Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/35

Viestiketju: Ruoholahden sillan remontista aiheutuvat ruuhkat

  1. #16
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8031

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Ja se on petterien ja killerpoppien mielestä ihan ok. Terveisiä vaan Nurmijärvelle!
    Ei aina pidä provosoitua kun provosoidaan. "Petteri" on keksitty nimimerkki ja Killerpop tamperelainen bussiharrastaja ja ratikanvastustaja. Kun asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, niin ei noissa heitoissa minusta mitään yllättävää tai ihmeellistä ole.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #17

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5928

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Osa busseista voisi jäädä Ruoholahteen. Pääseehän sieltä nopeasti metrolla keskustaan. Silloin kun Kampin terminaalia rakennettiin ja väliaikainen terminaali oli ties missä ja jonne matka kesti ties kuinka kauan, niin suuri osa matkustajista jäi vapaaehtoiseti pois bussista Ruoholahdessa.

    t. Rainer

  3. #18
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2874

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osa busseista voisi jäädä Ruoholahteen. Pääseehän sieltä nopeasti metrolla keskustaan. Silloin kun Kampin terminaalia rakennettiin ja väliaikainen terminaali oli ties missä ja jonne matka kesti ties kuinka kauan, niin suuri osa matkustajista jäi vapaaehtoiseti pois bussista Ruoholahdessa.

    t. Rainer
    Hyvä ajatus, ja henkilökohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että minua ei haittaisi yhtään, minä nimittäin itse jään joka aamu Ruoholahdessa pois, ja jatkan siitä metrolla matkaa, en mene Kamppiin asti mikä on turhaa ajanhukkaa.

  4. #19

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    618

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osa busseista voisi jäädä Ruoholahteen. Pääseehän sieltä nopeasti metrolla keskustaan. Silloin kun Kampin terminaalia rakennettiin ja väliaikainen terminaali oli ties missä ja jonne matka kesti ties kuinka kauan, niin suuri osa matkustajista jäi vapaaehtoiseti pois bussista Ruoholahdessa.

    t. Rainer
    Ja mihin törkätään Ruoholahdessa se bussiarmaada?

  5. #20

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kannattaa myös suhteuttaa siinä pienessä mielessä vaikutukset. Se, että raitioliikenne jumittaa, on hieman toisarvoista, kun toimintasäde on suhteellisen pieni ja muitakin kulkumuotoja on tuolta alueelta. Se, että Länsiväylän varassa oleva Espoon bussiliikenne on pahoissa ongelmissa, ei anna mitään oikeutta priorisoida pienen väestöosan hidasratikkaa minkään etusijalle.
    Kannattaa myös suhteuttaa siinä pienessä mielessä vaikutukset. Se, että bussiliikenne jumittaa, on hieman toisarvoista, kun toimintasäde on suhteellisen pieni ja muitakin kulkumuotoja on tuolta alueelta. Se, että ysiratikan varassa oleva Länsisataman Viron-liikenne on pahoissa ongelmissa, ei anna mitään oikeutta priorisoida pienen väestönosan hidasbussia minkään etusijalle.

    Vai miten se meni? Hiukan suhteellisuudentajua toivottelisin sinnekinpäin.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5197

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Se, että ysiratikan varassa oleva Länsisataman Viron-liikenne on pahoissa ongelmissa, ei anna mitään oikeutta priorisoida pienen väestönosan hidasbussia minkään etusijalle.
    Oliko tuo olkiukko vai jäikö joltakulta jotain huomaamatta? Jätkäsaaren sataman eli Länsiterminaalin ratikkaliikenteen voisi aivan hyvin poikkeusoloissa hoitaa linjan 6T vakioreittiä pitkin. Ei ole mikään pakko laittaa länsisuunnan busseja tämän kanssa vastakkain. Itse kyllä sulkisin henkilöautot tuolta alueelta pois arkisin klo 7 - 10 ja 15 - 18 ensimmäisenä toimenpiteenä. Silloin ehkä ratikka ja bussit mahtuisivat molemmat Ruoholahdenkadulle ja bussit myös Porkkalankadulle.

  7. #22

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Oliko tuo olkiukko vai jäikö joltakulta jotain huomaamatta? Jätkäsaaren sataman eli Länsiterminaalin ratikkaliikenteen voisi aivan hyvin poikkeusoloissa hoitaa linjan 6T vakioreittiä pitkin. Ei ole mikään pakko laittaa länsisuunnan busseja tämän kanssa vastakkain. Itse kyllä sulkisin henkilöautot tuolta alueelta pois arkisin klo 7 - 10 ja 15 - 18 ensimmäisenä toimenpiteenä. Silloin ehkä ratikka ja bussit mahtuisivat molemmat Ruoholahdenkadulle ja bussit myös Porkkalankadulle.
    Oli tarkoitus alkuperäisen kirjoittajan huomiota kiinnittää lausuman suhteettomuuteen. Vakavasti otettavaksi ei viestiäni sellaisenaan ollut tarkoitettu. Vaikka Etelä-Espoon bussiliikenne on tärkeää, en lähtisi silti hankaloittamaan kantakaupungin sisäistä joukkoliikennettä sen takia. Kyllä, minäkin ottaisin kapasiteettia autoilusta, jos saisin päättää. Ja jotta ei tulisi väärinkäsityksiä omista lehmistä ja niiden sijainnista ojien suhteen: Olen itse täysin Etelä-Espoon bussiliikenteen varassa.

  8. #23

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1211

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ei aina pidä provosoitua kun provosoidaan. "Petteri" on keksitty nimimerkki ja Killerpop tamperelainen bussiharrastaja ja ratikanvastustaja. Kun asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, niin ei noissa heitoissa minusta mitään yllättävää tai ihmeellistä ole.
    En suinkaan provosoitunut, tarkoitus oli enemmänkin alleviivata edellisten viestien nurmijärveläistä näkökulmaa Helsingin seudun liikenteeseen. Ja viittasin siis nimenomaan henkiseen nurmijärveläisyyteen, ihan sama missä kirjoittajat asuvat.

    Kyllä typeriin ja tahallaan vääristeleviin heittoihin pitää aina puuttua. Vrt. Hesari tänään ja Kruunuvuoren silta.

  9. #24
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Oliko tuo olkiukko vai jäikö joltakulta jotain huomaamatta? Jätkäsaaren sataman eli Länsiterminaalin ratikkaliikenteen voisi aivan hyvin poikkeusoloissa hoitaa linjan 6T vakioreittiä pitkin. Ei ole mikään pakko laittaa länsisuunnan busseja tämän kanssa vastakkain. Itse kyllä sulkisin henkilöautot tuolta alueelta pois arkisin klo 7 - 10 ja 15 - 18 ensimmäisenä toimenpiteenä. Silloin ehkä ratikka ja bussit mahtuisivat molemmat Ruoholahdenkadulle ja bussit myös Porkkalankadulle.
    Edelleen jää avoimeksi, miten henkilöautoja käytännössä estettäisiin ajamasta alueelle. Pelkät kieltomerkit eivät muuta tilannetta juuri miksikään. Jos järkevää kiertoreittiä ei ole olemassa, kovin moni henkilöautoilija ei varmasti noudata tuollaista kieltoa. Voi olla, ettei moni edes huomaisi tuollaista kieltoa.

    Vaikka periaatteessa vastustan kevyen liikenteen kulkumahdollisuuksien ainaista heikentämistä tällaisissa tilanteissa, tässä tapauksessa toisen puolen kevyen liikenteen väylän sulkeminen vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta. Kai nyt joku jossain arvioi liikennemääriä etukäteen, voidaanko tällaista kaistan sulkemista toteuttaa?
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  10. #25

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Oli tarkoitus alkuperäisen kirjoittajan huomiota kiinnittää lausuman suhteettomuuteen. Vakavasti otettavaksi ei viestiäni sellaisenaan ollut tarkoitettu. Vaikka Etelä-Espoon bussiliikenne on tärkeää, en lähtisi silti hankaloittamaan kantakaupungin sisäistä joukkoliikennettä sen takia. Kyllä, minäkin ottaisin kapasiteettia autoilusta, jos saisin päättää. Ja jotta ei tulisi väärinkäsityksiä omista lehmistä ja niiden sijainnista ojien suhteen: Olen itse täysin Etelä-Espoon bussiliikenteen varassa.
    Etelä-Espoon bussien tökkimisestä kärsii ruuhka-aikaan kymmeniä vuoroja ja tuhansia matkustajia tunnissa. Lisäksi Kampin terminaalin paha ruuhkautuminen vaikuttaa rajusti sekä tulevaan että lähtevään liikenteeseen.

    Ysillä on Espoon busseihin verrattuna murto-osa käyttäjiä eivätkä pienet myöhästymiset johda vuorojen peruutuksiin. Kaikille pitäisi olla ihan päivänselvää, että Kampin terminaalin toimivuus on tälläisissä tilanteissa etusijalla, koska siitä on paljon enemmän haittaa. No onneksi sitten kun länsimetro joskus valmistuu ja sen käyttöönoton jälkeen nykyistä bussimäärää ei enää tule Kamppiin.

    Mutta pitää kyllä mainita, että viime päivien perusteella kaistamuutokset ovat helpottaneet bussiruuhkaa.

  11. #26

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Mutta pitää kyllä mainita, että viime päivien perusteella kaistamuutokset ovat helpottaneet bussiruuhkaa.
    Mitkä muutokset? Onko siellä vai tehty jotain muutoksia jo?

  12. #27
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4261

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Mitkä muutokset? Onko siellä vai tehty jotain muutoksia jo?
    Sillalla otettiin jo viime Torstaina käyttöön toinen kaista länteenpäin ajettaessa, nyt sillalla on käytössä kaksi kaistaa länteen ja yksi kaista keskustan suuntaan. Ilmeisesti alueella on tehty myös muutoksia liikennevalokiertoihin. Asiasta kerrottiin viime Perjantain metrossa ja nyt tuo löytyy metron uutisarkistosta.

  13. #28
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7493

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Vaikka periaatteessa vastustan kevyen liikenteen kulkumahdollisuuksien ainaista heikentämistä tällaisissa tilanteissa, tässä tapauksessa toisen puolen kevyen liikenteen väylän sulkeminen vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta.
    Se (etelänpuoleinen kevyen liikenteen väylä) on itse asiassa suljettu alusta lähtien ja parhaillaan siltä jyrsitään asfalttia pois.

  14. #29
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Se (etelänpuoleinen kevyen liikenteen väylä) on itse asiassa suljettu alusta lähtien ja parhaillaan siltä jyrsitään asfalttia pois.
    Siihenkin on kyllä jätetty (jalakulkua varten?) tilaa työmaa-aitojen ja betoniporsaiden väliin.

    Ajoradathan menevät niin että länteen menevä kaista on yksikaistainen ja muuttuu kahdeksi kaistaksi n. 150m ennen liikennevaloja ruoholahdessa ja vastaavasti itään menevä kaista on yksikaistainen sen 150m, jonka jälkeen jakautuu kahteen kaistaan
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  15. #30
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Ruoholahden sillan remontista aiheutuvat ruuhkat

    Tässä asiassa ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko raitiovaunuvastainen, helsinkiläinen, espoolainen, linja-autovastainen, ajaako taksilla jokapäivä töihin, tuleeko junalla jokapäivä töihin ja niin edelleen. Sen sijaan tässä on se yksi sana: Järki. Jokaisen pitäisi tajuta, että kyllä se Espoon bussiliikenne nyt vaan menee sen sporan edelle. Matkustajia on enemmän kun niissä sporavuoroissa. Jätkäsaaren spora voidaan ajattaa myös sen linjan 6 reittiä pitkin, ja henkilöautoliikenne on sinäänsä helppoa laittaa seis, jos niin halutaan. Systeemi ei olisi edes vaikea, ymmärtääkseni Kampin bussiterminaaliin liikennöivillä on joku sellainen "mokkula" tuulilasissa joka rekisteröi, että on sellainen ajoneuvo jonka kuuluukin mennä sinne betoniluolaan. Samaa systeemiä voisi käyttää myös tässä Ruoholahden sillalla, ehkä alkuun pientä sekaannusta voisi aiheuttaa mutta en näe mitään syytä, miksi Ruoholahdensilta, ei voisi toimia pelkästään joukkoliikennekatuna..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Asukastilaisuus Siilitien metroaseman remontista 13.2.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.02.2012, 16:30
  2. HKL: Ruoholahden aseman liukuportaat peruskorjataan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2012, 15:00
  3. Jalankulkutunneli Salmisaaresta Ruoholahden metroasemalle
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 15.04.2011, 16:16
  4. Mechelininkadun ruuhkat
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 25.02.2009, 17:56
  5. Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina
    kirjoittanut kaakkuri foorumissa Junat
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 10.07.2008, 16:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •