Voisikohan kalusto jakautua seuraavasti: C = Volvo, A2 = Iveco, A1 = Vdl ja Hybridit ovat Solariksia?![]()
Pohjolan Liikenne hankkii 56 uutta bussia VDL:ltä, Volvolta, Ivecolta ja Solarikselta. Pohjolan Liikenteen tiedote
Voisikohan kalusto jakautua seuraavasti: C = Volvo, A2 = Iveco, A1 = Vdl ja Hybridit ovat Solariksia?![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Kiva, että saadaan uutta kalustoa. Tässä kaupassa on vain semmonen ongelma, että siinä on 2 Solarista, 8 Crosswaytä ja 9 Ruohonleikkuria liikaa..
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Olisikohan näin
5x uusi Hybridi A1
- 2x Solaris Urbino 12 Hybrid
- 3x Volvo 7900LH Hybrid
13x uusi A1
- 9x VDL Citea LLE-120 (Tamwaren sähköovilla)
- 4x Iveco Bus Crossway LE
25x uusi A2
- 6x Volvo 8900LE-pätkä
- 15x VDL Citea SLE-129 (Tamwaren sähköovilla)
- 4x Iveco Bus Crossway LE
14x uusi C
- 9x Volvo 8900LE-teli
- 5x VDL Citea XLE-145 (Tamwaren sähköovilla)
Viimeisin muokkaaja Karosa; 01.07.2013 kello 18:45.
Että silleinOnnea vaan korjaamolle joka saa monta uutta - erilaista mallia kontolleen
Seudulla on jo elävä esimerkki miten siinä aikanaan käy
olisivat vaan pysyneet Vdl kammotuksista erossa
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Hienoa, että saadaan jälleen uusia malleja pääkaupunkiseudulle (Solaris ja Volvo 7900). Ivecot olivat mielestäni yllättävä (lue= huono) hankinta. Ketään ei kuitenkaan varmaan yllättänyt Citea taikka Volvo 8900LE?![]()
No kaikki uusi ei ole hienoa ja kivaa, kuten tämä Solaris. Jos ovat niitä samanlaisia mitä Mansessa niin paalaimeen vaan suoraan, ovat aivan järkyttäviä vehkeitä. Nykii enemmän kun yksikään Kabussi (pikavuoro-autot mukaan lukien), hankala ajettava kuulemma ja korkeuserot huomattavat matkustamon sisällä..
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Mielenkiintoiseen valintaan Pohjolan Liikenne kyllä päätyi.
Tiedätkö Karosa (tai joku muu) millä alustalla Volvo 8900LE:t tulevat?
Kun kerran ovat Euro6:ia, niin ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin Volvo B8RLE.
Voe mahotonta, mitä joululahjoja tiedossa, siis.
Mitä VDL:iin tulee, erityisesti LLE-120-malliin, niin matkustajana ei voi moitteen sijaa niille antaa. Nyt olen matkustanut nillä jonkinverran Vihdintien seutulinjoilla. Mukavia matkustaa ja ilmastointi on riittävän tehokas.
Mutta, mielenkiintoni kohdistuu myös siihen, millä tekniikalla VDL:t tulevat. Esimerkiksi Voithin vaihteistoa PL ei itse ole hankkinut uusiin busseihinsa. Moottoriksi etenkin SLE-120-malliin saa nyt myös Cursor 9 (Euro 6)-koneen, joka olisi siten sama kuin uusissa Iveco Crossway LE:issä.
Viittaan alla olevaan uutiseen:
http://www.busandcoach.com/featurepa...2&categoryid=1
Viimeisin muokkaaja vristo; 01.07.2013 kello 20:59.
Vuoden verran Kabus TC-4A4/6450 -busseilla ( http://www.kabus.fi/tuotteet ) matkustaneena en kyllä moittisi niitä liiallisesta nykimisestä. Pahin puute on ehkä se, että keskiovien jälkeisillä penkeillä istuttaessa olisi hyvä käyttää kuulosuojaimia. Huima 4,5 -litrainen kone on yllättävän äänekäs...![]()
We komen aan in Erps-Kwerps.
Mökän lisäksi kaupunki-Kabussin ongelma on että matkustamossa ei ole ilmastointia, kattokanavia eikä edes avattavia ikkunoita. Nasta matkustaa helteellä... Kuljettajalla sentään on ilmastointi.
Lisäys: Kattoluukut löytyy :P
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Eiköhän ne Puolankin ihmeet pölhölällä kunnossa pysy. Perustan väitteeni vertaamalla Pohjolan Liikenteen ja esim. Nobinan sekä entisten Westendläisten Ivecojen kuntoa. Tosin tätä kirjoittaessa tulee mieleen viime sunnuntainen kyyti 23N:n Crosswaylla, jossa oli iskarit tai jokin muu alustan päämäräistä jöötä pitävä elementti varsin vetelässä kunnossa.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.07.2013 kello 11:00. Syy: muotoilu