Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/25

Viestiketju: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

  1. #1
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Minun mielestä aihealuuen nimeä on jo hyväkin ehkä vähän vaihtaa kun taitaa tämä homma ruveta hieman laajenemaan pikku hiljaa ettei ole enään "Tampereen kesäliikenne"

    Mutta itse uutiseen:

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/...-1.7.2014.html

  2. #2

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Tuo 1.7.2014 osuu kyllä juuri keskelle kesäkautta. Mitenköhän tulevat toimimaan kesä-aikataulujen suhteen?

  3. #3

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Luultavasti kesäkuulle tulee nykyisten linjastojen pohjalta oma aikataulunsa, heinäkuun alusta sitten talvikauden alkuun saakka omansa uuden linjaston pohjalta. Vuoden 2014 aikana tulee siis olemaan yhteensä 4 eri liikennekautta. Saas nähdä, jääkö pysyväksi järjestelyksi seuraavina kesinä. Heinäkuussa liikenne voisi oikeasti olla harvempaa, kun puolestaan kesäkuun alkupuolella potentiaalisia käyttäjiä on ollut annettua kapasiteettia enemmän.
    Viimeisin muokkaaja Rester; 18.10.2013 kello 21:26.

  4. #4

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    En pitäisi poissuljettuna talvikauden venyttämistä heinäkuun alkuun, jolloin heinäkuu ja elokuun alku vedettäisiin kesäaikatauluilla ja koulujen alkaessa siirrytään taas talviaikatauluihin. HSL:n hyväksi havaittu järjestelmä?

  5. #5

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Eilisessä infotilaisuudessa Härmälän koululla selvisi että ensi vuonna mennään neljällä eri aikataululla.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  6. #6

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Onhan tuo ollut jo tiedossa: talvi 2013-2014, kesäkuu, heinä-elokuu, talvi 2014-2015.

  7. #7

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/...aulukirja.html

    Ja tuolta löytyykin sitten kesän molempien jaksojen aikataulut.

    Ekalta jaksolta itsellä nappasi sillmään:

    Linjan 6 parin tunnin tauko klo 10-12 (myös toisessa jaksossa).
    11 tuttuun tapaan kerran tunnissa.
    16 "kärsii" edelleen vain 20 minuutin vuorovälistä ja lauantailiikenne VAIN 30 minuutin vuorovälillä.
    37 kulkee 40 minuutin vuorovälillä.

    Toiselta jaksolta omaan silmään osuivat (eli tässä käytössä uudet linjanumerot) :

    Linja 55 siirtyy K-torilla pysäkille R ja 10 pääsee katokseen kohtaan N,
    4 siirtyy yhden vasemmalle kohtaan M
    3 pysähtyy Hervantaan päin mennessä yllättäen L-pysäkillä.
    Mm. 25 siirtyy D -> B
    1 siirtyy 15 minuutin vuoroväliin Ma-La, tosin kirjainpäätteitä on vaikka muille jakaa.
    1/8 ei tee toivottua kiertoa yöllä Piettasenkadun kautta.
    47 menee 60 minuutin vuorovälillä klo 07-21, ei ihan mikään mukavin juttu opiskelijoiden kannalta.

  8. #8

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Toivottavasti pysäkit ovat vielä alustavia. Alempana on laajempi esitys Keskustorista, mutta Koskipuiston Hatanpään valtatien itäpuolen pysäkit on järjestelty siten, että juuri uusitussa katoksessa pysähtyy itään jatkavat kolme linjaa (1, 14, 40). Katoksettomalla pysäkillä pysähtyy kaikki länteen jatkavat linjat. Loogisempi jako olisi esimerkiksi Keskustorille/Pyynikintorille päättävät ja lähiöihin jatkavat.

    Ykkösellä on mielenkiintoisesti kolme pysäkkiä Koskipuistossa. Katoksettomalla B-pysäkillä pysähtyy muun muassa 28, jossa ei ole mitään tolkkua.

    ---
    Keskustori H (nykyään linjat 1, 7, 11, 21, 26, 36), joista jäljelle jää kolme puolen tunnin välein kulkevaa linjaa (11, 21 ja 26). Itse vaihtaisin Keskustori H:n ja Keskustori K:n linjat keskenään ja linjan 3 vaikkapa tälle uudelle Hervanta-painotteiselle pysäkille. Ainakin omasta ulkomuistista Keskustori H on tilavampi ja rauhallisempi (Keskustori K:n ympärillä paljon risteävää liikennettä) kuin K. Oikea paikka kolmoslinjalle olisi kuitenkin Sammonkadun pysäkillä.

    Itse ehdottaisin seuraavaa pysäkkijakoa Keskustorin Hämeenkadun varren pysäkeille itään:
    F suuntana Hatanpää: 11, 21, 26, (36) (n. 6 vuoroa/arkitunti)
    G suuntana Hermia: 13, 20, 31 (8 vuoroa)
    H suuntana Sammonkatu: 2, 3, 17, 25 (16 vuoroa)
    K suuntana Teiskontie: 8, 27, 28, 29 (11 vuoroa)

    ja länteen:
    A suuntana Ylöjärvi: 80-85
    B suuntana Nokia: 70, 72, 74, 79 (n. 5 vuoroa/arkitunti)
    C suuntana Tesoma: 8, 17, 25, 36 (12 vuoroa)
    D suuntana Lielahti: 3, 21, 27, 28, Y35 (13 vuoroa)
    E suuntana Länsi-Tampere: 11, 13, 20, 26, 31 (13 vuoroa)

    Kakkonen voi itään mennessään käyttää muutakin pysäkkiä, kuten Hatanpään pysäkkiä Sammonkadun pysäkin ruuhkaisuuden vuoksi. Silloin se on kuitenkin suunnallisesti väärällä pysäkillä, mutta määrät tasottuisivat. Sijoitin ruuhkaisimmat pysäkit Keskustorin aukion kohdalle, sillä siellä pysäkit ovat syvennyksissä eivätkä linja-autokaistalla. Keskustori E tarvitsee pysäkkinäytön.

  9. #9

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Toivottavasti Joli laittaa keskustorille ja muille tärkeille pysäkeille reilunkokoisia opasteita uusista linjoista, että kuskien kaikki aika ei mene "Mihin tää menee?" kysymyksiin vastaillessa.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  10. #10
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Kun tutkii tuota uuden ykkösen aikataulua, niin pakko sanoa että hyvä ihme mikä sotku! Tuohon verrattuna Pirkkalan nykyinen systeemi on mielestäni niin selvä kuin voi vaan olla.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #11

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    ^Tuohon vahva sama, itseppä joudun kumminkin ykköstä käyttämään kun se tulee (taikka sitten kasia).

    Saa nyt nähdä kanssa tuon ykkösen yövuoron kanssa, että kuinka menestyy, kun menee Mäentakusenkatua.

  12. #12
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    646

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    2.6. - 29.6. aikataulukirja tarjoaa linjan 10 liikennöijäksi taas vaihteeksi Paunua. Mikä lie todellinen tilanne. Seuraavasta aikataulukirjasta linjojen liikennöijiä ei edes näe mistään.

    Toisessa aikataulukirjassa linjalla 9 lähtöjä Kaipasen päätteeltä ruuhka-aikaan tunnin välein. Linjan 5 aikatauluja myös muutettu, varmaan porrastuksen takia.
    Viimeisin muokkaaja Elias; 29.04.2014 kello 14:52.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  13. #13

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Linjan 10 (siis Järvensivu - Pispalanharju) liikennöitsijä on kyllä kesäkaudellakin TKL. Näemmä liian lyhyt varoitusaika ollut tuon korjaamiseen.

  14. #14
    Arvo Aikuinen avatar
    Liittynyt
    03.11.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    77

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttipng Näytä viesti
    Toivottavasti Joli laittaa keskustorille ja muille tärkeille pysäkeille reilunkokoisia opasteita uusista linjoista, että kuskien kaikki aika ei mene "Mihin tää menee?" kysymyksiin vastaillessa.
    Joku aika sitten eräs selvä myöhäiskeski-ikäinen mies kysyi minulta: "Mistä se 49 lähtee? Kun pitäis päästä Siivikkalaan". Ajamani bussin nokka oli länteen päin Keskustorin pysäkillä, linjakilvessä luki: "7 POHTOLA SIIVIKKALA". Kyllä näitä tulee.

    On siinä kuljettaja ihmeissään, kun illan viimeisellä vuorolla linjan 29 matkustaja Pitkässäniemessä kysyy: "Eks me ollakka' Linnaimmaalla?" Tästä syystä olen kiivaillut 3-numeroisten linjatunnusten puolesta.

  15. #15

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen alueen kesäliikenne 2014

    Linjanumeroissa olevien merkkien määrällä ei ole mitään merkitystä ennenkuin ihmiset oppivat niitä lukemaan. Kun jopa Ei linjalla -kilvet aiheuttavat pysäkillä ankaran huitomisreaktion, miten voi olettaa, että muuta siinä taulussa olevaa infoa luettaisiin sen tarkemmin?

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen kesäliikenne 2013
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 08.06.2013, 21:30
  2. Tampereen kesäliikenne 2012
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 09.06.2012, 19:59
  3. Tampereen kesäliikenne 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.07.2011, 15:14
  4. Tampereen kesäliikenne 2010
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 21:05
  5. Tampereen alueen ulkomaalaiskuljettajat
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.02.2008, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •