiötä. Tulevatko nämä järjestelmästä vai kuljettajan päästä?

  7. #847
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3498

    oletus Vs: Re: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MJG Näytä viesti
    Tänään tuli vastaan pari outoa tapausta: "213 Meilahti" ja "224 Alberga via Kauniainen".

    213 kulkee nykyisin Kamppiin asti. Kaksikielisen kyltin puolestaan voisi ajatella näyttävän "Leppävaara via Kauniainen" tai "Alberga via Grankulla" mutta ei sekasikiötä. Tulevatko nämä järjestelmästä vai kuljettajan päästä?
    Noi on tuosta uudesta järjestelmästä automaattisesti tulevia juttuja.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  8. #848

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    489

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tänään tapahtui raitiolinjalla 9 erikoista. Kun vaunu, Artic, saapui Ratapihantielle se pysähtyi ennen vaihdetta ja päästi poistuvat matkustajat alas ennen kuin ajoi päätepysäkille. Tästähän oli hyöty siinä, että juniin meneville kävelymatka lyheni kun pääsivät lähelle alikulkukäytävää. Sitten tapahtui vastaavanlainen kun tultiin Kaivokadulle. Valoihin syttyi S juuri kun oltiin Keskuskadun kulmassa. Kuljettaja avasi ovet ja asemalle menevät olivat varmasti tyytyväisiä. Paikka oli kyllä erikoinen koska siinähän on vain kapea koroke erottamassa kiskot autoliikenteestä.

  9. #849

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    448

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Paikka oli kyllä erikoinen koska siinähän on vain kapea koroke erottamassa kiskot autoliikenteestä.
    Oletko varma, sillä Keskuskadun ja suojatien välissä menee kyllä jalkakäytävää suunnilleen yhden vaunun verran? Yhdellä kuskilla taitaa ainakin olla tapana tiputtaa poistuvat matkustajat juuri tuolle jalkakäytävälle. Vai tiputtiko kuljettaja siis Ateneumin eteen?

  10. #850

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    489

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Oletko varma, sillä Keskuskadun ja suojatien välissä menee kyllä jalkakäytävää suunnilleen yhden vaunun verran? Yhdellä kuskilla taitaa ainakin olla tapana tiputtaa poistuvat matkustajat juuri tuolle jalkakäytävälle. Vai tiputtiko kuljettaja siis Ateneumin eteen?
    Ateneumin kohdalla Länsiterminaaliin mennessä.

  11. #851

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    489

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tästä ei ole omaa kokemusta mutta olen varmalta taholta kuullut seuraavaa. Joitakin kertoja tämän syksyn aikana on varhain aamulla Asema-aukiolta lähtenyt 21V ajanut Urho Kekkosen kadulta eteenpäin Malminrinnettä aina Ruoholahdenkadulle saakka raitiotiekaistaa pitkin eli kahden ympyrän läpi. Kyseessä tiettävästi TLL:n auto.
    Viimeisin muokkaaja tohpeeri; 17.10.2016 kello 21:37.

  12. #852

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    153

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Tästä ei ole omaa kokemusta mutta olen varmalta taholta kuullut seuraavaa. Joitakin kertoja tämän syksyn aikana on varhain aamulla Asema-aukiolta lähtenyt 21V ajanut Urho Kekkosen kadulta eteenpäin Malminrinnettä aina Ruoholahdenkadulle saakka raitiotiekaistaa pitkin eli kahden ympyrän läpi. Kyseessä tiettävästi TLL:n auto.
    Jos näin on tapahtunut, on kuljettaja täysin kyllästynyt ratin pyörittelyyn.

  13. #853

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Jos näin on tapahtunut, on kuljettaja täysin kyllästynyt ratin pyörittelyyn.
    Kirjaimellisesti, jopa. Hehe.

    Vakavammin ottaen, tuollainen toiminta voitaisiin ehkä salliakin liikennemerkein, mikäli se ei aiheuta haittaa raitiotieliikenteelle. Kun näin ei ole vielä sallittu, niin toki kiellettyä toimintaa.

  14. #854
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Tästä ei ole omaa kokemusta mutta olen varmalta taholta kuullut seuraavaa. Joitakin kertoja tämän syksyn aikana on varhain aamulla Asema-aukiolta lähtenyt 21V ajanut Urho Kekkosen kadulta eteenpäin Malminrinnettä aina Ruoholahdenkadulle saakka raitiotiekaistaa pitkin eli kahden ympyrän läpi. Kyseessä tiettävästi TLL:n auto.
    Malminrinteen alapään kiertoliittymässä ratikkakiskot menevät tuohon suuntaan saman suunnan autokaistalla, joten siinä ympyrän läpi ei mennä samalla tavalla kuin yläpäässä.

    Aiemmin Transdevin liikennöidessä 20N:ää tuo ratikkakiskoja pitkin ajaminen oli ihan tyypillistä. 15.8. alkaen Transdev on liikennöinyt Malminrinteellä 21V:tä, mutta sillä en ole törmännyt itse vastaavaan.

  15. #855

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    153

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Malminrinteen alapään kiertoliittymässä ratikkakiskot menevät tuohon suuntaan saman suunnan autokaistalla, joten siinä ympyrän läpi ei mennä samalla tavalla kuin yläpäässä.

    Aiemmin Transdevin liikennöidessä 20N:ää tuo ratikkakiskoja pitkin ajaminen oli ihan tyypillistä. 15.8. alkaen Transdev on liikennöinyt Malminrinteellä 21V:tä, mutta sillä en ole törmännyt itse vastaavaan.
    Ratikkaa pitää muiden väistää ja se on tiedossa, mutta ympyrän läpäisevä bussi voi yllättää muut.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:09 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Kirjaimellisesti, jopa. Hehe.

    Vakavammin ottaen, tuollainen toiminta voitaisiin ehkä salliakin liikennemerkein, mikäli se ei aiheuta haittaa raitiotieliikenteelle. Kun näin ei ole vielä sallittu, niin toki kiellettyä toimintaa.
    Tarkoitinkin kirjaimellisesti.

    Sallivien liikennemerkkien lisäksi pitää sitten olla myös varoittavat liikennemerkit muille ajoneuvoille ja ehkä jalankulkijoillekin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 25.09.2013, 14:02
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 13:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 10:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 20:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •