Toivottavasti pysäkit ovat vielä alustavia. Alempana on laajempi esitys Keskustorista, mutta Koskipuiston Hatanpään valtatien itäpuolen pysäkit on järjestelty siten, että juuri uusitussa katoksessa pysähtyy itään jatkavat kolme linjaa (1, 14, 40). Katoksettomalla pysäkillä pysähtyy kaikki länteen jatkavat linjat. Loogisempi jako olisi esimerkiksi Keskustorille/Pyynikintorille päättävät ja lähiöihin jatkavat.
Ykkösellä on mielenkiintoisesti kolme pysäkkiä Koskipuistossa. Katoksettomalla B-pysäkillä pysähtyy muun muassa 28, jossa ei ole mitään tolkkua.
---
Keskustori H (nykyään linjat 1, 7, 11, 21, 26, 36), joista jäljelle jää kolme puolen tunnin välein kulkevaa linjaa (11, 21 ja 26). Itse vaihtaisin Keskustori H:n ja Keskustori K:n linjat keskenään ja linjan 3 vaikkapa tälle uudelle Hervanta-painotteiselle pysäkille. Ainakin omasta ulkomuistista Keskustori H on tilavampi ja rauhallisempi (Keskustori K:n ympärillä paljon risteävää liikennettä) kuin K. Oikea paikka kolmoslinjalle olisi kuitenkin Sammonkadun pysäkillä.
Itse ehdottaisin seuraavaa pysäkkijakoa Keskustorin Hämeenkadun varren pysäkeille itään:
F suuntana Hatanpää: 11, 21, 26, (36) (n. 6 vuoroa/arkitunti)
G suuntana Hermia: 13, 20, 31 (8 vuoroa)
H suuntana Sammonkatu: 2, 3, 17, 25 (16 vuoroa)
K suuntana Teiskontie: 8, 27, 28, 29 (11 vuoroa)
ja länteen:
A suuntana Ylöjärvi: 80-85
B suuntana Nokia: 70, 72, 74, 79 (n. 5 vuoroa/arkitunti)
C suuntana Tesoma: 8, 17, 25, 36 (12 vuoroa)
D suuntana Lielahti: 3, 21, 27, 28, Y35 (13 vuoroa)
E suuntana Länsi-Tampere: 11, 13, 20, 26, 31 (13 vuoroa)
Kakkonen voi itään mennessään käyttää muutakin pysäkkiä, kuten Hatanpään pysäkkiä Sammonkadun pysäkin ruuhkaisuuden vuoksi. Silloin se on kuitenkin suunnallisesti väärällä pysäkillä, mutta määrät tasottuisivat. Sijoitin ruuhkaisimmat pysäkit Keskustorin aukion kohdalle, sillä siellä pysäkit ovat syvennyksissä eivätkä linja-autokaistalla. Keskustori E tarvitsee pysäkkinäytön.