Kuljettajien toiminta

Miten nämä liittyvät millään tavalla joukkoliikennefoorumille? Eikös näille sun höpinöillesi tehty ihan oma ketju?

Katselin vaajyn tekstejä, kyllä hän 95% tai yli kirjoittaa joukkoliikenteestä. Kyllä näitä satunnaisia offtopicin puolelle menemisiä pitää sietää. Maltillisesti käytettynä itse asiassa piristävät hieman.
 
8.11.22 klo 145904.

Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #85, bussikuskin toiminta kertoo siitä että nyt on todellakin halpaliikennöitsijä. Bussikuski pesasi bussinsa ulkopuolelta teollisuusalueen Gasum-tankkausaseman ilmaisella sangolla ja pesimellä :lol:

Huvitti katsoa auton pesua 15 minuuttia sivusta, pesasi keulan tosi tarkasti, takaosalla pesasi vain ikkunan, eli kun lähti niin takaa esim. Nysse, Pirtil ja bussin numero edelleen lian takana.

IMG_20221108_145904_HDR.jpg

Sivuja ei pesaissut kuin alle puoleen väliin, kuten kuvasta näkyy. Pari vuotta sitten kun Paunu reittejä ajoi, ei olisi vastaavaa tapahtunut. Autot pestään varikolla ja uuden saa vaikka lennossa, jos likaantuu liikaa.

En viitsinyt kuvata takaa, kun kuljettaja tulisi tunnistetuksi, mutta sitä hän pesasi kuvanottohetkellä.
 
Miten niin Gasumin, eikö tuossa ole Nesteen Truck tankkausasema?

Ja oliko hänellä otsaa käyttää tankkausaseman lasien pesemiseen tarkoitettua välineistöä bussin pesemiseen?
 
Miten niin Gasumin, eikö tuossa ole Nesteen Truck tankkausasema?

Ja oliko hänellä otsaa käyttää tankkausaseman lasien pesemiseen tarkoitettua välineistöä bussin pesemiseen?
Se oli tuo Nesteen kylmäasema. Hän käytti miltei koko bussin pesemiseen siellä olevia välineitä.

Paunun kuski kertoi aikoinaan, että Pirtil olisi halunnut pesaista heidän autoja esim. Nokialla siinä Paunun tai Länsilinjojen varikoilla.
Onnistuisi, mutta siinä vaiheessa kun liikennöitsijät kuuli, ettei Pirtil ole halukas siitä maksamaan kieltäydyttiin.

Ja tässä on se kuljettajien toiminta, autot pesaistaan siellä missä voidaan. Onhan se halpaliikennöitsijä.
 
8.11.22 klo 145904.

Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #85, bussikuskin toiminta kertoo siitä että nyt on todellakin halpaliikennöitsijä. Bussikuski pesasi bussinsa ulkopuolelta teollisuusalueen Gasum-tankkausaseman ilmaisella sangolla ja pesimellä :lol:

Huvitti katsoa auton pesua 15 minuuttia sivusta, pesasi keulan tosi tarkasti, takaosalla pesasi vain ikkunan, eli kun lähti niin takaa esim. Nysse, Pirtil ja bussin numero edelleen lian takana.

Näytä liitetiedosto 3413

Sivuja ei pesaissut kuin alle puoleen väliin, kuten kuvasta näkyy. Pari vuotta sitten kun Paunu reittejä ajoi, ei olisi vastaavaa tapahtunut. Autot pestään varikolla ja uuden saa vaikka lennossa, jos likaantuu liikaa.

En viitsinyt kuvata takaa, kun kuljettaja tulisi tunnistetuksi, mutta sitä hän pesasi kuvanottohetkellä.
Jos kuljettaja haluaa pestä autonsa ikkunoita, että näkee kurakelillä paremmin, niin se on sinun mielestäsi "halpaliikennöitsijä"? Voi kiesus!
 
8.11.22 klo 145904.

Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #85, bussikuskin toiminta kertoo siitä että nyt on todellakin halpaliikennöitsijä. Bussikuski pesasi bussinsa ulkopuolelta teollisuusalueen Gasum-tankkausaseman ilmaisella sangolla ja pesimellä :lol:

Huvitti katsoa auton pesua 15 minuuttia sivusta, pesasi keulan tosi tarkasti, takaosalla pesasi vain ikkunan, eli kun lähti niin takaa esim. Nysse, Pirtil ja bussin numero edelleen lian takana.

Näytä liitetiedosto 3413

Sivuja ei pesaissut kuin alle puoleen väliin, kuten kuvasta näkyy. Pari vuotta sitten kun Paunu reittejä ajoi, ei olisi vastaavaa tapahtunut. Autot pestään varikolla ja uuden saa vaikka lennossa, jos likaantuu liikaa.

En viitsinyt kuvata takaa, kun kuljettaja tulisi tunnistetuksi, mutta sitä hän pesasi kuvanottohetkellä.
Jaa. Mulle välittyy tuosta sellainen fiilis että ratissa on ammattilainen joka välittää turvallisuudesta. Toki tässäkin jos olisi Paunun kuljettaja ollut pesemässä olisi vaajy ylistänyt häntä sensijaan. Kaikki mitä Paunu tekee on oikein, muut tekevät väärin. Mitä väliä ylipäänsä missä pesevät autonsa ja miten? Ei varikolla ole vesi saatika myrkyt yhtään sen laadukkaampia. Eikö se ole pääasia että vuorot ajetaan. Meillä täällä pääkaupunkiseudullakin löytyy joistain terminaaleista ämpäri ja välineet pestä ikkunat. Ei sen takia kannata uutta autoa viedä kiertoon
 
Hyvä nimimerkki "vaajy".

Monet meistä tällä foorumilla olemme joukkoliikenneharrastuspohjaisia liikennealan ammattilaisia. Mekin kuvaamme busseja ja muita joukkoliikennevälineitä. Toimimme hyvässä hengessä alan toimijoiden ja niiden ammattilaisten kanssa.

Kun sinä, hyvä nimimerkki "vaajy", alat kuvaamaan tauolla olevaa kuljettajaa ja sitä kun hän siistii työkaluaan lopputyöpäivää varten ja jaat sekä arvioit että vähättelet sitä ääneen "halpatyöksi", jota luetaan yllättävän laajalla ja korkealla tasolla, liikutaan minusta hyvän maun rajoilla. Meihin joukkoliikenneharrastajiin suhtaudutaan myönteisesti, mutta monella taholla myös epäluuloisesti eikä sinun toimintasi olen omiaan poistamaan tätä epäluuloa.

Mieti hieman julkaisujesi sisältöä ennen niiden julkaisua.
 
Se oli tuo Nesteen kylmäasema. Hän käytti miltei koko bussin pesemiseen siellä olevia välineitä.

Paunun kuski kertoi aikoinaan, että Pirtil olisi halunnut pesaista heidän autoja esim. Nokialla siinä Paunun tai Länsilinjojen varikoilla.
Onnistuisi, mutta siinä vaiheessa kun liikennöitsijät kuuli, ettei Pirtil ole halukas siitä maksamaan kieltäydyttiin.

Ja tässä on se kuljettajien toiminta, autot pesaistaan siellä missä voidaan. Onhan se halpaliikennöitsijä.

Sen verran nyt jaksaa kommentoida että sen enempää Paunulla kuin Länsilinjoilla ei ole Nokialla autojen pesumahdollisuutta. Keväällä ennenkuin Koiviston auto osti Pirtil:n tämän autoja pestiin jonkun kerran Paunulla Nekalassa ja Pirtin maksoi näistä pesuista normaalisti. Että se siitä. Nykyisin varmaan Koiviston auto jörjestää autojensa siivouksen miten parhaakseen näkee.
 
Sen verran nyt jaksaa kommentoida että sen enempää Paunulla kuin Länsilinjoilla ei ole Nokialla autojen pesumahdollisuutta. Keväällä ennenkuin Koiviston auto osti Pirtil:n tämän autoja pestiin jonkun kerran Paunulla Nekalassa ja Pirtin maksoi näistä pesuista normaalisti. Että se siitä. Nykyisin varmaan Koiviston auto jörjestää autojensa siivouksen miten parhaakseen näkee.

En tiedä varmaksi, että miten tällä hetkellä, mutta aikaisemmin Länsilinjat pesi ja siivosi autojaan Öljytiellä Mega Auton Käsinpesun tiloissa, joissa heillä oli ilmeisesti jonkinlainen sopimus tilojen käytöstä. Mutta se oli vain iltaisin, kun pesula oli kiinni ja tuskin ihan joka päivä sentään.
 
On toki hyvä pestä laseja, lamppuja ja peilejä.

Polttoaineasemien tarjoamat pesuvälineet eivät ole tarkoitettu itse auton pesemiseen ja niin tässä tapauksessa näyttää tapahtuneen. Tällaiseen toimintaan syyllistyvä haistattaa pitkät kollegoilleen jättämällä koko auton kurat pesuämpäriin.
 
On toki hyvä pestä laseja, lamppuja ja peilejä.

Polttoaineasemien tarjoamat pesuvälineet eivät ole tarkoitettu itse auton pesemiseen ja niin tässä tapauksessa näyttää tapahtuneen. Tällaiseen toimintaan syyllistyvä haistattaa pitkät kollegoilleen jättämällä koko auton kurat pesuämpäriin.

Kun katsoo kuvaa ja miettii, tässä ei välttämättä niin ole edes käynyt todellisuudessa. Auto on likaantunut ajossa renkaiden lennätettyä kylkiin kuraa. Keula ei näillä keleillä likaannu vielä samalla ihan tavalla kuin kyljet joten en ihan täysin osta ajatusta, että keulaa olisi hinkattu muuta kuin ehkä tuulilasi ja ajovalot. Talvella sitten hieman eri asia kun loskaa lentää keulaan nopeudesta huolimatta. Näillä autoilla ei ajella sellaisia linjoja, missä edessä olevan ajoneuvon nopeus olisi niin suuri, että lennättäisi kuraa bussin keulaan.

Yrityksestä riippumatta, itse ajattelen asiaa niin että kuljettaja on ammattitaidollaan pitänyt huolta, että varsinkin hän näkee ikkunoista pihalle.
 
Eilen iltapäivällä, linja 12 Pirkkalan suuntaan, autona PTL #5. Kuljettaja oli viisissäkymmenissä, siististi pukeutunut, näkynyt jo useamman vuoden Pirtilin linjoilla. Hänen toimintansa ratin ääressä oli kuitenkin jo melkein road rage -tyyppistä käytöstä. Jokaisissa liikennevaloissa hän vilkutteli valoja edessä oleville autoille, vaikka ne olisivat lähteneet heti vihreän vaihduttua. Messukeskuksen jälkeen oli vähän messuista johtuvaa ruuhkaa, johon juututtiin muutamaksi minuutiksi. Koko sen ajan kun ruuhkassa seisottiin, hän haukkui edellä ajavia autoilijoita: "saatan*n etanat, mikä v*ttu siellä kestää, voi v*tun v*tun v*ttu menkää jo" yms. Varmaan ajatteli, että kukaan ei kuule kun puhui sen verran hiljaa, mutta istuin etupenkissä ja kuulin kaiken selvästi. Kun olin pari minuuttia kuunnellut sitä jatkuvaa vatun hokemista ja raivoamista, sanoin sitten että "ota nyt ihan rauhassa vaan, eihän tässä olla edes myöhässä vielä". Olimme tosiaan vain kaksi minuuttia myöhässä. Tähän hän ei vastannut mitään, mutta lopetti kiroilun.

Olen hänen kyydissään ollut joskus ennenkin, tällöin en ollut etupenkissä mutta kuulin silloinkin kuinka hän kutsui yhtä matkustajaa "saatan*n hituriksi". Matkustaja ei tätä kuullut, koska oli jo bussin ulkopuolella, mutta enpä silloin arvannut, että tällainen käytös on ihan jatkuvaa. Voin vain kuvitella, että jos hän käy noin kuumana ollessaan kaksi minuuttia myöhässä, niin minkälaista hänen toimintansa on kun hän on vaikka 10 tai 20 minuuttia myöhässä? Hän on myös sellainen tyyppi, että jos joku matkustaja kysyy "tyhmän" kysymyksen tai tulee hitaasti kyytiin tmv. niin siitä saa kyllä kuulla. Eilisellä vuorolla onneksi kaikki matkustajat olivat niin täydellisiä, että raivo kohdistui vain muuhun liikenteeseen. Ihme kumma, että tuolla asenteella pystyy vielä töitä tekemään.
 
En tiedä varmaksi, että miten tällä hetkellä, mutta aikaisemmin Länsilinjat pesi ja siivosi autojaan Öljytiellä Mega Auton Käsinpesun tiloissa, joissa heillä oli ilmeisesti jonkinlainen sopimus tilojen käytöstä. Mutta se oli vain iltaisin, kun pesula oli kiinni ja tuskin ihan joka päivä sentään.
Nykyisin Länskän autoja pestään sielä kaksi joka arkipäivä. 18 jälkeen linjalta 29 vapautuva auto ja 22-23 välillä sielä käy linjan 71 auto.
 
Eilen iltapäivällä, linja 12 Pirkkalan suuntaan, autona PTL #5. Kuljettaja oli viisissäkymmenissä, siististi pukeutunut, näkynyt jo useamman vuoden Pirtilin linjoilla. Hänen toimintansa ratin ääressä oli kuitenkin jo melkein road rage -tyyppistä käytöstä. Jokaisissa liikennevaloissa hän vilkutteli valoja edessä oleville autoille, vaikka ne olisivat lähteneet heti vihreän vaihduttua. Messukeskuksen jälkeen oli vähän messuista johtuvaa ruuhkaa, johon juututtiin muutamaksi minuutiksi. Koko sen ajan kun ruuhkassa seisottiin, hän haukkui edellä ajavia autoilijoita: "saatan*n etanat, mikä v*ttu siellä kestää, voi v*tun v*tun v*ttu menkää jo" yms. Varmaan ajatteli, että kukaan ei kuule kun puhui sen verran hiljaa, mutta istuin etupenkissä ja kuulin kaiken selvästi. Kun olin pari minuuttia kuunnellut sitä jatkuvaa vatun hokemista ja raivoamista, sanoin sitten että "ota nyt ihan rauhassa vaan, eihän tässä olla edes myöhässä vielä". Olimme tosiaan vain kaksi minuuttia myöhässä. Tähän hän ei vastannut mitään, mutta lopetti kiroilun.

Olen hänen kyydissään ollut joskus ennenkin, tällöin en ollut etupenkissä mutta kuulin silloinkin kuinka hän kutsui yhtä matkustajaa "saatan*n hituriksi". Matkustaja ei tätä kuullut, koska oli jo bussin ulkopuolella, mutta enpä silloin arvannut, että tällainen käytös on ihan jatkuvaa. Voin vain kuvitella, että jos hän käy noin kuumana ollessaan kaksi minuuttia myöhässä, niin minkälaista hänen toimintansa on kun hän on vaikka 10 tai 20 minuuttia myöhässä? Hän on myös sellainen tyyppi, että jos joku matkustaja kysyy "tyhmän" kysymyksen tai tulee hitaasti kyytiin tmv. niin siitä saa kyllä kuulla. Eilisellä vuorolla onneksi kaikki matkustajat olivat niin täydellisiä, että raivo kohdistui vain muuhun liikenteeseen. Ihme kumma, että tuolla asenteella pystyy vielä töitä tekemään.

Tämä kyseinen kuski vaatisi kyllä pientä hermolomaa, esim. sapattivapaata. Varma työuupumuksen merkki. Ei sovi kuljettajaksi.

Pirkanmaan Tilausliikenteellä on onneksi parempiakin kuskeja, kuten Paunulta sinne siirtynyt Mikko :)
Voi, kunpa näkisit kun hän kuljetti Messukeskuksen ohi, vaikkakin myöhässä, mutta ehtaalla Paunulaisella asiakaspalvelulla!!

Mutta huvittavaa tuossa on se, että Pirtilin työnhakuilmoituksissa lukee, että hakevat asiakaspalveluhenkistä porukkaa. Tuo kuvailemasi henkilö ei ole sitä.

Paunun kuljettajalta kysyin, heillä on esim. työterveys ja moni käykin sitä kautta hermolomalle kun työpäivät sellaiset 12+ ja mistään 4 päivän työviikosta tietoakaan!!
 
Takaisin
Ylös