Havainnot Nysse-liikenteestä, syksy 2022

Liittynyt
25 Kesäkuu 2005
Viestit
2,270
8.8., syyskausi pyörähti käyntiin. Muutama tutka-havainto näin aamuvarhaiselta:
Linjalla 60 pyörii Vekka #314. Mikä lie auto se on?
Linjalla 63 auto #315, sekin on minulle outo bussi.
Linjalla 77 palvelee puolestaan LL #54, joka on kaiketi se entinen Joensuun auto.
Pohjolan Liikenne ajelee teiskossa sähkökinuskeilla, vaikka oletus lienee että kaikki lyhyet olisivat kympillä. Näin ei olekaan, vaan #956 ja #957 ovat kympillä.
Lisäksi #241 ja #242 ovat vitosella, joka myös olisi tarkoitus liikennöidä sähköisesti.
Linjalla 36 mm. TKL #134.
 
Viimeksi muokattu:
Vekka aloitti linjalla 103 tänään. Auton on kylkinumeroltaan #330. Kyseinen auto on entinen Paunu #145
 
Okei. Onko toi 165 ainoa ajoon jäänyt yksilö vai jäikö ajoon myös muitakin yksilöitä?
Enpä osaa sanoa, montako tuollaisia on mahdollisesti aktiivisena, mutta tuo oli ainoa jonka näin ajossa, ja siitä tuli kuvakin, jossa se on siirtoajossa. Aamulla se oli linjalla 6.

Siirtoajolta se taisi päätyä 70:lle, nimittäin avoin data kertoisi sen kulkevan tätä kirjoitettaessa 70:llä.
 
8.8., syyskausi pyörähti käyntiin. Muutama tutka-havainto näin aamuvarhaiselta:
Linjalla 60 pyörii Vekka #314. Mikä lie auto se on?
Linjalla 63 auto #315, sekin on minulle outo bussi.
Linjalla 77 palvelee puolestaan LL #54, joka on kaiketi se entinen Joensuun auto.
Pohjolan Liikenne ajelee teiskossa sähkökinuskeilla, vaikka oletus lienee että kaikki lyhyet olisivat kympillä. Näin ei olekaan, vaan #956 ja #957 ovat kympillä.
Lisäksi #241 ja #242 ovat vitosella, joka myös olisi tarkoitus liikennöidä sähköisesti.
Linjalla 36 mm. TKL #134.

Vekka #314 on Volvo 8900 rekisteriltään ETR-609, vanha numero #125. #315 on samanlainen auto rekisterillä ETN-893, vanha numero #188.

Vähän erikoista tosiaan, että Teiskon suunnalla käytetään sähköbusseja, vaikka niitä ei sinne vaadittu, mutta vitosella ja kympillä oli useampi diesel, vaikka niillä linjoilla piti nimenomaan olla sähköjä. Lisäksi linjan 10 pakettiin kuului 10 autoa, mutta aamulla linja pyöri kahdeksalla autolla (aivan olemattomilla kääntöajoilla) ja iltapäivällä autoja oli yhdeksän. Odottelen myös, milloin Pohjolan Liikenne tuo lisää vara-autoja Tampereelle, pari päivää sitten ei varikolla näkynyt kuin jo aiemmin tuotuja autoja. Kuitenkin esim. tänään ruuhka-aikaan oli ainoastaan kaksi VDL-teliä jotka eivät olleet linjalla, ja pari Yutongia, jotka varmaan olivat latauksessa.

Ja linja 41 liikennöidään nykyisin Mobiliaan asti viidellä autolla, kaksi Pirkanmaan Tilausliikenteeltä ja kolme TKL:ltä. Paunulta oli viime talvikaudella linjalla kaksi autoa, ne on mahdollisesti siirretty linjalle 6, koska olin laskevinani että tänään kutosella oli Paunulta 10 autoa oletetun kahdeksan sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Linjalla 5 kulki aiemmin mainittujen 241:n ja 242:n lisäksi dieselauto 646. Kympillä vastaavasti aiemmin mainittujen 956:n ja 957:n lisäksi 631. Vitosen kalusto on jollain tapaa kierrätyksessä 90:sen kanssa, siltä osin sähköt Teiskon suunnalla ovat luonnollisia. Mutta Teiskon paikallisilla linjoilla 91 - 94 on tosiaan myös sähköjä (havainnot avoimesta datasta), se on hieman mielenkiintoinen juttu, kun kympillä pyöri vähintään kolme eri dieseliä. Bussihavaintoni kaiken kaikkiaan ovat kuvallisessa muodossa täällä. Kuvia tulee vielä jokunen lisää lähihetkinä.
 
Virontörmänkadun vanha kääntöpaikka palaa hetkeksi takaisin käyttöön, kun osa linjan 8 vuoroista käyttää sitä päätepysäkkinään Heinämiehentien asfalttityömaan aikana 10.-11.8.: https://www.nysse.fi/ajankohtaista/...haukiluoman-ja-tesoman-valilla-10.-11.8..html
Tavallaanhan tuo on Virontörmänkadun uusi kääntöpaikka. Se vanha kun oli about tässä https://goo.gl/maps/rYEGhhMRBoCKXJXX8 ja paremman näkymän antaa toki Tampereen karttapalvelu vaikkapa vuoden 1987 ortoilmakuvalla.
 
Tavallaanhan tuo on Virontörmänkadun uusi kääntöpaikka. Se vanha kun oli about tässä https://goo.gl/maps/rYEGhhMRBoCKXJXX8 ja paremman näkymän antaa toki Tampereen karttapalvelu vaikkapa vuoden 1987 ortoilmakuvalla.

Virontörmänkadun vanha kääntöpaikka, en tarkoittanut että vanhin. Ehkä olisi pitänyt käyttää sanaa entinen. Mutta on tuosta nykyisestä paikasta lähtenyt Google Street View'n kuvanottohetkellä (kesäkuussa 2009) linja 19 Atalaan.
 
Takaisin
Ylös