Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Näytetään tulokset 136-144/144

Viestiketju: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

  1. #136

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Onkin todella typerää, että seisaketta ei ole toteutettu, sillä se hidastaisi vain niiden matkaa jotka nousevat kyytiin Saviolta. Varmaan syynä on se, että seisakkeille vaaditaan hyvin raskasta rakennetta, sen sijaan että radan yli voisi kävellä ja laiturit tehtäisiin vaikka puusta. En ymmärrä ketä palvelee se ettei seisakkeita voida rakentaa koska niillä pitäisi olla 200 metriä pitkät leveät laiturit, alikulut, hissit ja katokset.
    Seisakkeen kohdalle rakennettiin alikulkutunneli jo kaupunkiradan toteutuksen yhteydessä, odottamaan laitureiden toteuttamista. Joku kina Vantaan kaupungin ja YTV:n ja VR:n välillä ilmeisesti on estänyt sen valmiiksi rakentamistta.

    t. Rainer

  2. #137
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Espoon bussikuskeja pelottaa länsimetron aiheuttamat tynkälinjat.

    Olen osittain samaa mieltä uutisessa haastateltujen kuskien kanssa. Monta kierrosta samaa linjaa päivän aikana alkaa tosiaan syömään miestä. Pitkällä linjalla työpäivä sujuu joutuisammin. Tähän on helppo ratkaisu se, että ajosarjaan ei suunnitella vain yhtä linjaa, vaan auto kiertää usealla linjalla

    h21V:tä mahtuu viiteen tuntiin 5-6 kierrosta, sen jälkeen naru alkaa tuntua miellyttävältä idealta kaulan ympärillä
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #138
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Espoon bussikuskeja pelottaa länsimetron aiheuttamat tynkälinjat.

    Olen osittain samaa mieltä uutisessa haastateltujen kuskien kanssa. Monta kierrosta samaa linjaa päivän aikana alkaa tosiaan syömään miestä. Pitkällä linjalla työpäivä sujuu joutuisammin. Tähän on helppo ratkaisu se, että ajosarjaan ei suunnitella vain yhtä linjaa, vaan auto kiertää usealla linjalla

    h21V:tä mahtuu viiteen tuntiin 5-6 kierrosta, sen jälkeen naru alkaa tuntua miellyttävältä idealta kaulan ympärillä
    No, voi hyvänen aika: itäisessä Helsingissä on ajettu busseilla liittyntäliikennettä jo noin 30 vuotta ja ajetaan tänäpäivänäkin. Järkevästi linjoja kierrättämällä saadaan toki mielekkäämpiä ajosarja kuin olisi vaikka 30 kierrosta päivässä jotain lyhyttä pätkää. Mutta ei kai joukkoliikennettä perusteta ja ylläpidetä sen kuljettajia varten?
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  4. #139
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    No, voi hyvänen aika: itäisessä Helsingissä on ajettu busseilla liittyntäliikennettä jo noin 30 vuotta ja ajetaan tänäpäivänäkin. Järkevästi linjoja kierrättämällä saadaan toki mielekkäämpiä ajosarja kuin olisi vaikka 30 kierrosta päivässä jotain lyhyttä pätkää. Mutta ei kai joukkoliikennettä perusteta ja ylläpidetä sen kuljettajia varten?
    Kuljettajien työmotivaatio vaikuttaa kuitenkin palvelutasoon ja sitä kautta joukkoliikenteen laatuun.

  5. #140
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Kuljettajien työmotivaatio vaikuttaa kuitenkin palvelutasoon ja sitä kautta joukkoliikenteen laatuun.
    Ja sitä kautta suoraan sen houkuttelevuuteen (vrt. henkilöauto) asiakasrajapinnassa...

    Valitettavasti kun kaikki linja-autonkuljettajat eivät ole nimim. vriston kaltaisia "koneita", jotka jaksaa hymyillä ja olla iloinen saadessaan vaan ajaa linja-autoa, olkoonkin sitten miten vi**umainen tahi henkisesti rasittava linja/vuoro tahansa kyseessä
    Elämä on, mikset sinäkin?

  6. #141

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    969

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    En usko, että vristo onnistuu tehtävissään siksi, että on "kone, joka jaksaa hymyillä vain saadakseen ajaa". Minulle on syntynyt käsitys, että hän on oivaltanut ammattinsa oikein. Silloin sujuu työ kaikenlaislla linjoilla, eikä kerää mieleensä stressiä.

    (Ja eikös se äskettäinen kahvikuppikinakin käyty nimenomaan pitkällä linjalla, joka tulee metron myötä loppumaan.)

  7. #142
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Valitettavasti kun kaikki linja-autonkuljettajat eivät ole nimim. vriston kaltaisia "koneita", jotka jaksaa hymyillä ja olla iloinen saadessaan vaan ajaa linja-autoa, olkoonkin sitten miten vi**umainen tahi henkisesti rasittava linja/vuoro tahansa kyseessä
    En mä mikään "hymypoika" tuolla töissä ole. Teen työni asiallisesti ja yritän ylläpitää mahdollisimman korkeaa ammattitaitoa. Ei siinä muuta tarvita.

    Raideliikenteen syöttö- ja liityntäliikenne nyt vain sattuu olemaan hieman erityyppistä bussiliikennettä kuin vaikkapa pitkät runkolinjat. Hyvällä ja ammattitaitoisella työvuorosuunnittelulla ajosarjat ja kalustokierrot saadaan mielekkäiksi ja vaihteleviksi. On siitä kokemusta ihan omassa työhistoriassanikin.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 12.05.2014 kello 12:32. Syy: kirjoitusvirhe

  8. #143
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Espoon bussikuskeja pelottaa länsimetron aiheuttamat tynkälinjat.

    Olen osittain samaa mieltä uutisessa haastateltujen kuskien kanssa. Monta kierrosta samaa linjaa päivän aikana alkaa tosiaan syömään miestä. Pitkällä linjalla työpäivä sujuu joutuisammin. Tähän on helppo ratkaisu se, että ajosarjaan ei suunnitella vain yhtä linjaa, vaan auto kiertää usealla linjalla

    h21V:tä mahtuu viiteen tuntiin 5-6 kierrosta, sen jälkeen naru alkaa tuntua miellyttävältä idealta kaulan ympärillä
    Suunnitellussa linjastossa näyttäisi kuitenkin olevan pääosin melko pitkiä linjoja, joilla sivun ajoaika on luokkaa 30-60 min. Mitään h90:n tai h94V:n tapaisia tynkälinjoja (reitin pituus pari km ja ajoaika 5 min) ei h20:n lisäksi taida olla suunnitteilla.

  9. #144
    santeri82 avatar
    Liittynyt
    19.07.2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    78

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Espoon bussikuskeja pelottaa länsimetron aiheuttamat tynkälinjat.

    Olen osittain samaa mieltä uutisessa haastateltujen kuskien kanssa. Monta kierrosta samaa linjaa päivän aikana alkaa tosiaan syömään miestä. Pitkällä linjalla työpäivä sujuu joutuisammin. Tähän on helppo ratkaisu se, että ajosarjaan ei suunnitella vain yhtä linjaa, vaan auto kiertää usealla linjalla

    h21V:tä mahtuu viiteen tuntiin 5-6 kierrosta, sen jälkeen naru alkaa tuntua miellyttävältä idealta kaulan ympärillä
    Vaikuttaisi siltä, että Jokikokko kumppaneineen ei ole tutustunut lainkaan linjastoluonnokseen. Suurimmalla osalla suunnitelluista linjoista tullee kierrosajat olemaan 60-120 minuttia, joten mitään 5 minuutin vetoja ei pahemmin tule olemaan.

    Joitain lyhyempiä reittejä toki jää, mutta nykyisen kaltaisella ajosarjasuunnittelulla kuljettaja tuskin ajaa samaa linjaa koko päivän ajan.

Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsimetron liityntälinjasto
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 19.03.2017, 00:06
  2. Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 25.01.2008, 00:35
  3. Länsimetron vaunuhankinta
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 04.11.2007, 19:08
  4. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •