Ruoholahden sillan remontista aiheutuvat ruuhkat

Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

17. huhtikuuta.

"Kampin jättiruuhka voi toistua" - metro.fi
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kampin_jattiruuhka_voi_toistua_katso_kuvat

Uskoisin että tämä tulee toistumaan jokaikinen arkipäivä, eikö jonkinlaiset järjestelyt olisi hyväksi, sillä oli muutama vuoro peruttu tämän takia ja suuri myöhästyminen ei ole mistään kotoisin.

Poikkeusreitti Jaakonkatu-Pohjoinen Rautatiekatu-Mechelininkatu. Tietysti Lapinrinteen pysäkit jäisivät sitten palvelematta ja myöskään tämä ei 21V/65A/66A:n vuoroja helpottaisi sekä jäisiväthän bussit jumiin myös Mechelininkadun ja Porkkalankadun välisellä osuudelle joka ruuhka-aikaan on todella ruuhkainen...
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Poikkeusreitti Jaakonkatu-Pohjoinen Rautatiekatu-Mechelininkatu. Tietysti Lapinrinteen pysäkit jäisivät sitten palvelematta ja myöskään tämä ei 21V/65A/66A:n vuoroja helpottaisi sekä jäisiväthän bussit jumiin myös Mechelininkadun ja Porkkalankadun välisellä osuudelle joka ruuhka-aikaan on todella ruuhkainen...
Minä kyllä sulkisin Porkkalankadun sillan henkilöautoilta ruuhkatuntien ajaksi yhdenkin kaistan ollessa pois käytöstä.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Siltatyön aiheuttama ruuhka hidasti liikennettä eilen vielä illalla ruuhka-ajan jälkeen. Ruoholahdenkadulla bussilta meni usea liikennevalokierto päästä Länsiväylän alun tasolle.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Minä kyllä sulkisin Porkkalankadun sillan henkilöautoilta ruuhkatuntien ajaksi yhdenkin kaistan ollessa pois käytöstä.

Tuo on ainoa järkevä vaihtoehto. Mechelininkatu ei vedä ruuhka-aikaan yhtään enempää liikennettä, niin sinne on turha bussiliikennettä siirtää.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Millähän ne henkilöautot sitten saadaan pysymään pois sieltä :shock:
Harvemmin siinä jalankulkijaa kulkee, jolloin minä ottaisin jalkakäytävän ajoradaksi remontin ajaksi :) Jalankulkijat pääsevät kulkemaan helpommin sillan alapuolella
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

17. huhtikuuta.

"Kampin jättiruuhka voi toistua" - metro.fi
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kampin_jattiruuhka_voi_toistua_katso_kuvat

Uskoisin että tämä tulee toistumaan jokaikinen arkipäivä, eikö jonkinlaiset järjestelyt olisi hyväksi, sillä oli muutama vuoro peruttu tämän takia ja suuri myöhästyminen ei ole mistään kotoisin.

Minusta tuo ruuhkaongelma helpottuisi merkittävästi Kampin terminaalin bussien osalta jos toinen kaista poistettaisiin käytöstä koko matkalta Lapinrinteen risteyksestä Ruoholahteen. Nyt liikenteen tiivistyminen kahdelta kaistalta yhdelle tapahtuu bussien kannalta huonossa paikassa.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Minusta tuo ruuhkaongelma helpottuisi merkittävästi Kampin terminaalin bussien osalta jos toinen kaista poistettaisiin käytöstä koko matkalta Lapinrinteen risteyksestä Ruoholahteen. Nyt liikenteen tiivistyminen kahdelta kaistalta yhdelle tapahtuu bussien kannalta huonossa paikassa.

Jonka jälkeen Ruoholahdenkatu olisi tukossa, niin kuin on jo ilman noita poikkeusjärjestelyjä. Tämä vaikuttaisi taas 9 ratikan kulkuun pahasti, tai vielä pahemmin kuin nyt.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Jonka jälkeen Ruoholahdenkatu olisi tukossa, niin kuin on jo ilman noita poikkeusjärjestelyjä. Tämä vaikuttaisi taas 9 ratikan kulkuun pahasti, tai vielä pahemmin kuin nyt.

Kaikkea ei voi saada, Kampin terminaalin toimivuus on ilman muuta tärkeämpää kuin ysi. Ysillä on myös länteen päin omaa kaistaa.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Kaikkea ei voi saada, Kampin terminaalin toimivuus on ilman muuta tärkeämpää kuin ysi. Ysillä on myös länteen päin omaa kaistaa.

Valitettavasti olen sitä mieltä, että raitioliikenteen toimivuus on ykkössijalla ja seuraavaksi muu joukkoliikenne!
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Valitettavasti olen sitä mieltä, että raitioliikenteen toimivuus on ykkössijalla ja seuraavaksi muu joukkoliikenne!

Ysihän voisi tiukan paikan tullen ajella poikkeusreittiä Bulevardia pitkin satamaan :)
 
Myös linjoille 41, 42 ja 45 tuli ainakin myöhästymisiä. Ehkä myös 205 ja 39/39B:lle. Jono oli ainakin Hankenin kohdalle asti. Autoilijat vetivät kolmion takaa röyhkeästi Hietaniemenkadun/Runeberginkadun ympyrässä. Ja Salomonkadun/Runeberginkadun ympyrä oli tukossa. Tässä Salo/Rune-ympyrässä väärältä puolelta koukkaus auttaa, ehkä joku kuski koukkasikin :) Nämä siis eilen klo 16.30.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Valitettavasti olen sitä mieltä, että raitioliikenteen toimivuus on ykkössijalla ja seuraavaksi muu joukkoliikenne!

Kannattaa myös suhteuttaa siinä pienessä mielessä vaikutukset. Se, että raitioliikenne jumittaa, on hieman toisarvoista, kun toimintasäde on suhteellisen pieni ja muitakin kulkumuotoja on tuolta alueelta. Se, että Länsiväylän varassa oleva Espoon bussiliikenne on pahoissa ongelmissa, ei anna mitään oikeutta priorisoida pienen väestöosan hidasratikkaa minkään etusijalle.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

Kaikkea ei voi saada, Kampin terminaalin toimivuus on ilman muuta tärkeämpää kuin ysi. Ysillä on myös länteen päin omaa kaistaa.

Päivänselvää on, että jos Helsingin liikenteessä on pysyvä tai väliaikainen ongelma, paikallisten pitää kärsiä siitä enemmän kuin maalaisten.

Tämä johtaa sellaisiin alueellista tasa-arvoa ilmentäviin ratkaisuihin, että jos Espoon suunnan joukkoliikenne syystä tai toisesta tökkii, niin ratkaisua ei suinkaan haeta vaikkapa Espoon suunnan henkilöautoliikenteeltä kapasiteettia lainaamalla, vaan kantakaupungin liikkumismuodoilta kapasiteettia anastamalla. Ja se on petterien ja killerpoppien mielestä ihan ok. Terveisiä vaan Nurmijärvelle!
 
Takaisin
Ylös