Väinö Paunu Oy, linjalla 27, #180.
Todella mukava mieskuski, ensikertaa ko. autossa/linjalla elämäni aikana ja palvelu sekä kyyti oli sen arvoista. Tuntemani kuski ei pelkästään palvellut minua hyvin, vaan myös muitakin. Linjalta 1 ja 8 tuttu Automyyjä. Auto on siinä mielessä hankala, että kuskin paikalta ei näe heti etuovelle, vaan se on just kuskin takana. Kuski kääntää kylkensä joka kerta ja moikkaa sekä hymyilee JOKAISELLE sisään astuvalle matkustajalle. Samoin poismenossa. Tosi hyvää palvelua.
Väinö Paunu Oy, linjalla 70B, #158.
Tuttu kuski, jää pian eläkkeelle. Tosi mukava kuski. Hymyili ja oli valmis vastaamaan matkustajien kysymyksiin. Yksi matkustaja kiitti tätä kuskia pari kertaa ennen pois pääsyä, kun näki miten puhelias kuski oli. Se johtuikin siiitä, koska minä tulin etupenkille ja päivitettiin kuulumiset. Koska en tunne tarpeeksi linjaa 70A/70B, niin kysyin kyseiseltä kuskilta mites kun AB ei taida riittää... hän heitti minut ulos viimeisimmällä mahdollisella pysäkillä ennen kuin ehti edes ajatella koko asiaa. Sitten jatkoi moottoritietä pitkin ja tauolle. Pari vinkkiäkin sain reitin varrelta missä kannattaa käydä sen lisäksi, tosin vaatii C-vyöhykettä ja parempaa aikaa. Uskomattoman hyvää palvelua, tuli hyvälle mielelle päivitellessä kuulumisia. Olin ihan varma, että ilman kuskin apua olisin jo motarilla ja sieltä 80 euron sakkolappu kourassa
Väinö Paunu Oy, linjalla 6, #114.
Tuttu naiskuski, tosi empaattinen. Juteltiin niitä näitä ja hän kysyi mites ne Pirkkalan bussit nykyään? Sanoi, ettei varmaan ole entisiä aikoja muuta kuin ikävä ja näin oli. Juteltiin paljon ja hän antoi parit tiedot miten Paunulaisia ajetaan. Tämä helpotti suuresti löytämään tänään sitä kuskia, jota halusin ehdottomasti nähdä tänään ennen kuin jää eläkkeelle. Esimerkiksi Nokian varikolta ajetaan nykyään pari tuntia päivässä linjaa 27 päivästä riippuen keskipäivästä tai iltapäivästä. Kyseessä on huippukuski, joka #114 oli. Yksi matkustaja, ulkomainen nainen poistui bussista keskiovesta ja matkustaja sanoi valehtelematta viisi kertaa kyseiselle kuskille KIITOS. Kiitos kiitos kuului kyseiseltä kuskilta hymy suussa! Hän meni tauolle Tampereen l-a:lla ja niin minäkin. Tilalle tuli suikkaa käyttävä paunulainen mieskuski jatkamaan.
Väinö Paunu Oy, linjalla 6, #111.
Netistä ja somesta tuttu Mats kuskina. Juteltiin koko matkan Vatialaan, mistä pisti auton Nekalan varikkoa kohti ja lähti muina miehinä ajamaan ExpressBussia kohti Lahtea. Mutta ennen kuin hän lähti liikkeelle, hän nosti pohjattomasta taskusta jälleen kerran matkustajalle heijastimen ja nyt oli minun vuoro saada Nysse-heijastin. Kaiken kruunasi Matsin rauhallinen ajotyyli näin hankalana kelinä, joten muutkin bussimatkustajat linjalla 6 tunsivat olonsa mukavaksi ja turvalliseksi. Hän myös sanoi, että linjalla 42 on Paunu jättänyt tarjouksen, mutta kun kuulin että sähköbussivaatimus tulee todennäköisesti linjalle 6, niin siitä oli mietittävä esimerkiksi jo seuraavaa talvea kun Mats ei ajakaan kyseistä linjaa taidollaan.
---------- Viestit yhdistetty klo 19:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:35 ----------
Matkalla junaa kohti Hämeenlinnaan R-juna.
Onneksi valitsin vuoroa aiemman lähdön, sillä autot olivat aamullakin linjalla 12 myöhässä.
29.11.22 - Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #20.
Kuski oli tosi ystävällinen mieskuski ja keli oli siis todella haastava. Liukasta. Kuskilla ei ollut ylinopeutta, mutta hän ei ajanut niin kuten esim. Paunun somekuski Mats ajaa. Pirkanmaan Tilausliikenteessä sai pidellä tangosta kiinni koko ajan. Perä liukasteli noilla keleillä, ilmeisesti liikaa vauhtia tilanteeseen nähden mm. Bauhausin kohdalla ja ensimmäisen kerran Kurikassa. Kolmannen kerran perä liukui pientareelle ja siitä aiheutui matkustamoon epämiellyttävää tärinää ja sellaista. Onneksi auto ei päätynyt sentään ojaan, aika kovaa välillä perä liukui. Paunun naiskuljettaja sanoi tänään, että ihmeen kaupalla selvisitte. Noilla keleillä mieluummin alinopeutta kuin bussi ja matkustajat ojassa.
30.11.22 - Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #23.
Keli oli tänä aamuna noin 8-9 yhtä haasteellinen ellei paljon haastavampikin. Onneksi tänä aamuna matkustajat nauttivat erinomaisen linjalla aikaisemminkin nähdyn naiskuskin seurassa kiireettömästä ajosta. Perä ei luistellut mihinkään ja tangoista ei ole tarvinnut pidellä. Saavuin verikokeisiin ajoissa eikä linja ollut lainkaan myöhässä toisin kuin eilisen mieskuskin 10 minuuttia. Ajamalla rivakammin ei välttämättä takaa aikataulussa pysymistä. Hyvä palvelu kyseisellä naiskuskilla. Riippuu paljon kuljettajasta miten reissu menee. Joku toinen mainitsi kireistä kuljettajista, sitä en ole itse nähnyt. Mutta tuota päivän naiskuskia voisin kehua, viisi tähteä ja hatunnosto. Tunsi matkansa turvalliseksi.
Se mikä ihmetytti, että linjalla 12 oli niin paljon matkustajia Pirkkalasta. Selvästi tarvitaan aamuun ei kaksi autoa tunti vaan jopa kolme neljä autoa tunti. Hyvä juttu, ettei linja aja kasin reittiä, koska se muuttuisi vielä niin:
että sitten karjaa olisi käytävätkin täynnä ja myöhässä ajot 10-20 minuuttia joka aamu. Äitini lähtee esim. töihin kasilla 2 bussia aikaisemmin mitä normaalisti lähtisi ei-ruuhkattomaan aikaan.