Havainnot Nysse-liikenteestä, syksy 2022

19.8.
En päässyt paikan päälle katsomaan, että mikä auto on, mutta Aamulehden live-lähetyksestä sattumalta näin, että kyseessä näytti olevan entinen Paunun #137, siis tuo: https://bussikirjasto.fi/tsb/kortti.php?haku=CGP-869
Eipä siis jäänytkään #38 TKL:n viimeiseksi Scalaksi, vaikka se sen takia museoitavaksi luovutettiinkiin.

Tuskinpa toi auto pitkään TKL:n hallussa pyörii, kun ikää on jo 14v. Ilmeisesti vain väliaikaiskalustoa, uskoisin.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:04 ----------

Millainen on Tampereen Scalatilanne tällä hetkellä?
 
23.8.

TKL #106/37

Oli ensimmäinen kerta kun näin koko linjakilven alueen käytettävän, tekstillä "OLKAHINEN". Aiemmin aina ollut pienellä fontilla alareunassa ja yläreuna tyhjänä.

TKL #131/7
TKL #137/2 (TKL:n tarrat autossa, Paunut revitty pois)
PL #242/10 (teli-Citea)
 
Sanktiota ei välttämättä tule, riippuu peruutuksen syystä. Esimerkiksi onnetomuuden takia peruttu vuoro tuskin tuottaa sanktiota. Korona lienee toinen syy. Tai esim. liikenneonnettomuuden aiheuttaman liikenne-esteen aiheuttama vuoron peruutus.

Tarkoitinkin tässä nimenomaan tätä Pirtilin tapausta, kuljettajapulan vuoksi peruttuja vuoroja. Se nyt on selvää, ettei sanktiota tule sellaisen asian takia jolle liikennöitsijä ei voi mitään, mutta aiempien viestien perusteella olen ymmärtänyt, että Pirtil olisi voinut kyllä vaikuttaa siihen ettei tällaista kuljettajapulaa olisi, ainakaan tässä mittakaavassa.

Onko Paunun #93 ollut tänä syksynä liikenteessä?

Ei ole näkynyt.

Tuskinpa toi auto pitkään TKL:n hallussa pyörii, kun ikää on jo 14v. Ilmeisesti vain väliaikaiskalustoa, uskoisin.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:04 ----------

Millainen on Tampereen Scalatilanne tällä hetkellä?

Saako kysyä, ovatko Scalat nyt sinun suosikkeja vai inhokkeja? Usein kun tekee Scala-aiheisen havainnon, vastaat siihen heti "menee varmaan kohta poistoon" -tyyppisen vastauksen, mutta kuitenkin kyselet jatkuvasti yritysten "Scala-tilanteesta"?
 
Saako kysyä, ovatko Scalat nyt sinun suosikkeja vai inhokkeja? Usein kun tekee Scala-aiheisen havainnon, vastaat siihen heti "menee varmaan kohta poistoon" -tyyppisen vastauksen, mutta kuitenkin kyselet jatkuvasti yritysten "Scala-tilanteesta"?

No ei nyt ihan suosikkeja, mutta ehkä nyt lähempänä sitä kuin inhokkeja. Se minkä takia ajattelen niin paljon Tampereen Scalatilannetta, johtuu oikeastaan siitä, että kuten me kaikki tiedämme, niin Tamperehan on tänä päivänä hyvin Volvovaltainen kaupunki, ja nykyään niin Scalat kuin muutkin Scaniat ovat mansessa selkeää vähemmistökalustoa, ja lisäksi Scalahan on suomalainen klassikkomalli (samanlailla kuin Carrus City L oli aikoinaan), niin kiinnostaa vain tietää paljonko niitä on vielä jäljellä nykyään hyvin Volvovaltaisessa suomalaisessa kaupungissa. Tolla "menee varmaan kohta poistoon"-ilamuksella olen lähinnä "pelännyt" ettei auto ole enää kauan liikenteessä. Scalathan ovat jo myös melko vanhoja autoja kuten tiedämme. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Paunulla ainakin KUB malleja #136 ja #138 kaksiakselisina, #164, #165, #171 ja #172 teliautot.
TKL hankki Paunulta muutaman kaksiakselisen KUB Scalan, #137 ja #139.
Pirtilillä #57 ja #58, jompikumpi seisoi muistaakseni jossain korjaamon tms pihassa.
Valkeakosken liikenne #21 ja Nyssen ainoa LUB Scala #28 (ajettu ainakin linjaa 47 Orivedelle).
 
Paunulla ainakin KUB malleja #136 ja #138 kaksiakselisina, #164, #165, #171 ja #172 teliautot.
TKL hankki Paunulta muutaman kaksiakselisen KUB Scalan, #137 ja #139.
Pirtilillä #57 ja #58, jompikumpi seisoi muistaakseni jossain korjaamon tms pihassa.
Valkeakosken liikenne #21 ja Nyssen ainoa LUB Scala #28 (ajettu ainakin linjaa 47 Orivedelle).

Mitä varten TKL osti noi pari Paunun entistä lahtelaista joilla on ikää jo 14v?

---------- Viestit yhdistetty klo 22:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:36 ----------

Ihan hyvä vain että Paunulla on edelleen 6 Scalaa ajossa, että Paunun Volvomiehet ja naiset saa välillä hieman vaihtelua työkaluissaan, kun ajavat muutenkin niin paljon Volvoilla. Uskoisin että Paunun kuljettajat ajaa nykyään reilusti yli 90% työvuoroistaan Volvoilla. :D
 
Viimeksi muokattu:
Paunulla ainakin KUB malleja #136 ja #138 kaksiakselisina, #164, #165, #171 ja #172 teliautot.
TKL hankki Paunulta muutaman kaksiakselisen KUB Scalan, #137 ja #139.
Pirtilillä #57 ja #58, jompikumpi seisoi muistaakseni jossain korjaamon tms pihassa.
Valkeakosken liikenne #21 ja Nyssen ainoa LUB Scala #28 (ajettu ainakin linjaa 47 Orivedelle).

165 on ainoa Scala ajossa Paunulla. 136 on myyty ja 138 meni ilmeisesti roskiin, olisi ollut liian kallis korjata.
 
Ahaa, en ole piiitkään aikaan nähnyt noita kaksiakselisia ajossa Paunulla. #165 taisi olla ainakin linjalla 41 aikaisemmin, kun se vielä oli osittain Paunun hoteissa.

---------- Viestit yhdistetty klo 08:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 08:42 ----------

Mitä varten TKL osti noi pari Paunun entistä lahtelaista joilla on ikää jo 14v?

---------- Viestit yhdistetty klo 22:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:36 ----------

Ihan hyvä vain että Paunulla on edelleen 6 Scalaa ajossa, että Paunun Volvomiehet ja naiset saa välillä hieman vaihtelua työkaluissaan, kun ajavat muutenkin niin paljon Volvoilla. Uskoisin että Paunun kuljettajat ajaa nykyään reilusti yli 90% työvuoroistaan Volvoilla. :D

Ehkä väliaikaisesti ajoon tai säälistä😀

Paunulaisille on varmasti 8700le -sarjan Volvo tullut tutuksi. Nekalassa oli vielä jonkun verran Scaloja mutta tosiaan en tiedä onko osa niistäkin myyty tms lähdössä poistoon. Pikavuoro puolella on vielä ehkä 4-5 Scania Omniexpress 360 teliautoa.
 
Mitä varten TKL osti noi pari Paunun entistä lahtelaista joilla on ikää jo 14v?

Se onkin hyvä kysymys, etenkin kun poistetun #38:n piti olla TKL:n viimeinen Scala. No toivottavasti Kaupunkiliikennehistoriallinen seura ry muistaa nyt kutsua sitä autoa TKL:n kolmanneksi viimeiseksi Scalaksi.:D

Eilen oli Paunu #165 linjalla 6.

---------- Viestit yhdistetty klo 11:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:11 ----------

24.8.

LL #6 / 80
PTL #3 / 9
PTL #56 / 9
 
Takaisin
Ylös